2 مامور پولیس در شورش های گواتمالا کشته شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۳۹۶/۱/۲ کد خبر: 130722 منبع: پرینت

مقام های گواتمالا گفتند: 2 مامور پولیس در حملات دوشنبه شب در این کشور آمریکای مرکزی جان خود را از دست دادند و هشت تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از گواتمالاسیتی پایتخت، در این حملات که چند ساعت پس از سرکوب شورش خونین در یک بازداشتگاه نوجوانان بزهکار صورت گرفت، یک غیرنظامی نیز زخمی شد.

به گفته مقام های گواتمالا، هشت حمله به مراکز، پاسگاه ها و موترهای گشتی پولیس در گواتمالاسیتی و یک حمله نیز در استان کوتزالتنانگو در غرب این کشور رخ داد.
به گفته سخنگوی پولیس، به نظر می رسد که حملات در گواتمالاسیتی توسط گروه تبهکاری باریو 18 صورت گرفته باشد که یکی از گروه های تبهکاری نیرومند رقیب این کشور است.
وی افزود: هفت عضو این گروه تبهکاری دستگیر شدند.

زندانیان عضو این گروه تبهکاری روز یکشنبه برای درخواست بازگردانده شدن 250 عضو دیگر این گروه که اخیرا به یک مرکز دیگر نگهداری نوجوان بزهکار منتقل شده بودند، شورش کرده و چند نگهبان را به گروگان گرفتند.
اما مسوولان بازداشتگاه، روز دوشنبه نگهبانان را آزاد کردند و حدود 45 زندانی که در این شورش شرکت داشتند، در انتظار محاکمه هستند.

گروه های تبهکاری باریو 18 و ماراسالواتروچا بر تمامی محله های شهرهای السالوادور، هندوراس و گواتمالا تسلط دارند.
آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد: افزایش خشونت گروه های تبهکاری، این سه کشور را به خشونت بارترین کشورهای جهان از نظر میزان قتل در خارج از منطقه جنگی تبدیل کرده است و سالانه موجب آواره شدن هزاران تن از خانه و کاشانه هایشان می شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است