بارکزی: پاکستان در انزوای سیاسی قرار می گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۹۶/۱/۶ کد خبر: 130873 منبع: پرینت

چند روزی پاکستان مرزهایش را به روی شهروندان و بازرگانان افغانستانی بست.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شکریه بارکزی، عضو مجلس نمایندگان گفت: آنچه را که امروز پاکستان از لحاظ سیاسی در آن قرار گرفته، مطلقا یک انزوای سیاسی و جهانی است و این ناشی از سیاست های غلط، حمایت از گروه های تروریستی، همکاری نکردن پاکستان در امر مبارزه با تروریزم است، این همه باهم یکجا شده و پاکستان را به یک انزوای سیاسی کشانده است.

وی افزود: سیاستی را هم که پاکستان، در این مقطع زمان شروع کرده، به نفع خودش نیست. افغانستان از این سیاست زیاد آسیب نمی بیند. چرا که ما دیگر نه از لحاظ سیاسی و نه از لحاظ اقتصادی و نه هم از لحاظ مسایل اجتماعی به آن اندازه قبلاً وابسته به پاکستان نیستیم. امروز مرزهای افغانستان با کشورهای دنیا در حال باز شدن است و این به کشور ما کمک می کند.

بارکزی گفت: از لحاظ سیاسی اگر کشورهای منطقه مخصوصا همسایه های افغانستان، روابط اقتصادی و ترانزیتی، تجارتی را در اولویت قرار ندهند و منافع منطقه ای را درک نکنند، ما به مشکلات بزرگی دچار می شویم، چرا که ما پل هستیم و این پل بودن همیشه دردسر بوده است. بنابراین هرچند که پاکستانی ها تندروانه برخورد کنند و از موازین ملی و بین المللی تخطی کنند، جانب افغانستان در کنار این که پایبند اصول است، با سند بلندتر و با صدای بلندتر می تواند از موضع برحق خود دفاع کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مگر بارکزی سفیر درناروی نبود ویا همزمان در دو ویا سه پست وظیفه اجرا مینماید.

>>>   از برکت بکاربردن نامهاى خاص است که خاله باريکزی در عام نامهاى خاص دارد درهمه جا ورد زبان عام خاص است.
اين دختر است و مادر است وبانو است همگى اسم خاص است مانند واژه هاى با پسوند تون. فقط با پسوند گاه اسم عام است. با پسوند تون همه اسم خاص مى شود.
شکريه باريکزن در اينجا در آنجا درهمه جا, در چار طرف است مانند گاز داوى که دود گازموترهايش در فغانستان و در فرياد ستان است.
باريکزی در عام خاص و خاص عام مدارى سیاست‌ دولت زن و داوى است
رئیس مؤسسۀ زنان آسیا، عضو کمیسیون تدوین قانون اساسی، و هرروز خواستدار اعلان نتايج انتخابات تقلبى گسترده گوسپندپرى در آهينه زن و پشت پرده هاى تيلويزونى بود.
چرا اين شخصيت بى نظير هزارپيشه بدون کمايى روزى نيک و با پول ''تن خوا'' (به وزن تن و تْن) نداشته باشد
نام اش پسوند زى دارد
با کرزى و احمد زى هم تبارى دارد
با خيل و قبيله آشنا يى دارد
با پور داوى همجنسى داشت و يا دارد
در پول شوى دسترسى دارد
در اختلاس و سود سود و فساد مالى همدستى دارد
با زن دوم شوهر امباقى دارد
در اروپا و امريکا بى حجابى دارد
به پندار من بسيار منافقى دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است