نقش اسراییل در کشتار مسلمانان روهینگا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۲    ۱۳۹۶/۱/۲ کد خبر: 130724 منبع: پرینت

یک گزارش اسراییلی، ارتباط گسترده این رژیم با جنایت ارتش میانمار در کشتار اقلیت مسلمان روهینگا در این کشور را برملا کرد.
به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، پایگاه عبری زبان والا فاش کرد، اسراییل در کشتار مسلمانان میانمار به دست ارتش این کشور نقش زیادی دارد.

سلاح‌های اسراییل در خدمت کشتار مسلمانان روهینگا
بنابر گزارش والا، اسراییل از جمله طرف‌های مهمی است که با وجود دست داشتن ارتش میانمار در جنایت‌های ضد بشری علیه مسلمانان روهینگا، سلاح در اختیار آن قرار داد.

روابط گرم فرمانده نظامی میانمار با اسراییل
همچنین این گزارش فاش کرد که فرماندهی ارتش میانمار با نهادهای نظامی و اطلاعاتی اسراییل روابط محرمانه و گرمی دارد و مینگ اونگ هلینغ فرمانده نظامی میانمار که مسوول اصلی کشتار مسلمانان روهنیگا است، روابط بسیار نزدیکی با نهاد امنیتی اسراییل دارد تا جایی که در سال ۲۰۱۵ در سفری رسمی عازم فلسطین اشغالی شد.

تلاش اسراییل برای پنهان کردن سفر فرمانده نظامی میانمار
همچنین در این گزارش آمده است اسراییل از بیم اینکه در جامعه جهانی در تنگنا قرار بگیرد، تلاش کرد سفر هلینغ را پنهان کرده و بر آن سرپوش بگذارد، اما هلینغ در صفحه فیسبوک خود این سفر را برملا و اعلام کرد، در جریان آن قراردادهایی برای خرید سلاح از اسراییل و آموزش نیروهایش در آنجا امضا شد.

به گفته وی، میشل بن باروخ رییس شاخه حمایت امنیتی در وزارت جنگ اسراییل در ماه ژوئن ۲۰۱۶ به میانمار سفر و با او دیدار کرد.
در این میان پایگاه والا تاکید کرد، آنچه نفوذ اسراییل در میانمار را تقویت می‌کند این است که با وجود انتقال قدرت به طرف‌های غیرنظامی در این کشور، اما فرماندهی ارتش آن همچنان نفوذ قوی و تعیین کننده‌ای دارد تا جایی که ارتش یک چهارم کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارد و علاوه بر این وزارت‌های دفاع و کشور و امنیت را تحت کنترل خود دارد.

تقویت روابط اسراییل و میانمار از سال ۱۹۸۸
به نوشته والا، کودتای نظامی سال ۱۹۸۸ در میانمار که موجب سرنگونی دولت مدنی در این کشور شد، نقطه تحول مهمی بود که تقویت روابط اسرائیل با میانمار را به دنبال داشت.

بر اساس گزارش این پایگاه اسراییلی، در سال ۱۹۸۹ یک گزارش منتشر شد با این مضمون که در پی تحریم سران نظامی میانمار از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی، اسراییل تن‌ها طرفی بود که به این کشور کمک تسلیحاتی کرد و هدف از این اقدام سرکوب اعتراضات علیه حکومت نظامیان بود.

در سال ۱۹۹۷ نیز شرکت صنایع نظامی «بیت» اسراییل با ارتش میانمار قراردادی را برای نوسازی ۳۶ فروند هواپیمای نظامی امضا کرد و موشک‌های هوا به هوا در اختیار آن قرار داد.
همچنین ارتش میانمار پس از آن ۱۶ خمپاره انداز تولید شرکت‌های سلوتم معرخوت از اسراییل خریداری کرد.

آغاز روابط اسراییل و میانمار از ساال ۱۹۵۳
پایگاه خبری والاهمچنین یادآور شد، روابط اسراییل و میانمار یا همان برمه سابق به سال ۱۹۵۳ باز می‌گردد و «اونو» اولین نخست وزیر میانمار اولین مسئول خارجی بود که در سال ۱۹۵۵ پس از اعلام موجودیت اسراییل، راهی فلسطین اشغالی شد.

بنابر اعلام والا، اسراییل در دهه پنجاه قرن گذشته هواپیماهای اسپید فایر را در اختیار میانمار قرار داد و دیوید بن گوریون اولین نخست وزیر رژیم اسراییل و دو تن از وزیران کابینه او در سال ۱۹۵۸ سه بار به میانمار سفر کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است