اطلاعات کذب به رییس جمهور داده می شود
از حالت دفاعی همیشه شکست نصیب مان شده است که باید از آن وضعیت خارج شویم و با روحیه تهاجمی در برابر تهدیدات و دشمنان بایستیم و در نطفه آنان نابود کنیم، در غیر این صورت بلخ در جوار ولایت های ناامن، آرام نمی ماند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۶/۱/۵ کد خبر: 130843 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور امروز شنبه 5 حمل 1396، به دعوت والی بلخ و به منظور افتتاح چندین پروژه عمرانی، دیدار با مردم، افتتاح تالار دو هزار نفری همایش های نور و بهره برداری از مسجد روضه مبارکه به ولایت بلخ سفر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عطا محمد نور، والی بلخ در این تجمع استقبال از رییس جمهور در تالار همایش های نور، پیش از سخنرانی رییس جمهور، درخصوص تقدیر از نیروهای امنیتی این ولایت گفت: تامین امنیت با پرسنل کم دور از امکان است اما نیروهای امنیتی بلخ در نهایت دلسوزی، شب و روز زحمت کشیدند تا جشن نوروز در امنیت برگزار شود، لذا توقع داریم برای این افراد ترفیع و مدال در نظر گرفته شود.

والی بلخ اضافه کرد: عساکر خیالی در میان نظامیان بلخ وجود ندارد و موردی از رشوه، خیانت ، با تفنگ زدن، موتر رانی های غیر قانونی و زندانی کردن های غیر موجه در میان قوت های نظامی بلخ وجود ندارد که این باعث خرسندی ساکنان بلخ است.

عطا محمد نور، درخصوص تشویش باشندگان بلخ از نا امن شدن ولایت های همجوارشان اظهار کرد: تلاش های دشمن در بهار سال جدید موجب تشویش در کل کشور است اما این تشویش در شمال بیشتر است. وضعیت بدخشان، تخار، قندوز، بغلان، فاریاب و سرپل بسیار نگران کننده است.

وی، خطاب به رییس جمهور بیان کرد: امیدواریم که در یک برنامه کارا، کارهایی صورت بگیرد و از حالت دفاعی که همواره از آن شکست نصیب مان شده است خارج شویم و با یک روحیه تهاجمی در برابر تهدیدات بایستیم و دشمن را تا آخرین لانه هایش تعقیب کنیم و آنان را در نطفه هایشان از بین ببریم که در غیر این صورت بلخ در جوار ولایت های ناامن، آرام نمی ماند و آسیب خواهد دید.

والی بلخ، جنگ کشور را جنگ چهار ساله یا جنگ با داعش نمی داند و تصریح می کند: اهداف کلان منطقه ای و فرا منطقه ای در پس تمام جنگ های افغانستان است که از مردم هر روز قربانی می گیرد و امروز نیاز ضروری است که داکترین نظامی با برنامه های زیرکانه جلوی تمام این برنامه ها را بگیرند.

نور افزود: برای تحقق این امر، توجه رییس جمهور به حیث سرقوماندان اعلای کشور امری ضروری و نیازی مبرم است.

این مقام خطاب به رییس جمهور گفت: بعضی اطلاعات کذب به شما داده می شود که این معلومات کاذبانه شما را در خلاء معلوماتی قرار می دهد و بدون شک خردترین اشتباهات در میان نظامیان و داکترین نظامی تلفات و آسیب های کلان به بار می آورد.

وی، درخصوص دستاوردها در ولایت بلخ بیان کرد: عرضه خدمات فرهنگی و اجتماعی و صحی در سراسر بلخ وجود دارد و امروز شاهد فعالیت های گسترده حتی در دورترین مناطق و قریه های بلخ هستیم.

