افغانستان، سوریه جدید داعشِ پاکستانی
شرق و شمال افغانستان تبدیل به امن ترین مکان برای داعش شده و پرچم این گروه بر فراز شهرها به احتراز درآمده است و اگر هشدار جنرال دوستم به تمسخر گرفته شد، اینبار اسپنتا از ملیشه های پاکستانی به نام داعش می گوید 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۳    ۱۳۹۶/۱/۵ کد خبر: 130804 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، گروه تروریستی داعش که در خشونت و وحشت شباهت های بسیاری با طالبان دارد و نقطه مشترک آنان افراط گرایی است با راه اندازی جنگ و کشتار به دنبال حاکمیتی برای خود در دیگر سرزمین ها هستند و اینبار هراس قدرت گیری افراط گرایان دیگر بر افغانستان، نگرانی های گسترده ای را به وجود آورده است.

طی ماه های اخیر برخی مقامات، بارها از حضور و نفوذ نیروهای داعش در مناطق مختلف افغانستان هشدار دادند و جنرال دوستم اولین چهره سیاسی بلندپایه ای بود که پرده از جابه جایی بی شمار این گروه در شمال برداشت و هرچند برخی با تمسخر، آن را اغراق آمیز خواندند اما اینبار مشاور سابق شورای عالی امنیت ملی از ملیشه های پاکستانی به نام داعش می گوید که در ننگرهار در حال جنگ هستند.

اسپنتا که در کنفرانس جنبش روشنایی سخن می گفت با بیان اینکه داعش از سوی یک حلقه مشخص به صورت منظم در داخل افغانستان تبلیغ می شود، خاطر نشان کرد: برخی کشورها تلاش دارند مهندسی حضور داعش در کشور را مانند عراق و سوریه بزرگ جلوه بدهند در حالیکه ملیشه های پاکستانی که در شینوار پرچم داعش را برافراشته اند از این دو کشور نیستند.

بر مبنای چنین سخنانی، اگر داعشی که در افغانستان حضور دارد داعش عراق و سوریه نیست پس از کدام کشور می باشد؟
تمامی راه های افراط گری و جنگ افغانستان از ابتدای ناآرامی ها به پاکستان ختم می شود و این کشور با تروریست پروری و هراس افکنی روزی با طالب و روز دیگر با داعش به دنبال نابودی این سرزمین است.

پس از برخی اختلاف ها در گروه طالبان و مرگ رهبران بزرگ آن، پاکستان به دنبال راهی دیگر برای تسهیل در رسیدن به اهداف خود درافغانستان بوده است که داعش بهترین فرصت را در اختیار این کشور قرار داد.

تجربه گروه افراط گری چون طالب نشان داد که چنین نیروهای نه از یک کشور بلکه اجماعی از افراط گرایان از کشورهای مختلف و مشترک در مبنا هستند و بر اساس سخنان اسپنتا، داعشی که در افغانستان در حال نفوذ است نه از سوریه و عراق بلکه از سرچشمه تروریست پروری (پاکستان) به کشور اعزام شدند.

این در حالی است که افغانستان بیشترین آسیب را از سوی قدرت های بزرگی متحمل شد که با نام مبارزه با تروریزم، کشور را به میدان رقابت بدل کردند و روسیه ای که تا دیروز دشمن طالبان بود اکنون مقامات آن خبر از گفتگوها با این گروه می دهند.

و در این میان امریکایی که خود را بزرگترین حامی حکومت افغانستان می خواند، سال هاست با کمک های هنگفت مالی به پاکستان هم بر تروریزم دامن می زند و هم بزرگترین دشمن افغانستان و منطقه را تمویل و پشتیبانی می کند در حالی که مردم افغانستان هر روز قربانی جنگ افراط گرایان می شود.

شرق و شمال افغانستان تبدیل به امن ترین مکان برای نیروهای طالب و داعش شده و پرچم های این گروه ها بر فراز شهرها به احتراز درآمده است ، داعش دست به ایجاد مراکز تعلیمی خود زده اند و هشدارهای مقامات شمال و فریادهای مردم برای کمک با بی تفاوتی حکومت وحدت ملی مواجه می شود.

اگر مقاماتی چون جنرال دوستم و داکتر اسپنتا که به طور قطع به منابع مهم اطلاعاتی دسترسی دارند به طور آشکار با دادن آدرس از حضور و نفوذ داعش در افغانستان می گویند اما آیا حکومت اقدامی برای ریشه کن کردن این گروه خواهد کرد و یا به مانند طالبان، ماندگار و افغانستان به سوریه دیگر بدل خواهد شد؟

هرچند نمی توان پاسخ قاطع به این سوال داد اما با وجود حکومتی ضعیف، دولتمردان معامله گر و پارلمانی نامشروع، اراده ای برای نبرد و لشکری مجهز برای مقابله باقی مانده است؟! خطر داعش اگر به پشت دروازه های شرق و شمال رسیده، به ارگ هم خواهد رسید اگر غنی و مقامات دفاعی همچنان در خواب غفلت به سر برند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقایان ازغرب آمدن اگرکدام وضعیتی پیش آمدازتابعت دومی استفادهمیکنند.

