رییس جمهوری فرانسه قانون شکنی کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۳۹۶/۱/۵ کد خبر: 130811 منبع: پرینت

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با انتقاد از دخالت فرانسوآ اولاند در پرونده قضایی خود، چنین دخالتی را خلاف قانون دانسته و خواستار رسیدگی به آن شد.

به گزارش اسپوتنیک، «فرانسوآ فیون»، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رییس جمهوری این کشور را متهم به دخالت غیرقانونی در مسایل قضایی مربوط به پرونده رسوایی مالی خود کرد.

بر اساس این گزارش، فیون روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ۲ فرانسه، اولاند را متهم کرد که به شکل غیرقانونی اسناد مربوط به پرونده قضایی وی و همسرش را منتشر کرده و این کار رئیس جمهوری فرانسه را خلاف قانون دانست. وی همچنین خواستار رسیدگی مراجع قضایی به این تخلف اولاند شده است.

اما فرانسوآ اولاند در واکنش به این اظهارات فیون، با انتشار اعلامیه ای رسمی از طریق کاخ الیزه، وی را به بیان مطالب خلاف واقع متهم کرده و گفت: اظهارات آقای فیون در خصوص افشاگری های هفته های اخیر هیچ پایه و اساسی نداشته و منجر به ایجاد تشنج غیرقابل قبولی در رقابت های انتخاباتی شده است.

فیون همچنین در مصاحبه خود، اتهامات وارد شده علیه خود در خصوص پرداخت رشوه ۵۰ هزار دلاری برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه را رد کرد و این مطالب را دروغ خواند.

گفتنی است همسر فیون نیز متهم به تعریف شغل ساختگی برای دستیار و محافظ خود شده که بابت در نظر گرفتن این مشاغل حقوق سنگینی از بودجه عمومی دولت به این افراد پرداخت کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است