والی بلخ، درخصوص بالا رفتن خدمات صحی در این ولایت گفت: تعداد شفاخانه ها و مراکز صحی از 11 باب به 136 باب در بلخ افزایش یافته است، در یک شب در یک شفاخانه بلخ به طور میانگین 80 تا 100 ولادت اتفاق می افتد اما 24 قابله بیش تر نداریم که نیاز ما به ارتقا ظرفیت و کادر درمانی را نشان می دهد.

عطا محمد نور افزود: در بخش معارف بنا بر آمار رییس معارف، 680 باب مکتب داریم که پاسخگوی شش میلیون و 20 هزار دانش آموز است و در کنار این بیان می کند که جامعه ما به سمت روشنگری می رود. 50 درصد دانش آموزان را دختران تشکیل می دهد و از 13 هزار و 600 معلم نیز، 55 درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند و کارهای بسیار خوبی در این بخش صورت گرفته است.

وی درهمین مورد ادامه داد: در بخش تحصیلات عالی، در سال 1383 یک دانشگاه دولتی با هشت دانشکده و سه هزار دانشجو در بلخ وجود داشت اما امروز تعداد دانشکده های آن به 16 دانشکده روزانه و شش دانشکده شبانه ارتقا یافته و تعداد دانشجویان هم از سه هزارنفر به 23 هزار نفر رسیده است که 50 درصد دانشجویان را دختران تشکیل می دهند که این آمار برای کشورهای پیشرفته هم کم نظیر است که نیمی از دانشجویان شان را دختران تشکیل بدهند.

والی بلخ، فرار عواید در بلخ را ناممکن خواند و افزود: عواید ما به بیش از 12 میلیارد افغانی رسیده است که این مقدار شامل عواید تصدی ها نمی شود. همچنین دو ولسوالی شامل برنامه میثاق شهروندی شده است که از فواید آن مستفید می گردند و بلخ اولین شهری است که از راه آهن درون شهری بهره می برد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای نور خداوند یار ویاورت باشد وخداوند شمارا بد پهنای خودنگاه داره کد برای آبادی وطن عزیز ما کار میکند.اگر بد مثال شمادونفردراین وطن بودوطن ما گل وگلزاربود.
نسمیه از المان.

>>>   از حالت دفاعی همیشه شکست نصیب مان شده است که باید از آن وضعیت خارج شویم و با روحیه تهاجمی در برابر تهدیدات و دشمنان بایستیم و در نطفه آنان نابود کنیم، در غیر این صورت بلخ در جوار ولایت های ناامن، آرام نمی ماند
ع

>>>   کی گفته باید نام تالار گژدم باشد ؟

>>>   جناب انتظار ضرب شصت ریس صاحب جمهور باش به دادت میرسد که از دعوت بشیمان شوی
قیام

>>>   Ariaie
تاجيكان چند والى دارند؟
ايا انتظارات كه از والى بلخ دارند از ديگران نيز دارند؟
كدام روز در حمايت والى بلخ به خيابان بيرون امديد كه حالا اينقدر مهنت ميگذاريد؟
ايا به او راى داده ايد؟
به عقيده من او مسوليت خوب و خراب سياست شما را ندارد و تا حال بيشتر از حد توانش و مسوليت اش برايتان انجام داده است. و شمايى كه ميگوييد معامله كرد قبل از نوشتن اگر كمى لطف أضافه نموده بنويسيد چى را معامله كرد ، عالى خواهد شد. يك شناسنامه است كه غنى در جلسه كابينة بابت توافق داكتر صاحب عبدالله با ان تشكرى نمود.
مسول اجراى توافق نامه هم رياست اجرايه است كه همه در حمايت از اجراى ان قرار داريم.
به عقيده من عطا بسيار كار درست انجام داد ، اگر رياست اجرايه به او نياز داشت بايد او را نگه مى داشت. حالا هم عطا جبهه خود را دارد و شما هم مجبور نيستيد حمايت و يا مخالفت كنيد. عطا موقعيت خود را مديون زحمات خودش است. به هر حال در انتخابات اينده باز شانس برايتان ميسر ميشود ، كوشش كنيد به كسى مسوليت دهيد كه بتواند كار كند.

