افزایش چهل درصدی شهرک سازی اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۶/۱/۴ کد خبر: 130791 منبع: پرینت

آمارهای رسمی نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با افزایش شهرک‌سازی‌های خود در اراضی اشغالی فلسطین در سال 2016 میلادی در مقایسه با سال پیش بیش از 700 واحد مسکونی بیشتر احداث کرده است.

پرس تی وی: آمارهای «ادارۀ مرکزی آمار اسراییل» که چهارشنبه (2 حمل) منتشر شد، نشان می‌دهد سال گذشتۀ میلادی 2 هزار و 630 واحد مسکونی در کرانۀ اشغال‌شدۀ باختری احداث شد که در مقایسه با سال 2015، 40 درصد افزایش یافته است.

به گفتۀ سازمان مردم‌نهاد «صلح اکنون» که مخالف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی است، با اشاره به اینکه بالاترین تعداد شهرک‌سازی‌ها در 15 سال گذشته 2 هزار و 874 واحد در سال 2013 بود، افزود این آمار نشان می‌دهد «دومین شهرک‌سازی بی‌سابقه در این دورۀ زمانی آغاز شده است.»

این سازمان افزود: «از سال 2001 سالانه به‌طور میانگین ساخت هزار و 790 واحد مسکونی در شهرک‌های کرانۀ باختری آغاز شد.»

طبق اعلام این سازمان، هرچند شهرک‌سازی‌ها از زمان اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی ادامه یافته است اما تنها 14 هزار و 17 واحد مسکونی از زمان آغاز دورۀ نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو در سال 2009 ساخته شده است. این ارقام با استناد به آمارهای رسمی اسراییل اعلام شد که شهرک‌سازی‌ها در شرق بیت‌المقدس را شامل نمی‌شود.

مؤسسۀ صلح اکنون افزود: «افزایش شدید شهرک‌سازی پیام آشکاری برای فلسطینیان و جامعۀ بین‌المللی است که از بی‌علاقگی اسراییل به راه‌حل دو کشور حکایت می‌کند.»

این آمارها تنها یک روز پس‌ازآن منتشر شد که نتانیاهو وعده داد ساخت واحدهای مسکونی جدید را با سرعت به‌پیش ببرد و تأکید کرد تل‌آویو برای محدود کردن شهرک‌سازی در شرق بیت‌المقدس هیچ برنامه‌ای ندارد.

تصویری از کارگران فلسطینی که در زمین‌های خود در نزدیکی شهرک اسراییلی میگدال اوز فعالیت می‌کنند، 19 حوت 1395

شورای امنیت سازمان ملل، 3 دی 1395 با تصویب قطعنامۀ 2334 از رژیم صهیونیستی خواست «تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را در اراضی اشغالی فلسطین ازجمله شرق بیت‌المقدس فوراً و به‌طور کامل متوقف کند.»

در این قطعنامه آمده است شهرک‌سازی‌های اسراییل «اعتبار قانونی ندارد و نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.»

حدود 600 هزار اسراییلی در بیش از 230 شهرکی زندگی می‌کنند که از سال 1967 میلادی هم‌زمان با اشغال اراضی فلسطینی کرانۀ باختری و شرق بیت‌‎المقدس ساخته شد.

فلسطینیان می‌خواهند کرانۀ باختری بخشی از کشور آتی فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس باشد.

از زمان آغاز دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، که طرفدار پروپاقرص رژیم صهیونیستی است، شهرک‌سازی‌های تل‌آویو در اراضی اشغالی فلسطین افزایش یافته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است