افزایش ویزای خاص برای مترجمان آمریکایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ کد خبر: 130537 منبع: پرینت

۲۵۰۰ ویزای خاص مهاجرت برای کسانیکه با نیروهای امریکایی در افغانستان همکاری کرده اند، صادر خواهد شد.

به نقل از طلوع، سناتور امریکایی جان مک‌کین، رییس کمیتۀ خدمات نظامی سنا گفته است که نباید خدمات کسانیکه با نیروهای این کشور در افغانستان کمک کرده اند، نادیده گرفته شود.

سناتوران امریکایی خواستار افزایش ویزاهای خاص مهاجرت امریکا به افغانستانی ها شدند؛ روند توزیع ویزاهای خاص برای افغانستانی ها در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و تا حال ۲۰ هزار مترجم با اعضای خانواده شان به امریکا مهاجرت کرده‎اند، اکنون که شمار این ویزاها تمام شده است، گروهی از سناتوران جمهوری خواه و دمکرات لایحه‎‏ ای را معرفی کردند که بر مبنای آن شمار ویزاهای امریکا برای افغانستانی هایی که به نیروهای امریکایی در افغانستان کمک کرده‎اند و خواهان مهاجرت به امریکا می‎باشند، افزایش خواهد یافت.

گفته می‎شود که در حال حاضر بیش از ده هزار درخواست مترجمان افغانستانی برای دریافت ویزای امریکا، زیر بررسی قرار دارد، در همین حال وزارت خارجه امریکا هفته گذشته گفته بود که این برنامه بزودی به پایان می رسد.

این درحالی است که سناتور جان مک‌کین در یک اعلامیه روز چهارشنبه گفته است که با تصویب لایحه جدید، اطمینان حاصل خواهد شد که برنامه اختصاصی مهاجرت ادامه می‎یابد و پیامی واضح فرستاده خواهد شد که امریکا درباره کسانی خاموش نمی‎ماند که با پذیرش خطرهای زیاد، در کنار این کشور در مبارزه‌اش با «تروریزم» ایستادگی کردند.

در حال حاضر سفارت امریکا در کابل، دیدار و مصاحبه را که شامل برنامۀ «اس‎آی‎وی» این کشور می‎شود، توقف داده ‎است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نامش از ترجمانان است ولی در اصل از صد نفر بیست نفرش ترجمان نیست وصرف یک نام است و بس

>>>   همه جاسوسان آمریکایی هستند پس از انجام خدمات جاسوسی جذب این کشور می شوند.

>>>   ترجمان نی، بلکه جاسوس اند! خدا خبر است که درشکنجۀ چند نفر هموطن ترجمانی خارجی ها را کرده اند. حالا بروند به امریکا و آنجا انشاالله حتی وظیفۀ سگشوئی هم برای شان میسر نخواهد شد.

>>>   افتخار است به کسی که جاسوسی کفر را کرده اما برای رسیدن به اهداف شوم پاکستان خود را انتحاری نکرده است.
جاسوسه چشم آبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است