رویدادهای آمریکا در دومین روز ماه حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۳    ۱۳۹۶/۱/۳ کد خبر: 130745 منبع: پرینت

وکلای ترامپ که برای رفع منع اجرای فرمان مهاجرتی او از سوی یک قاضی فدرال آمریکا خواستار ارجاع این پرونده به دادگاه فرجام ایالت ویرجینیا شده بودند بار دیگر از دادگاه فرجام حوزه چهارم این ایالت خواستند تا روند تشکیل این دادگاه را تسریع کنند.

منع فرمان دوم مهاجرتی ترامپ به وسیله این قاضی در محافل سیاسی آمریکا ضربه مهلکی بر اعتبار رییس جمهوری این کشور که تقریبا همه طرح‌ها و برنامه‌های او در فاصله 2 ماه اخیر با مخالفت‌ها و سدهای سنگینی رو به رو بوده ارزبابی شده است و به همین دلیل ترامپ خواهد کوشید تا به هر طریق این فرمان را به اجرا در آورد.

طرح بهداشتی قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا روز چهارشنبه نیز همچنان با مقاومت‌ها و ا‌نتقادات شدیدی رو به رو شد. در حالی که بسیاری از جمهوریخواهان نیز در جبهه مخالفان این طرح قرار گرفته اند ترامپ به آن ها هشدار داد در صورت شکست این طرح بسیاری از این نمایندگان در انتخابات میاندوره ای نمایندگان آمریکا کرسی های خود را از دست خواهند داد.
شکست این طرح که به جای اوباماکر از سوی ترامپ و حامیان او ارایه شده به نظر می رسد یکی دیگر از اقدامات شتابزده و نسنجیده او باشد که می تواند در سرنوشت حزب حامی ترامپ اثرات مخربی ببار آورد و یکبار دیگر اعتبار از دست رفته حزب دموکرات آمریکا را به آن بازگرداند.
به همین دلیل بسیاری از قانونگذاران دموکرات آمریکا در یک ماه اخیر با برگزاری گردهمایی های متعدد در سراسر کشور در تلاش اند تا با بر شمردن نقاط ضعف این طرح مردم آمریکا را به حمایت از اوباما کر که در حقیقت حمایت از شان و اعتبار حزب دموکرات محسوب می شود بکشانند.

جنجال در مورد تماس و تبانی یاران و نزدیکان ترامپ با سرمایه داران و مسوولان دولت روسیه روز چهارشنبه نیر همچنان ادامه داشت و در همین رابطه مدارک تازه ای در مورد تماس «پال منافورت» رییس ستاد انتخابات ترامپ با «اولگ دریپاسکا» یکی از یاران میلیونر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه فاش شد.
منافورت با افشای این خبر اذعان کرد که با این میلیاردر روسی همکاری داشته است اما وی همچنان تلاش برای تاثیر گذاری بر نتایج انتخابات کشورش از طریق این همکاری ها را منکر شد.
همزمان با این افشاگری «مکسین واترز» نماینده بانفوذ دموکرات، احتمال استیضاح رییس جمهوری آمریکا را در ارتباط با همین اتهامات بار دیگر مطرح کرد و گفت که به نظر او کنگره آمریکا باید خود را برای استیضاح ترامپ آماده کند.

در ادامه جنجال اتهامات ترامپ علیه اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا در مورد دست داشتن وی در شنود و جاسوسی از ترامپ، رییس جمهوریخواه کمیته اطلاعات مجلس آمریکا بار دیگر تصریح کرد که چنین اقدامی از سوی اوباما صورت نگرفته و سیستم ارتباطات ترامپ در طول کمپین های انتخاباتی بطور تصادفی از سوی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا شنود شده است.

موضوع تقلب در رای گیری‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که یکی دیگر از اتهامات بدون سند و مدرک دونالد ترامپ است روز چهارشنبه نیز بار دیگر بر سر زبان ها افتاد و رییس کمیته فدرال انتخابات آمریکا از ترامپ خواست در صورتی که هنوز چنین ادعایی دارد، مدارکی را برای اثبات آن ارایه دهد.

سومین روز نشست تعیین صلاحیت «نیل گورساچ» برای دیوان عالی آمریکا در سنا روز چهارشنبه برگزار شد. گزینه ترامپ در این نشست همچنان تحت فشار سنگین قانونگذاران دموکرات قرار داشت.
یکی از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد موافقت گورساچ در مقام دادستانی آمریکا با اعمال شکنجه برای گرفتن اعتراف در زمان ریاست جمهوری جرج بوش بود که بعنوان حربه شدید در حمله به او مورد استفاده دموکرات ها قرار گرفت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است