گزارش فساد در سفارتخانه استرالیا
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ کد خبر: 130630 منبع: پرینت

این نامه قبلا به وزیر خارجه فرستاده شده است.

همه می دانند که موجودیت فساد گسترده در ادارات دولتی افغانستان و حضور کارمندان فاسد و استفاده جو در تمام لایه های اداری کشور، یکی از چالش های عمده فرا راه نظام به اصطلاح نو پای دمکراتیک افغانستان به شمار می رود که نه تنها پروسه بازسازی کشور ما را در گرو خویش قرار داده است، بلکه این پدیده نامیمون و موجودیت کارمندان فرصت طلب، سبب دوری و تعمیق بی اعتمادی مردم در برابر دولت و دولتمردان کشور ما گردیده است.

در این نبشته یکی از کارمندان عالی رتبه وزارت خارجه به نام نصیر احمد اندیشه را که در فرصت طلبی، استفاده جویی و اغفال نمودن مقامات عالی رتبه دولت، جوک و جوره ندارد، به معرفی می گیریم تا باشد که از این طریق قدم در راه مبارزه با فساد و افشا نمودن چهره های آغشته به فساد برداشته باشیم.

نصیر احمد اندیشه که در سال 2006 در وزارت خارجه مقرر گردید، یکی از ... کارمندان این وزارت است که با تملق و چاپلوسی و با بکارگیری شیوه های ماهرانه، توانسته است وزرای خارجه، داکتر اسپنتا، داکتر زلمی رسول و صلاح الدین ربانی را فریب دهد و با استفاده از این فرصت توانست با چنته خالی نردبان ترقی را بپیماید و راه چند ساله را به اصطلاح در یک شب طی نماید.

هر چند آقای اندیشه ظاهرا توانسته مقامات حکومت وحدت ملی را بالاخص صلاح الدین ربانی را اغفال نماید، اما آنانیکه با این اعجوبه فساد، چاپلوسی و فرصت طلبی شناخت و آشنایی دارند، به خوبی چهره واقعی او را می شناسند و از توانایی، نیت، تعهد و کارکردهای او آگاهی کامل دارند و نیک می دانند که مشارالیه موقعی که از سال 2011 الی 2015 به عنوان سفیر افغانستان در استرالیا تشریف داشتند، چه دستاوردهای دارد و به اصطلاح عوام الناس چه گل هایی را که به آب نداده است. به طور مثال:

1. آنانی که در سفارتخانه های افغانستان در خارج از کشور به عنوان دیپلمات کار کرده اند، می دانند که تمام دیپلمات ها دارای بعضی امتیازات معافیتی می باشند که شامل عدم پرداخت تکس در اقلام چون سکرت، مشروبات الکلی، عطریات و ... می باشند که بعد از هر شش ماه از طرف اداره تکس استرالیا برای شان فراهم می گردد.

دو سهمیه از این معافیت برای مصارف سفارت نیز در هر شش ماه درنظر گرفته شده است. بر اساس این معافیت، دیپلمات ها مجازاند تا اقلام فوق الذکر را در بدل قیمت خیلی ناچیز خریداری نمایند. فروش سهمیه معافیت از تکس قانونا جرم است و متخلف باید مبالغ هنگفت را به عنوان جریمه به اداره تکس بپردازد اما حکومت استرالیا عملا بنابر نزاکت های دیپلماتیک تا فعلا در برابر دیپلماتانی که سهمیه سگرت، مشروبات الکلی، عطریات و ... را در بازار سیاه بطور غیر مجاز می فروشند، خویشتنداری نشان داده و صرف از مجرای های غیر مستقیم خاطر نشان نموده است که این عمل را که فلان سفارت مرتکب شده، خلاف قانون است و نباید در آینده تکرار گردد.

اما یکی از کارهای عمده جناب اندیشه زمانی که به عنوان سفیر افغانستان در استرالیا کار می نمودند، فروش سهمیه سگرت، مشروبات الکلی و عطریات خودش، دو سهمیه متعلق به سفارت و همچنان فروش سهمیه های سایر دیپلماتان در بدل اخذ کمیشن از آنها در بازار سیاه بود که در نتیجه در نزد وزارت خارجه استرالیا و جامعه دیپلماتیک در این کشور، سفارت و دیپلمات ها در لیست دیپلماتان قانون شکن و جناب اندیشه به عنوان سرکرده آنها کسب افتخار نموده است.

