رویدادهای آمریکا در سومین روز ماه حمل
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۵    ۱۳۹۶/۱/۴ کد خبر: 130778 منبع: پرینت

'نونز' نماینده جمهوریخواه کالیفرنیا و یکی از روسای مشترک کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان روز چهارشنبه بدون آنکه اطلاعاتی که درخصوص شنودهای اطلاعاتی در مورد رییس جمهوری آمریکا را با همتای دموکرات خود در میان بگذارد ابتدا این اطلاعات را در اختیار کاخ سفید و روزنامه های کشورش قرار داد.
این اقدام نسجیده نونز که برخلاف آیین نامه مجلس آمریکا محسوب می شود خشم و انتقاد بسیاری از قانونگذاران دو حزب از جمله 'جان مک کین' سناتور جمهوریخواه آریزونا ، هواکین کاسترو و جکی اسپیر دو نفر از نمایندگان دموکرات ایالت های کالیفرنیا و تکزاس را برانگیخت.
مک کین ضمن انتقاد از این اقدام 'نونز' کنگره کشورش را فاقد صلاحیت لازم برای انجام تحقیقات بی طرفانه درخصوص جنجال های مربوط به روسیه و دخالت این کشور در انتخابات آمریکا خواند و خواستار تشکیل کمیته برگزیده و بی طرفی برای انجام این تحقیقات شد.

روز پنجشنبه بار دیگر نتایج نظرسنجی های تازه از کاهش محبوبیت ترامپ درمیان مردم آمریکا و اقشار زیادی از جمهوریخواهان خبر داد و نتایج این نظرسنجی ها نشان داد که در حال حاضر 70 درصد مردم آمریکا اعتقادی به ترامپ و کارایی او در مقام رییس جمهوری کشورشان ندارند.

رای اعتماد به گزینه دیوان عالی ترامپ همچنان موضوع بحث محافل سیاسی آمریکا بود و به نظر می رسد که قانونگذاران دموکرات آمریکایی بیشتر بدلیل مصلحت اندیشی های تشکیلاتی همچنان مصمم هستند دست کم به تلافی جلوگیری جمهوریخواهان از ورود گزینه اوباما به دیوان عالی این کشور هر چه در توان دارند برای جلوگیری از رای اعتماد به گورساچ جلوگیری کنند.
به همین دلیل و درحالی که حضور کم و بیش موفق گورساچ در سه جلسه شنود سنای این کشور شانس او را در مسیرگرفتن رای اعتماد بشدت افزایش داده دموکرات ها هنوز از تلاش دست برنداشته اند و برخی از آن ها تهدید کرده اند که درصورت ضرورت با استفاده از فیلی باستر جلوی رای سنای کشورشان را خواهند گرفت.

لایحه پیشنهادی جمهوریخواهان برای جایگزینی بیمه های درمانی موسوم به 'اوباما کر' همچنان در تلاش زنده ماندن و جلب حمایت مردم آمریکا بسر می برد و درحالی که قرار بود مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس این طرح را برای بررسی به رای گیری بگذارد رهبران جمهوریخواه بدلیل آن که از حمایت کافی برخوردار نبودند تصمیم به تعویق این رای گیری گرفتند و آن را به بعد موکول کردند.

به نظر می رسد که مخالفت جمع تازه ای از محافظه کاران آمریکایی چشم انداز به نتیجه رسیدن این لایحه را دست کم به شکل فعلی آن تیره تر کرده و به همین دلیل شمار قابل ملاحظه ای از حامیان این طرح پیشنهاد اصلاحات تازه ای در آن کرده اند و می کوشند تا 'پال رایان' رییس مجلس نمایندگان آمریکا و ترامپ را از تعجیل در به تصویب رساندن آن در شکل فعلی برحذر کنند.

بلاتکلیفی سرنوشت این طرح اختلالاتی را در نظام بهداشتی آمریکا به وجود آورده و بسیاری از بیمارستان ها را وادار به تعویق برنامه ها و سرمایه گذاری ها و استخدام نیروهای تازه کرده است.

روز پنجشنبه گفته شد که وزارت خارجه آمریکا درنظر دارد روز جمعه مجوز آغاز پروژه خط لوله موسوم به کیستون از کشور کانادا به آمریکا را که از سال 2015 تاکنون در حالت تعلیق بسر می برده و سال گذشته با مخالفت قاطع اوباما روبرو شده بود ، صادر کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است