سیاست پاکستان، در راستای ناامنی در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۶/۱/۴ کد خبر: 130800 منبع: پرینت

مدتی مسیر ترخم که افغانستان را به پاکستان وصل می کند برای مسافران مسدود بود. این کار را پاکستانی ها در واکنش به واقعه ایالت سند پاکستان انجام داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سلیمان حسینی، استاد دانشگاه گفت: سیاست خارجی که پاکستانی ها در قبال افغانستان تعریف کرده اند در حوزه اول تربیت گروه های شورشی و افراطی و نیروهای رادیکالی و فرستادن آنها به داخل افغانستان است که هم قبلا ما شاهد آن بودیم و هم طالبان به عنوان یک ابزار از سوی پاکستانی ها در افغانستان آمدند و دقیقا افغانستان را اشغال کردند.

وی افزود: در حوزه دوم پاکستانی ها در تلاش هستند که از نیروهای رادیکالی به عنوان یک ابزار در راستای اهداف سیاسی واقتصادی خود، استفاده کنند که متاسفانه دایما هم استفاده کرده اند. در حوزه سوم، چیزی که برای پاکستانی ها مهم است، این است که به عنوان یک قدرت منطقه ای، باشد و افغانستان به عنوان یک کشور ضعیف و تحت الحمایه پاکستان تعریف شود و همچنین سد بزرگی برای روابط افغانستان با هند باشد.

حسینی گفت: مجموع این سیاست باعث ناامنی و دهشت افکنی در افغانستان و ایجاد مشکلات چنینی برای کشور ما می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طوریکه دیده میشود پاکستان کمتر از افغانستان در نا امنی نیست دلیلش واضح است چیزی را که کشت کنی درو هم میکند پاکستان مرکز تربیه و تعلیم و تجهیز ترورستان در منطقه وحتی در جهان است در هر جایی که یک عمل ترورستی انجام گردد بلاخر سر نخ ان به پاکستان میرسد .

>>>   پاکستان تا وقتی که داعش را در افغانستان سر پا
ایستاده نکند ارامش ندارد چون داعش از طالبان کرده
خطرناک است ودر ضمن دشمن روسها میباشد که روسها گرو داعش را در سوریه زمین گیر کرد واینبار
پاکستان میخواهد که زمینه را از طریق افغانستان برای را پیداکردن داعش به روسیه مساعد کند ودر ضمن مردم افغانستان هم که ازبابت تجاوز شوروی سابق که قبلا در افغانستان مردم را بیشمار به خاک وخون کشیده بود مردم افغانستان اماده جهاد برعلیه
روسهاهستند داعش در افغانستان اتش زیر خاکستر است اینکه چیوقت ظهورکند زمان سابت خواهدکرد..

>>>   سلام. عقايق را درست تعريف كنيد اشرار را زير نام مجاهيد كه برأى بار اول بالوسيله فرستاد شرم آور روز ها در تاريخ أفغانستان واز ان كرده بسيار شر م آور وتاريك كه كابل را به خاك و أضافه إز دو صد هزار كابلي را زير ركباربقتل رسانيدن بزدلانه كابل وحتى ٩٠ فيصد أفغانستان را رها كردن و به تخار و كولاب فراركردن هيچ وقت تاريخ فراموش نخواهد كرد. ودر ارتباط فيصدى قوم پر افتخار پشتون بايد. بگويم إز حق تير نشويم موثق 68,6 فيصد نفوس أفغانستان را تشكيل ميدهد إز برادران ديگر مليت ها ارزومندم كه عصبانى نشو ند

>>>   حقیقت است، زمانی مجاهدین ، بعدش طالبان ،بعدش داعش ، همه از سر زمین پاکستان بروز کردند، ، جهان غرب دست بکار شد، برای منفعت خویش از ابله های افغانستان که زیر نام دین ،با چمدان های پول پاکستانی و دلار به بیسواد ها به کوه بالا شدند وطن رو داغون و پول های کلان رو به جیب زند و از اول کار پاکستان دایی مهربان تر از مادر بود برای کشور افغانستان ، اکه برای پسر بچه ۳ ساله هم پول بدی همه کار رو بهت میکنن ،و کشور پاکستان هم ازین کارش ملیون ها دلار به جیب می زد تا که احمق در جهان است کسی بی پول نمی موند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است