قابل تذکر است که اعتیاد و عشق آقای اندیشه به فروش غیر مجاز این سهمیه و پول حاصله از آن به حدی است که حتی موقعی که به خاطر دریافت به اصطلاح دکترای خویش در اواخر سال 2015 به استرالیا تشریف فرما شده بود، دو سهمیه سگرت، مشروبات الکلی و عطریات سفارت را به فروش رسانید و پول آن را در جیب گذاشت و رهسپار کابل شد.

2. یکی از افتخارات دیگر نصیر اندیشه ضعف اخلاقی است. جناب شان زمانیکه سفیر بودند، زنان و دختران هرزه را بخاطر استفاده نامشروع در سفارت استخدام می نمودند که حتی گفته می شود تعدادی از دیپلماتان نیز از آنها مستفیذ گردیده اند. همچنان گفته می شود که جناب شان با یکی از وکلای شورای ولایتی که به استرالیا پناهنده شده است، نیز روابط ناجایز داشته است.

به چگونگی روابط و بده بستان جناب اندیشه با یکی از وکلای پارلمان که شوهرش بنام آصف ظهیر به عنوان دیپلمات نازدانه و دردانه در سفارت افغانستان در استرالیا تشریف دارد، بعدا بطور مستند و مفصل خواهم پرداخت.

3. یکی از گل کاری های دیگر محترم اندیشه اخذ کمیشن از شرکت های مسافرتی در استرالیا می باشد. جناب اندیشه در تبانی با مسوولین قنسلی سفارت (آقای خالق ارسلا و آقای سیام ) و شرکت مسافرتی Jet set که در شهر ملبورن استرالیا است و فعلا به نام Hello word تغییر نام داده است و در راس آن شخصی بنام اسماعیل نیازی قرار دارد و در فریبکاری، جعلکاری و تقلب سر آمد روزگار است، از مراجعین خدمات قونسلی در بدل صدور اسناد پول گزاف اخذ می نمودند.

البته شخص رابط سفارت میان مراجعین قنسلی و شرکت مسافرتی فوق الذکر، خانم فریحه فایز قرار دارد. خانم فریحه همراه با شوهرش تواب فایز که از افغانستانی های مقیم استرالیا هستند، مدت ده سال می شود که در سفارت بطور غیرقانونی و بدون پرداخت تکس به اداره مربوطه استرالیا و آگاهی وزارت خارجه آن کشور در بدل معاش گزاف به حیث کارمند محلی کار می کنند.

ایشان بخاطر فرار از پرداخت تکس، معاشات خویش را ماهانه بطور نقد از سفارت دریافت می نمایند تا از دریافت کمک های بیکاری که از طرف حکومت استرالیا پرداخت می گردد نیز بی بهره نمانند. موصوفه سواد خواندن و نوشتن را اصلا بلد نیست اما در آرایش، طنازی و دلربایی ثانی ندارد. خانم فریحه وظیفه داشت تا به مراجعین از طریق تلفن بگوید که جهت دریافت اسناد و خدمات قنسلی با شرکت Jet set که بعدا نامش به Hello word تغییر یافت در تماس شوند و توضیح می داد که شرکت فوق الذکر طرف اعتماد سفارت است و اگر درخواست های شان از آن طریق به سفارت فرستاده شود، فورا اجرا می شود.

اسماعیل نیازی در برابر خدمات خانم فریحه ماهانه یک مقدار پول نقد و همچنان سالی یک بار تکت رفت و برگشت به خارج از استرالیا را برایش تادیه می نمود. جناب اسماعیل نیازی هم با استفاده از فرصت تا جایی که میسر بود از مراجعین بطور نقد پول می کشید. مثلا از یک وکالتنامه تا 2000 دالر هم می گرفت و سهم سفیر و مسول قنسولی را بطور نقد تادیه می کرد.

می گویند باری موضوع در جلسه اداری در حضور مسول قونسلی با جناب اندیشه مطرح گردید و تقاضا گردید تا جلوی آن گرفته شود اما جلالتمآب اندیشه موضوع را ناشنیده و نادیده گرفتند. بخاطر اقناع افکار افغانستانی های مقیم استرالیا و کتمان بده بستان میان سفارت و اسماعیل نیازی، در محافل که بعضا به مناسبت های مختلف در شهر ملبرن استرالیا دایر می گردید، گاهگاهی اسماعیل نیازی پیام آقای اندیشه را به نمایندگی از وی، قرائت می نمود و چنین وانمود می کرد که گویا مشارالیه نماینده با صلاحیت سفارت در شهر ملبرن است و بخاطر فراهم آوری تسهیلات برای افغانستانی های مقیم استرالیا با سفارت همکاری می نماید.