>>>   تاجیکان چند والی دارند؟؟
به نظرم این سوال چندان وارد و موجه نیست و اینرا باید از تاجکستان پرسید نه از افغانستان!

>>>   اگر قسم تو دو والی می بود عایدات گمرکات صفر میشد

>>>   اگر اطلاعات دقیق هم در اختیارش گذاشته شود بیفایده است، چون چندان ... نیست.

>>>   فکر نمیشد که عطامحمد نور اینقد کشته وبسته چوکی ومقام وزر وزیور باشد و رفیق نیمه راه از ان اخطاریهها و کلانکاری های عطامحمد نور در رسانه ها بر علیه اشرفغنی ریس جمهور و ازین خوش خدمتی های کنونی و صفت کردن های فعلیان در مورد اشرف غنی احمدزی همه این ها نشانده انست که عطامحمد نور از طرفی که رسیدن پول بیشتر و چوکی و مقام بهتر بخودش را احساس میکند بیک بارهگی ۱۸۰ درجه به همانطرف چرخش میکند بدون انکه از عواقب ان چیزی را بداند عطامحمد نور به وعده های میان تهی و غیر عملی از جانب اقای اشرف غنی احمد زی برای بکرسی نشینی بلند تر از مقام ولایت با پیمان کار و رفیق سنگراش پشت کرده وبطرف اشرف غنی احمدزی رو اورده در حالیکه این را درک نکرده که در برابر تعهد و امضای سندی که بضمانت جانکیری وزیر خارجه سابق کشور امریکا پابند باقی نمانده بیک سند بودن ضمانتی برای عطامحمد نور وفادار خواهد ماند همین وعده ها وعید ها به جنرالدوستم هم داده شدهبود سر انجام پس رسیدن بکرسی ریاست جمهوری اکنون وضعیت دوستم را به چه حالت رسانده با این خوش باوری ها عواقبکار عطامحمد نور عین سرنوشت جنرال دوستم چیزی دیگری نخواهد بود .

>>>   او از همه چیز خبر دارد ولی مصلحت قبیله در اولویت است.
تو هنوذ بسیار ساده هستی جناب معلم صاحب .

>>>   چاره ایی جزءاین نداشت ازنارسایی های جناب عبدالله همه خسته شدیم امید واریم آقای نور بتواند آنچه لازم است انجام بدهد تلاش برای بدست اوردن قدرت کار عاقلانه است اما مشروط بر اینکه بتوانی حفظ اش کنی هرکس در پی قدرت است این هم سنگرش آنقدر بیمایه بود که حتی نتوانست به عنوان شریک 50 درصدی قدرت از خودش دفاع کند چه رسد به اینکه جناب استاد راغ والی بلخ تعین میکرد که حق مسلم اش بوداگر گلاب منگل دند غوری فروش والی میشود پس چرا عطامحمد نورهم والی نشود این ضعف وناتوانی عبدالله را نشان میدهد اما آرزو دارم اینها با هم متحد ویکپارچه باشند تا شکار صیادان فرصت طلب نشوند
س ی

>>>   شیطان های قبیله دمدار زیرنام های دروغین اوزبیک تاجیک و هزاره بین این اقوام غیر وحشی و غیر انتحاری دوشمنی می اندازند و ماهی میگیرند۰
هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، و غیره باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها ویا همان اوغان ها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این نکته بسیار مهم است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتواند برضد تمامیت خواهی این اوغان های بدوی ایستادگی کنند۰
این نکته حیاتی را نمیشود با جنگ و گلایه ویا رویه منفی بالمثل به یکدیگر آموخت۰ درینجا ازخودگزری، تحمل، و ایثار کار است۰
درین کشور که امروز به کمک انگلیس اوغانستان بدنام گذاری شده است هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، و غیره غیر اوغانها متحد های طبعی هستند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است