بورسیه های تحصیلی اجرایی می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۴    ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ کد خبر: 130604 منبع: پرینت

بورسیه های تحصیلی کشورهای مختلف برای افغانستان در سال جدید اجرایی می شود.

فیصل امین سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در یک کمفرانس خبری اعلام کرد که بورسیه هایی از کشورهای محتلف در اختیار وزارت تحصیلات عالی افغانستان قرار گرفته است که در این میان 900 بورسیه خارجی در چارچوب پیشرفت زنان از طرف آمریکا ارایه شده که در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: 500 بورسیه تحصیلی ایران برای دانشجویان افغانستانی که در اختیار این وزارت قرار گرفته است در سال 1396 اجرایی خواهد شد و 10 درصد این بورسیه ها به مهاجران افغانستان مقیم در ایران اختصاص یافته و آنان در ایران به روند این بورسیه ها خواهند پیوست.

امین گفت که هند نیز علاوه بر بورسیه های قبلی، اعلام کرده است که 1000 بورسیه دیگر به دانشجویان افغانستان اختصاص خواهد داد.

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی اضافه کرد: 10 بورسیه از کشور فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد و 75 بورسیه دیگر از کشور آلمان نیز به افغانستان اختصاص داده شده است.

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی افزود که تلاش های ما بیشتر بر اعزام دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد متمرکز شده تا آنان بتوانند در پایان تحصیلات خود به ارتقای آموزشی کشور کمک نمایند.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای پاکستاتن محصل نفرستید که آنان رذا با کمربند دوباره واپس می فرستد

>>>   بورسیه باید عادلانه توزیع شود بجز شهرهای بزرگ سایر ولایات قبلآ با مشکلاتی مواجه است که کمتر میتوانند از بورسهای کارشناسی ارشد بخاطر امورات آموزشی آینده دولت استفاده کنند مثلا در پوهنتون بامیان اکثر دیپارتمنتها (گروههای آموزشی) با کمترین تشکیل (3 یا 4 استاد) ایجاد شده و فعالیت میکنند بنآ فعلا بخاطر مکلفیتهای فعلی نمیتوانند تدریس را ترک کرده و به بورس بروند! خوب است که به کمبود تشکیلات ضروری آنها هم توجه گردد تا پوهنتونها بهتر فعالیت کنند و در هر حصه مرز و بوم کشورمان مصدر خدمت گردند

>>>   بیشک هله عجله کنید که حق هزاره ها تلف نشه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است