خلص کلام بعد از ختم وظیفه جناب اندیشه در آسترالیا، آقای نیازی به پشتاره حین جعل اسناد قنسولی توسط پولیس فدرال استرالیا دستگیر و موضوع به وزارت خارجه افغانستان جهت اقدامات لازم محول شد که متاسفانه از طرف وزارت محترم خارجه در زمینه هیچگونه اقدام صورت نگرفت.

4. نصیر احمد اندیشه در تبانی و پیوند با محترم ویس صدیقی مسول مالی و اداری اسبق سفارت، حدود 300 هزار دالر از عواید قنسولی را که از منبع نوسانات ارزش دالر استرالیایی در برابر دالر آمریکایی طی سالیان متمادی در حساب قنسولی تراکم نموده بود، به عناوین مختلف برداشت و حیف و میل نمودند و با ارایه اسناد مصرف جعلی و بدون شک پرداخت بخشی از پول متذکره به ریاست اداری و محاسبه وزارت خارجه در کابل، حساب آن را تسویه نمودند.

تمام مصارف خانه، تیل موتر و همچنان خریداری مصارف خانه پیغله شهلا زوری مسول مالی و اداری سفارت که جانشین آقای ویس صدیقی تعیین گردیده بود، از طرف سفارت تامین می شد و این امتیاز به آنها از طرف جناب اندیشه به عنوان حق السکوت پرداخت می گردید. شایان ذکر است که بعد از تقرر آقای اندیشه به عنوان معین مالی و اداری وزارت خارجه و اشغال این مقام از طرف شان، یک هیات فرمایشی از وزارت خارجه جهت تفتیش امور سفارت و تسویه حسابات به استرالیا اعزام شد.

هدف و غایه این هیات که بیشتر رفتارشان شبیه اسپ گادی بود، این بود تا تمام حسابات مالی و اداری سفارت را بدون ارزیابی و دقت و موجودیت اسناد تصفیه کنند و در صورت که با مورد مشکوک برمی خورند بالای آن خاک بیندازند و کارکردهای آقای اندیشه به عنوان سفیر را تایید و تصدیق کنند و همه حسابات او را مجرای دهند تا در آینده در زمینه کدام ادعای از جانب سفیر بعدی صورت نگیرد.

5. یکی از صفات برجسته دیگر جلالتمآب نصیر اندیشه عدم صداقت به دوستی و روابط است. از نظر جلالتمآب شان دوستی و روابط صرف ابزاری است برای رسیدن به هدف نه چیز بیشتر، نمونه های زیادی غرض تثبیت این خصوصیت جناب شان می توان نوشت اما در اینجا صرف به یک مورد به اصطلاح مشت نمونه خروار اکتفا می نماییم.

همه می دانند که جلالتمآب اندیشه بر اساس روابطی که با یکی از وکلای پارلمان دارد، خود را مورد توجه و التفات جلالتمآب صلاح الدین ربانی وزیر خارجه و به همین منوال جلالتمآب داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی قرار داد و با فریب آنها توانست مقام معینیت مالی و اداری وزارت خارجه را اشغال نماید.

هر چند گفته می شود که داکتر عبدالله به این گزینش موافق نبود و اندیشه را بنابر عدم داشتن تجربه کافی، به این سمت مناسب نمی دانست اما به اثر اصرار جناب ربانی این گزینش صورت گرفت.

بهرحال موقعی که جلالتمآب اندیشه مطمئن گردید که موقف اش از کانال سهمیه جمعیت در حکومت وحدت ملی تامین گردیده است و نیازی نیست تا دیگر سنگ مقاومت و جمیعتی بودن را در سینه بزند، بنابراین در خفا به روابط قبلی خود با اکلیل حکیمی وزیر مالیه که ضمنا در پیشبرد کارهای وزارت خارجه نیز نقش فعال دارد، روح مضاعف بخشید و با در اختیار قرار دادن گزارش ها و معلومات حاوی کمبودی ها و آسیب پذیری های جلالتمآب صلاح الدین ربانی، شدیدا تلاش نمود تا توجه و لطف تیم جلالتمآب داکتر اشرف غنی را به خود معطوف نماید.

