اصلاحات انتخاباتی باید اعتماد مردم را جلب کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۴    ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ کد خبر: 130652 منبع: پرینت

در حالیکه کشورهای کمک کننده، تامین هزینه انتخابات را به برگزاری انتخابات شفاف و اصلاح سیستم انتخاباتی مشروط کرده اند اما چشم انداز برخی نهادهای ناظر نسبت به انتخابات پارلمانی، در آینده تیره و تار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جان داد اسپین غر، رییس شبکه جامعه مدنی، در برنامه «فراخبر» گفت: کمیسیون انتخابات یک وظیفه بسیار مهم و ارزنده را مخصوصا بعد از بحران انتخابات2014 بر عهده دارد. اقداماتی که کمیسیون انتخابات انجام می دهد نه تنها باید سبب اصلاحات در سیستم شود بلکه باید این اقدامات بتواند اعتمادی را که صدمه دیده است دوباره جلب کند. اما اگر این اقدامات طوری باشد که نتواند تضمیناتی را برای اصلاحات در نظام انتخاباتی بوجود بیاورد، اعتماد مردم را صدمه می زند.

وی، در خصوص روند اصلاحات در کمیسیون انتخابات ابراز داشت: شاهد هستیم که اصلاحات انتخاباتی باتاخیر آغاز شد، کمیسیون اصلاحات آمد و بیش از پنج ماه کار کرد، طرح هایی را روی کار آوردند که آن طرح ها هم زود فراموش شد، روند گزینش کمیشنرها هم توام با انتقادات بسیار شدید بود. بعد از آن ما دیدیم تنش ها در داخل کمیسیون و بین حکومت و کمیسیون برای گزینش رییس دارالانشای کمیسیون بالا گرفت. متاسفانه در این مدت اصلاحات، کسانی برای انتخابات تعیین شدند که اتهامات زیادی بر آنها وارد است. مردم همه این موارد را می بینند و روز بروز بی اعتماد تر می شوند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است