اسراییل شهرک‌سازی‌ را متوقف نکرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۳۹۶/۱/۶ کد خبر: 130859 منبع: پرینت

شورای حقوق بشر سازمان ملل به چهار طرح ارایه شده از سوی فلسطین از جمله محکوم کردن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی رای مثبت داد.
عمر عوض الله، مسوول وزارت خارجه فلسطین در سازمان ملل در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار داشت: شورای حقوق بشر در سی و چهارمین دوره خود چهار قطعنامه را با اکثریت آرای تایید کرد که شامل محکوم کردن شهرک‌سازی‌های اسراییل در اراضی فلسطینی‌ها از جمله قدس شرقی، حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت خود، وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین و تضمین محاکمه و اجرای عدالت در پرونده‌های نقض قوانین بین‌المللی در اراضی اشغالی فلسطین بود.

عوض الله تاکید کرد: حکم محکومیت شهرک‌سازی‌های اسراییل با استناد به گزارش‌های بین‌المللی مربوطه که بر غیرقانونی بودن این ساخت و سازها و لزوم پایان دادن به آنها تاکید داشتند، تصویب شد.
وی افزود: فلسطین با همکاری نهادهای بین‌المللی و جامعه جهانی بر اساس این قطعنامه‌ها در راستای احقاق حقوق مردمش تلاش خواهد کرد.

نیکولای ملادینوف، فرستاده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در نشست شورای امنیت با ارایه اولین گزارش خود از روند اجرای قطعنامه صادر شده از سوی شورا در تاریخ 23 دسامبر 2016 گفت: اسراییل هنوز گامی برای توقف شهرک‌سازی‌ها با توجه به آنچه در این قطعنامه از آن خواسته شده، برنداشته است.

فرستاده سازمان ملل در امور خاورمیانه می‌گوید اسراییل بر خلاف درخواست شورای امنیت شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را متوقف نکرده است. ملادینوف در گزارشی به اعضای شورای امنیت گفت اسراییل "به شکلی" با نقض قطعنامه سه ماه پیش شورای امنیت فعالیت‌های شهرک‌سازی زیادی داشته است.

دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با رد گفته‌های ملادینوف گفت که سازمان ملل باید از تمرکز بیش از حد درباره مسایل اسراییل دست بردارد!

فرستاده سازمان ملل در خاورمیانه این افزایش ساخت و سازها را، در کنار تغییر قوانین اسراییل در خصوص شهرک‌های غیرقانونی و اقدام به تخریب خانه‌های فلسطینیان، "عمیقا نگران‌کننده" خواند. ملادینوف گفت که اسراییل به این ترتیب چشم‌انداز تشکیل دولت مستقل فلسطینی را از بین می‌برد.

متیو رایکرافت، سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز که اداره جلسه شورای امنیت را به عهده داشت، تاکید کرد که کشورش به تشکیل دولت مستقل فلسطینی و راه‌حل دو کشور برا حل مناقشه فلسطین متعهد است. نماینده آمریکا در پایان جلسه موضعی نگرفت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است