موصوف جهت رسیدن به این هدف، در میان هواداران تیم ارگ از رییس جمهور و تیم او تمجید می کند و سران جمعیت اسلامی و داکتر عبدالله را به صراحت مورد انتقاد و نکوهش قرار می دهد و ریاست اجرایی را که با استفاده از آن به حیث معین مالی و اداری وزارت خارجه منسوب گردید، زاید می داند و آن را به مثابه کلک ششم تشبیه می نماید.

اما برخلاف موقعی که در جمع طرفداران جمعیت و داکتر عبدالله قرار می داشت، معکوس آن را به نمایش می گذارد یعنی خود را یک جمعیتی دو آتشه و نترس معرفی می کند و کارکردهای رییس جمهور و تیم وی را ناسازگار و خلاف مصالح ملی قلمداد می کند.

کارمندان و کارکنان صادق و متعهد به منافع ملی کشور همه در حیرت اند که سران حکومت وحدت ملی با پذیرفتن و میدان دادن به این چنین اشخاص و چهره های استفاده جو و فرصت طلب چگونه خواهند توانست که با فساد گسترده که دامنگیر حکومت افغانستان شده است و همچون مرض مزمن و زخم ناسور خون و گوشت مردم ما را می خورند، مبارزه و مجادله نمایند.

مقام های حکومت وحدت ملی شاید از این اشخاص استفاده جو و غرق در فساد جهت تحقق اهداف مقطعی علیه حریفان سیاسی خویش استفاده می نمایند و در مقابل این روسپی های اداری نیز تلاش می نمایند تا با طنازی و افسونگری به ترفیع و ارتقا دست یابند و منافع شخصی و فامیلی خویش را به حداکثر برسانند.

رومل کابلی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفارت افغانستان
استرالیا
نظرات بینندگان:

>>>   رومل جان بخيالم كه از افغانستان نباشي، در تاريخ ما شايد هيچ سفيري به اعتبار علم، كار، تجربه ، تخصص سفير نشده باشد و نخواهد شد، يا از قرب به دربار ، كابينه، استخبارات ، و يا بايد داماد و يا خسر بره كدام ديوث ديگر باشد، اين انديشه هم فكر ميكنم از فاميل مارشال صاحب مقاومت است.
تا وقتي ملت متحد نشود و براي حق خود نجنگد هيچ تغيري در حالش نميآيد.

>>>   برادر محترم ناقی سرت به درد نیار سفیر افغانستان در اتریش آقای ایوب عرفانی هم یک میلیون را دزدی کرد تمام دیپلوماتان علیه اش نامه به وزارت خارجه ارسال کردند اما جای را نگرفت تمام هم دستان آقای عرفانی بشمول معیین اداری، رئیس اداری، رئیس دفتر و رئیس منابع بشری بالای دیپلوماتان پائین رتبه بیچاره آنقدر فشار آورد تا که همه شان روز و شب در گریه بودند همین حالا هم آقای عرفانی بیشترین اعتبار را در وزارت خارجه دارد.

>>>   برادر این .... اندیشه نیست مادر پیشه است وقتیکه کار را از طریق چاپلوسی کرده نتوانست باز راه .... را میګرد و برای افراد بلند پایه باز از خانه یک سیاسر را همرای یک تحفه برای شب ګذرانی فرد مقابل روان میکند

>>>   برادر این دولت به مانند همن رقم انسا ن ها ضروزت دارد انسا ن های پا ک در این دولت دست نشا نده کار نمی کند

>>>   با امدن داكتر صاحب اشرف غني در راس حكومت و دولت با عدم داشتن پايه هاي مردمي و نداشتن كدر تحصيل يافته مجبور شد هران كس كه از وي مداحي نمايد ويا اينكه يك عده جوانان از خارج را در جاه هاي حساس مقرر نمايد ، اين موضوع باعث شد تا كدر هاي برجسته دولت كنار زده شوند .
اقاي انديشه نيز يكي از همين ... هايست كه توانست با فريب عبدالله و صلاح الدين خود را در اين پست ببند د .
وي با استفاده از يك عده استفاده جويان بي معرفت وزارت خارجه. شب نشيني هاي متعدد و ... هاي زيادي را توسط يك عده از دختران وزارت انجام ميدهد .
اختلاس و مصارفات بي مورد توسط يك عده هم زبانانش جرم ديگري است كه اين منافق انجام ميدهد .
جناب ريس صاحب
لطفا به حال مردمت رحم كن اندكي به مردم فكر كن همچو اشخاصي را از چوكات دولتي به دور بينداز مردم تو را پشتيباني خواهد نمود .
شيرخان

