چرا کشورهای بزرگ از پاکستان حمایت می کنند؟
افغانستان باید به آمریکا، انگلیس و عربستان اعتراض کند که چرا از پاکستان، این کشور تولید کننده تروریزم حمایت می کنند؟ چرا به فکر مردم مظلوم افغانستان نیستند که به خاطر اهداف آنها قربانی می دهند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۶/۱/۲ کد خبر: 130739 منبع: پرینت

افغانستان باید به نگرانی های امنیتی پاکستان توجه کند. وزارت امور خارجه پاکستان با بیان این مطلب تاکید می ورزد که نباید از خاک افغانستان به عنوان تخته خیز حمله های هراس افکنانه بر ضد پاکستان کار گرفته شود. هرچند وزارت خارجه افغانستان در واکنش به این گفته ها می گوید که افغانستان هراس افکنی را تهدید مشترک برای افغانستان و پاکستان می داند و برای مبارزه بااین پدیده کاملا متعهد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمدیاسین حبیب، رییس حزب بیداری ملی فلاح افغانستان در برنامه «آغاز روز» گفت: زمامداران حکومت وحدت ملی ما باید برای جلوگیری از قربانی های بیشتر این ملت مظلوم به جان آمده، گام های جدی بردارند. در حال حاضر هم مشکل اساسی افغانستان، مشکل میان افغانستان و پاکستان است. پاکستان از دیر زمان با مردم افغانستان و با کشور ما دشمنی دارد. مسایل هم کاملا مشخص است. یکی ازتشویش ها و یکی از علت های مداخلات خاینانه بی شرمانه نظامیان پاکستان و استخبارات پاکستان در امور داخلی افغانستان و فرستادن حلقات تروریستی به داخل افغانستان است. بهانه تراشی های آنها هم این است که حلقات ترویستی گویا از طریق خاک افغانستان، به تحریک هندوستان در داخل پاکستان یا اراضی پاکستان یا جغرافیای پاکستان می آیند و عملیات می کنند.

وی، در خصوص علت عملیات جنگی پاکستان در خاک افغانستان بیان داشت: از دیرزمان تا به امروز ملت ما به همین دلیل بهانه تراشی های ناجوانمردانه نظامیان پاکستان قربانی می دهند. مثلا سال گذشته در سوبه کراچی، پنجاب، سوبه سرحد، عملیاتی از طرف تروریست هایی که خود آی اس آی پاکستان آن را به وجود آورده، خودشان آن ها را تولید کردند، تجهیز کرده، تربیت داده و منسجم ساخته، انجام شد، اما آن را طوری بیان می کنند که گویی از خاک افغانستان و از مناطق مرزی افغانستان آمده است. حالا به تلافی همان حملات تروریستی در داخل خاک پاکستان، دو حوزه بسیار امنیتی مهم ما را در کابل مورد تهاجم قرار دادند و تعداد زیادی از هموطنان ما چه ملکی و چه غیر ملکی ها و نیروهای امنیتی ما را به شهادت رساندند و زخمی کردند و بدتر از آن حمله تروریستی به شفاخانه چهارصد بستر سردار محمد داوود خان مرحوم بوده است. که طی آن تعدادی از داکتر های جوان ما به شهادت رسیدند و عده ای زخمی شدند و اعتبار و آبروی حکومت وحدت ملی در سطح بین المللی به زمین ریخته شد. این ها همه اعمالی است که از طرف استخبارات پاکستان انجام می شود.

حبیب، معتقد است، رهبران حکومت ما باید تمام تلاش خود را برای خشک کردن ریشه ناامنی کنند و در این مورد افزود: زعمای حکومت ما باید بدانند که این مسایل را باتقبیح کردن و محکوم کردن پایان ندهند. بلکه باید این موضوع را در اشتراک با کشورهای دخیل، به شکلی بنیادی ارزیابی کنند. فعال باشند و دلشان به حال ملت بسوزد. تاکی این ملت باید قربانی جنگ های نیابتی شوند؟ تمام تلاش پاکستان این است که بگوید افغانستان است که عملیات تروریستی را به راه می اندازد و به مرزهای پاکستان می فرستند و ما به تلافی کار آنها اقدام می کنیم. زمامداران ما نبایداین اجازه را بدهند و نباید بگذارند که پاکستان هرچقدر هم که قوی عمل کند، بازهم بر ما حکومت کند و عملیات خود را در هر زمانی که بخواهد عملی کند. افغانستان باید شکایت ها را بیشتر و بیشتر از پاکستان کند. افغانستان باید به حمایت هایی که از جانب کشورهای بزرگ برای پاکستان می شود اعتراض کند. به چین، آمریکا، انگلیس و عربستان اعتراض کند که چرا از این کشور تولید کننده تروریزم حمایت می کنند؟ چرا به فکر مردم مظلوم افغانستان نیستند که به خاطر اهداف آنها قربانی می دهند؟ اگر زمامداران ما توانستند به این مسایل رسیدگی کنند آن وقت است که می توانند ادعا کنند کاری برای امنیت افغانستان کرده اند در غیر این صورت هرگز ریشه ناامنی های افغانستان خشک نخواهد شد. و تا یک قرن دیگر هم به همین منوال پیش خواهد رفت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خود کرده را نه درد است ونه درمان"......!
حمله به پارلمان انگلیس در لندن نتیجه حاصل کشت خودشان است وآنرانباید زیاد جدی بگیرید ..، زیرا اینها فرزندان دست پرورده ناخلف خودشان اند که دربعضی اوقات سرکش وناشنوا میشوند ، ودر حقیقت ممکن است این درگیری یک شکر رنجی دربین پدر و فرزندان خون گرم رخ داده باشد تا یک حمله تروریستی...

>>>   چون پاکستان یک نظام سیاسی کار آمد دارد و هردو جانب میتوانند از برقراری روابط نفع ببرند.

>>>   از کشورهای بزرگ و مزدوران شان (غنی و عبداله) بپرسید!!!

>>>   به نظر من ما افغانها باید اسلام را دوست داشته باشیم و پیروی اسلام باشیم تا مشکلات حل شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است