هواپیماهای آمریکایی، 200 تن را در موصل کشتند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۶/۱/۴ کد خبر: 130786 منبع: پرینت

رسانه های عراقی روز پنجشنبه از بمباران دو خانه در بخش غربی موصل توسط جنگنده های ایتلاف بین المللی به رهبری آمریکا خبر داده اند که گفته شده بر اثر آن بیش از 200 غیرنظامی کشته شده اند، اما منابع رسمی هنوز این گزارش ها را تایید نکرده اند.

عبدالرحمان اللویزی یک نماینده پارلمان عراق از استان نینوا، به سایت شبکه الاتجاه گفته است، داعش گروه بزرگی از اهالی موصل را در دو خانه در محله 'الرساله ' در بخش غربی مستقر کرده بود که توسط جنگنده های ایتلاف بمباران شدند.

به گفته وی، تعداد قربانیان این بمباران دستکم 200 نفر بوده است، حال آنکه برخی رسانه های محلی و منطقه ای این رقم را تا 230 تن نیز برآورد کرده اند.
اللویزی گفته که نیروهای امداد و مهندسی استان نینوا و همچنین نیروهای امنیتی به سرعت به کمک آسیب دیدگان شتافتند و تاکنون 56 تن را از زیر آوار خارج کرده اند.

عملیات نجات و خارج کردن اجساد از زیر آوار همچنان ادامه دارد و اللویزی گفته که قطعا همه آنان که در خانه های بمباران شده حضور داشته اند، کشته شده اند.

وی با انتقاد از این اقدام نیروهای ایتلاف گفت، اینکه گفته شود، اشتباهی صورت گرفته، پذیرفته نیست، چرا که جنگنده های ائتلاف از تکنولوژی بالایی برای تشخیص اهداف بر روی زمین برخوردارند.

برخی رسانه ها نیز اعلام کرده اند که این افراد در سه خانه در حی الرساله مستقر شده بودند که عمده آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند.
هنوز صحت و سقم این خبر از سوی منابع رسمی عراق تایید نشده است و مقام های رسمی نظامی و امنیتی نیز به این گزارش ها واکنش نشان نداده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است