>>>   سفارت افغانستان در استرالیا بسیار چیزهای را تجربه کرده که از این بدتر اند بطور نمونه امان الله جیحون فعلآ سفیر در ترکیه در هنگامیکه در استرالیا سفیر بود بالای سکرترش تجاوز نمود و در مطبوعات استرالیا بنام افغان تجاوز گر مشهور شد این وزارت خارجه فاسد و ناتوان به جای اینکه این شخص منفور و روسیاه را منفک نمائید او را به ترکیه سفیر فرستاد و مدت پنجسال است که در وظیفه‌اش باقی مانده اقامتگاه سفارت پر از خسربره خیاشنه اقارب دیگر باجه و سایر رفیق و خلاصه لنده غر خانه و تمام مصارف از بودجه سفارت..... به این خائن ملی و به آن خائنینکه از این شخص منفور حمایت می نمایند.دزدی هایش خو میلیون دالری است.
دیپلومات برحال وزارت

>>>   Aria
زبان افغانی وجود ندارد. زبان افغانی یعنی پشتو. وقتی در شناسنامه های هوشمند قومیت افغان نوشته شد. بعد زبان پشتو میشود. وقتی زبان پشتو شد. مردم بی سواد میشوند. مثالش پشتون های پاکستان. نه خواندن پشتو را بلد هستند نه نوشتنش را. چرا؟ زیرا پشتو توانایی حل مشکلات پشتون ها را ندارد، گناه از زبان پشتو نیست، گناه از پشتونهای تنبل و متعصب است.

>>>   أوصاف ياد شده همه در وجود انديشه حقيقت دارد واى به جان ملت بيچاره كه همچو انسانهاى ....مسؤليت پيشبرد سياست خارجى مملكت را دارند. بايد گفت كه مانند وى تعداد ديگرى مارمولك ها نيز در وزارت خارجه موجود اند كه همه دور يك محور مى چرخند

>>>   برادران محترم این را گفتید صرف نمونه مثال یک سفیر است تصور کنید که در تمام کشورها و تمام سفارت های وضعیت از چی قرار است تا جای که من هم از دوستان نزدیک خود شنیده ام عین قصه در سفارت های ما در امریکا و کانادا هم بوده سفیرهای فاسد و خایین رسم برحا مانده اند که به کارمندان محلی شان که به صد ها فریب ونیرنگ خود را محکم نموده و بدون برداخت تکس به دولت ها معاش های شان را نقد میگرند و سال هاست در عیش ونوش و خوش گزرانی با سفیر ها صدها راه خورد و بورد را به شکل غیر قانونی با سازش با هم بسیار موفق هستند
این ممککت تهداب اش در خیانت است هیج تغییر مثبت نه میاید امید نیست

>>>   آقاي محترم !
انديشه يكي از نخبه هاي نسل جوان كشور است شناخت ٣٠ ساله من از ايشان دارم يكي از پاكترين جوانان افغانستان است . لطفا بخاطر كه كار غير قانون جناب شما اجرا نشد توطيه كردن و دسيسه جور كردن گناه بزرگ است
احمد

>>>   این کشور لعنتی در هر گوشه خرابی دارد و نه تنها در وزارت خارجه و یا معین اداری.
خلیل کرزی، نصیر اندیشه و یا حمدالله محب و امثالهم چی لیاقت و مهارتی دارند؟
تمام کمال شان در چند کلمه انگلیسی بازاری ختم میشود. اینها به ادبیات و رسم الخط فارسی دری و یا پشتو سواد ضعیف دارند.
اما همه اش در یک یک خایه کشال اند.

>>>   احمد عزيز
لطفا دلقك بازي نه نمايد واقعيت را بگويد. ، سي سال قبل ايشان يك طفل كوچك بود كه توان انجام كار هاي غير قانوني را نداشت
دابر

>>>   رومل عزیز، هنوز هم این معامله و اندیوالی ناپسند کماکان ادامه دارد. ٱقای شفیع خاوری قنسل سفارت و همکارانش با اسمعیل نیازی توافق نموده اند تا جیب های افغان های مقیم ٱسترالیا را خالی کنند و جیب های خود را پر.
کمال از ٱسترالیا

>>>   جانم كدام نخبه ؟
به معني نخبه بايد پي برد و نخبه را بايد درست تشخيص داد ،
دكتوراي وي حتي زير سوْال است ، پاكي ندارد و صدها عيب ديگر

