مددی: حملات پاکستان، خود زنی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۱    ۱۳۹۶/۱/۴ کد خبر: 130799 منبع: پرینت

حکومت به جامعه جهانی شکایت کند، روابط میان افغانستان و پاکستان هیچگاه آنقدر حسنه نبوده که به خاطر بدتر شدنش نگران شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، احمد شاه مددی، آگاه سیاسی گفت: کنترل افراطیت از دست پاکستان خارج شده و حتی اگر خودش هم بخواهد با افراطیت مقابله کند، توانایی اش را ندارد. در طول سالیان گذشته کشورهای همسایه و جامعه جهانی از پاکستان خواستند که با افراطیت درون خود مبارزه کند که علی رقم شعارهای داده شده این مهم عملی نشد. عدم رسیدگی به این مسایل موجب شد که امروز بیش از 80 درصد افراطیتی که در کل جهان وجود دارد از پاکستان نشات بگیرد.

مددی، درخصوص هدف پاکستان از حمله به خودش روشن کرد: با تغییر ریاست جمهوری آمریکا و صراحت در مخالفت با هراس افگنی به نظر می رسد که پاکستان با بزرگنمایی و برخوردهای اینچنینی به دنبال این است که موضوع را جهانی کند و اذهان عمومی را به این سوق دهد که پاکستان خود قربانی تروریزم است و گویا از خارج از خاکش تهدید می شود. درحالیکه سابقه حضور نیروهای افراطی و تثبیت این موضوع که بیشترین پایگاه های هراس افگنی در خاک این کشور است روشن می کند که پاکستان در این موضوع ذی حق نبوده و به نحوی خود زنی می کند.

مددی، در خصوص راه حل اختلافات میان افغانستان و پاکستان افزود: این اتفاقات صد در صد بخاطر معضل دیورند انجام می شود اما چنانچه معضل دیورند و صدها امتیاز دیگر هم به این کشور داده شود از مشکلات رها نمی شویم. راه نجات برای افغانستان این است که کنترل ها شدید تر و بیشتر شود و بازارهای غیر رسمی مالی نظیر صرافی ها محدود شوند و امورات بانکی از طریق بانک ها صورت گیرد. کشورهای کمک کننده به افراطیت شناسایی شوند و منابع مالی و تمویل این گروه ها قطع شود و علاوه بر اینها در خصوص آگاهی عمومی از جهان بینی اسلامی که منجر به افراطیت می شود، بازبینی صورت گیرد.

این آگاه سیاسی افزود: با این حوادث مشکلات میان دو کشور روز به روز بیشتر می شود و پاکستان بداند با ادامه دادن تنش ها با افغانستان هیچگاه به خواسته اش نمی رسد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان با این روش خاینانه غیر انسانی وخلاف عرف همسایداری هیچگاهی به مرام شوم وپلید شان نمیرسد که حکومت دست نشانده پاکستان مانند زمان اشغال گذشته شان در کشور ما بنام امارت خود ساخته اسلامی را داشته باشند و علاوتا کشور ما را منحیث صوبه پینجم شان در دست خود بگیرند هرگز چنین چیزی را نمیتوانند بادار و جیز گر اصلی شان انگلیس در این کار شان شکست خورده پاکستان خو هرگز موفق به چنین کار شان شده نمیتوانند.

>>>   تخلص مرا چرا دزدی کردی؟
مه هیچ به سیاست علاقمند نیم،مه یک خواننده هستم.
وهاب مددی.

>>>   اگر این مددی نام کله سیاسی میداشت "امورات" نمی گفت. بی سواد است.
پغمانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است