>>>   اهتزاز= به حرکت در آمدن، جنبیدن..
احتراز= پرهیز کردن، دوری نمودن..

>>>   دولت وحدت ملی میخواهدطالبان رادرحکومت شریک کندداعش راکه همان روی دیگرسکه است جاگزین طالبان کند

>>>   باعث به وجود امدن داعش در افغانستان همین جنبش به اصطلاح روشنایی شده است
باید ګفت که همین روشنایی به خاطر منافع بیګانه به هزاران. دهشت ګر را به عراق وسوریه روان کردند و در انجا بدون کدام دلیل به جنګهای بی مفهوم پرداختند که خوشبختانه به هزارن انها در همان جا کشته شدند و باید ګفت که این مردم باید در جدول ترورستان اجنبی بیایند چرا که افغانستان را رها کرده در کشورهای به دهشت افګنی میپردازد که همرای افغانستان هیچ کدام ا تباط
سیاسی ویا کلتوری و یا کدام دشمنی ندارد.
و حکومت باید همین مردم را مسوول به وجود امدن داعش در افغانستان بداند چون وحشتی که در سوریه و عراق کردند حالا نتیجه اش را مردم افغانستان میبیند.

>>>   اگر دولت اراده برای برچیدن دامنه این گروه های تروریستی داشته باشد فقط در ظرف چند روزی میتواند تمام ساحات را از وجود این مزدوران پاک بسازد چنانیکه ما شاهد باز پس گیری بسیاری از مناطق از سوی نیروی های امنیتی بودیم متاسفانه دولتمردان افغانستان برای حفظ قدرت خود و پر رنگ شدن حضور قوم خود شان می اندیشند.
دولت که استقلالیت اقتصادی نداشته باشد به یقین که به دول دیگران میرقصد .

>>>   از دشمن چه گله کنیم پاکستانی که از بدو تاسیس اش با کشور ما مانند اجداد انگلیس اش سر ناسازگاری را در پیش گرفته و از هیچ ضرر رسانی در مقابل کشور در هیچ زمانی دریغ نکرده است واکنون با استفاده از نام گروه مزدور طالبان ملیشای پاکستان به رهبری افسران نظامی و استخباراتی پاکستان با کشور ما در جنگ هستند اگر طالب است یا داعش همه ساخته و پرداخته پاکستان است و بزیر پوشش همین عنوان نظامیان و استخبارات پاکستان کمر نابودی کشور ما را از چند سال به اینطرف بسته اند اما بفضل خداوند تا کنون موفق به تسخیر کشور ما و حکومت خود ساخته امارتی شان نشده اند و مدافعین و مقاومت گران واقعی کشور در مقابل پاکستان تا دندان مسلح و دارای سلاح اتمی نتواسته که مدافعین مقاومتگران کشور ما را شکست دهند انشاالله سر انجام دشمنان کشور و مردم ما به شرمساری و روی سیاهی منصرف ازینکار شان خواهند گردیدند .

>>>   شرق و شمال افغانستان تبدیل به امن ترین مکان برای داعش شده و پرچم این گروه بر فراز شهرها به احتراز درآمده است و اگر هشدار جنرال دوستم به تمسخر گرفته شد، اینبار اسپنتا از ملیشه های پاکستانی به نام داعش می گوید
ع

>>>   غنی درخواب غفلت بسرنمیبرد،بلکه برای تطبیق همین پرژه آمده است و کدام احساس وطن پرستی در وجودش نیست چون اصلا از آن خاک نیست.
د

>>>   پی امد
به حکومت رسیدن اشرار بی فرهنگ همین است که وطن را به پاکستان و یا هم برای بیست گروه تروریستان خارجی که کمیت ادمکشان شان بیش از پنجاه هزار است می فروشند.
اینها این تعهد را ده سال قبل از به قدرت رسیدن کرده بودند....

>>>   اگر مقاماتی چون جنرال دوستم و داکتر اسپنتا که به طور قطع به منابع مهم اطلاعاتی دسترسی دارند به طور آشکار با دادن آدرس از حضور و نفوذ داعش در افغانستان می گویند اما آیا حکومت اقدامی برای ریشه کن کردن این گروه خواهد کرد و یا به مانند طالبان، ماندگار و افغانستان به سوریه دیگر بدل خواهد شد؟
ع

>>>   پاکستان یعنی پوستین و مردم اش چون اشپش در پوستین برای محو کامل آن یا از ملتین استفاده صورت گیرد و یا پوستین به آتش کشانیده شود در غیر آن روی آرامش نصیب ما نخواهد شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است