>>>   جانم كدام نخبه ؟
به معني نخبه بايد پي برد و نخبه را بايد درست تشخيص داد ،
دكتوراي وي حتي زير سوْال است ، پاكي ندارد و صدها عيب ديگر
لطفا به هركس مداخيل نكنيد ، ممكن هنوز تجربه كافي نداشته باشد ولي انتقاد هاي منطقي إصلاحات را بوجود مي أورد

>>>   یک موضوعی که باید به ان توجه شود همین اندیشه از تمام معین های اداری که تا حال در وزارت خارجه امده اند پاکتر و مستعد تر است به همین خاطر توطیه است و مردم ما همیشه با کرکتر های پیر و پوده عادت کردن حال وقتی چهره جوانتر و فعال تر را میبینند برایشان عجیب است و موضوع دیگر دشمنان وطن همیشه چهره های فعال را نشانه میگیرند تا انها را ترور شخصیت کنند تعدادی جاهل هم نا دانسته اب به اسیاب دشمن میریزند ادم پر تلاش است موقع بدهید کار کند دانسته و ندانسته قضاوت نکنید ما که نه زنده خوب داریم و نه مرده بد
عتیق

>>>   فاسد ترين مقام وزارت خارجه است.

>>>   پروردگار عالم میداند که این اندیشه در مشارکت با ریس قنسلی از شرکت خصوصی که اسناد قنسلی را تصدیق میکند، چقدر کمیشن میگیرد.بخاطریکه تجربه کافی دارد در این کار.

>>>   این کار کارنیک وپسندیده شده است.
ع

>>>   خوب جناب هر کی استی با نام مستعار گزارشی را که نشر کردی و به وزیر هم فرستاد اینبار به رییس جمهور نیز بفرستید اما با اسناد و مدارک چون بدون سند هرکس میتواند در باره دیگران چیزی که بخواهد بنوسیدو ادعا های زیادی داشته باشد

>>>   تمام شان با روابط آمدند و چور خود را کردند و رفته اند. تشویش نکنید از لحاظ دیپلوماتیک کشور ما ضربه بسیار قوی خورده و دیگر کشور ها بالای ما اصلاً اعتبار ندارند. وقتی دیپلومات ما دزد باشد پس از نظر روابط بین الدول تمام ملت افغانستان منحیث دزدان به کشور ها جهان معرفی گردیده اند. وسلام

>>>   رومل جان کابلی به غیر از این روسپی ها به گفته خودت کدام یک آدم سالم به دور و بر این حکومت دیده میشود اگر این روسپی های اداری ، امور را اداره نمیکردند حتماٌ وضعیت کشور روز به روز بهتر میشد اما سرنوشت مردم همین است باید دید و نظاره کرد. هم ع وهم غ فکر میکنند که چاپلوسی و تملق این روسپی ها اصل وفاداری آنها به نظام و مردم است در صورتیکه این چنین نیست این روسپی برای اهداف کثیف خود دلربایی میکنند ؟

>>>   صیام صدیقیار یکتن دیگر از دیپلومات های سفارت در کنبرا صیام قونسل سفارت موصوف به بهانه ترجمه و تصدیق جواز رانندگی از هر نفر مبلغ 55 دالر میگرفت که 25 دالر ان چک بود و به حساب بانکی سفارت انتقال پیدا میکرد و مبلغ 30 دالر پول نقد را که از نزد افغان ها بنام ترجمه سند اخذ می نمود و پول نقد را در جیب خود میگذاشت و همچنان به بهانه های مختلف از نزد مردم پول بدست میاورد. و شهکاری اخیر شان هم بعد از ختم ماموریت شان در کشور آسترالیا پناهنده شده است

>>>   درود به رومل جان عزیز!
برادر گرامی، از اینکه قسمتی از چهره این آدمک را افشا کردید، جهانی سپاس.
من چیزی را که در مورد این بی چاره می دانم این است که بی حد حقیر و نادیده است. به پای هرچیز میغلطد. اراده ندارد، آدم دو روی مضر و ضعیف النفس است.
در آنجای که گفتید گاهی به این تیم و گاهی به آن تیم است، بلی من شاهد هستم که در معامله های پنهانی با اداره امور برخی از دیپلومات های ورزیده که به بست های اول و دوم پیشنهاد شده بودند، عدم منظوری شان را مطالبه می کرد و در بدل از چند نفر بی سواد و هم آغوش خود را به نیرنگ و عذر منظوری می گرفت. مثل مجیدی و امثالهم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است