پشت کنندگان به عبدالله خاین هستند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۶/۱/۶ کد خبر: 130891 منبع: پرینت

بودن در کنار عبدالله ضعیف، بهتر و با عزت تر از تسلیم شدن به جبهه مخالف است.

اگر بحث ناتوانی های ریاست اجرایی را به رهبری داکتر عبدالله در راستای تطبیق توافقنامه سیاسی کنار بگذاریم؛ تنها ماندن وی از سوی عده ای سست عنصر و عاشق زر و تاج در برابر حلقه ی تمامیت خواه ارگ، امری است نادرست.

سربازی که سنگر خود را با سنگر دشمن و مخالف اش تعویض می کند به هیچ وجه نشان دهنده با هوشی اش نه بلکه نشان دهنده ضعف و بی باوری اش به سنگر، فکر و راهی بوده که به آن تعلق داشته است.

مردم سربازی که به جبهه ی مخالف می پیوندد و کمان را بر یاران پیشین اش نشانه می گیرد، خاین خطاب می کنند نه قهرمان. فرهنگ عیاری، تسلیم شدن را بر نمی تابد و یا به قول خداوند گار بلخ حضرت مولانا، هیچ عیاری خانه ی خود را دزدی نمی کند.

نصرت الله بهرنگ


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گر نه موشی دزد در انبار ماست
گندم اعمال چل ساله کجاست

>>>   بانظرفوق کاملآ موافق ام.

>>>   هیزم بیاورید و بنزین بپاشید، تا خاکستر این کشور را باد ببرد. بعد قلب های عقدمند تان تسلی میابد.

>>>   دو خبر

اول:
داكتر غني از استاد عطا محمد نور خواسته سمت وزارت دفاع را قبول كند، اما آقاي نور به داكتر غني، جنرال عتيق الله بريالي را به وزارت دفاع پيشنهاد كرده است.
دوم:
داكتر غني گفته است من با داكتر عبدالله توافق كرده ام كه مصطفي مستور به وزارت ماليه و اكليل حكيمي به وزارت خارجه برود. استاد عطامحمد نور در پاسخ گفته است تا زمانيكه صلاح الدين رباني راضي نباشد هيچ نيروي توانايي بركناری صلاح الدين رباني وزير خارجه كشور را ندارد.

>>>   بلي اون سرباز خاين است اما اون فرمانده ايكه به سرباز خود آب و نان و تفنگ و مرمي نميدهد چي ؟
آيا اون خاين نه بلكه .... فروش نيست ؟

>>>   اول اینکه بهرنگ چه معنا من در لغت نامه دیدم هیچ معنی آن معلوم نشد نظر شما در مورد عبدالله و عطا نظر خوب است

>>>   بهرنگ محترم!
این نوشتۀ تان در خصوص کسانی قابل مکث میبود که با درایت میبودند نه عبدالله! عبدالله را با کدام معیار میخواهید بت بسازید؟ چرا باید مردم تا آخرین باخت سیاسی در کنار عبدالله باشند؟ چه دارد این عبدالله تان؟ مقام ریاست اجرائیه اگر خیراتی و فرمایشی هم بوده باشد، بالآخره یک ادارۀ دولت است نه دکان مود و فیشن در داخل یک مارکیت! آقای عبدالله یک مودل خوب بوده میتواند و اگر مردم افغانستان بخواهد یک مودل سال را تعیین نمایند، حقیقتاً که عبدالله مودل سال خواهد بود اما در سیاست! مشکل است بالایش حساب نمود، حیف این همه سیاسیون که در اطرافش سرگردان اند، کسانیکه بر گرد عبدالله حلقه زده اند، به مخلصان مزاری میمانند که نه تاریخی دارد و نه نه سجره ای! دیر یا زود عبدالله مانند یک پیغمبر بدون امت باقی خواهد ماند.
میهن زرغون

>>>   بودن کنار عبدالله ضعیف بهتر و با عزت تر از تسلیم شدن به جبهه مخالف است !

>>>   بلخ از اهميت خاصى برخوردار است ، مركز تمدنى خراسان، نقطه محورى براى تأمين توازن در شمال و پايتخت دوم سياسى كشور است.

>>>   نظر کاملا درست من هم موافق بان نظر هستم .

>>>   هرکس با ع مخالف است ترورست وطالب است
ر

>>>   استاد عطا قيمت سياست شكست خورده و سوداى فروخته شده را بيشتر ساخت ، و امتياز گرفت، در واقع از مال مرده سود برد ، انهايكه قبلاً ارزان فروخته بودند ناراحت اند:)
اين مذاكره يا معامله هرچه نام ماندندى، ربطى به انچه ما ميخواهيم نداشتندى، smile-emoticon:)
ما با مردم هستيم ، امتياز گيرى از دولت برترى جو خوب است اما كليد صندوق أرمان ملت دست ملت است، نه در دست ريس اجرايه و نه در دست والى بلخ.
شما هيچ نگران نباشيد.

>>>   مگر عطا چی گناه کرده بجز بروز رسانی در سیاستش؟ از نظر من دیگر کسی قابل اعتماد وجود ندارد که بخواهد حمایتش کند! خود ایشان وارد میدان میشود و نیاز به حمایت دارد تا پیش داوری در مورد ایشان، خود نور میگه که بدون مردم من هیچ هستم و حد اقل این درک را دارد!
معاونیت مارشال را هم دیدیم
معاونیت احمد ضیا را هم دیدیم و... همه سوخته و باخته بدر آمده اند که نتیجه‌اش...
حداقل یک شانس به شخص عملگرا باید داد ولو که ببازد چون همیشه گول خوردیم و باختیم ببینیم عطا چی میکند. بازنده که چیزی را نمیبازد

>>>   رياست اجرايه از فرمايشات جان كيري با وصف كسب بيشترين آراي مردم در صندوق به نفع داكتر عبد الله بود، بنا بر نداشتن مشاورين مجرب اهل سياست متأسفانه نتوانست آنچه لازم بود بدست آورد بلكه با گذشت دو سال يكتعداد زيادي از هواداران و حاميان اصلي دوره انتخاباتي خود را نيز بخاطر مصلحت يكجانبه با ارگ از دست داد،
حالا منتظر صرف غذا با آقاي حكمتيار در سر يك سفره مي باشد.

>>>   برادر معنای تسلیم مگر چیست ؟
پذیرش تقلب و تحمیل غنی توسط کری تسلیم نیست ؟
تعویض نقد به نسیه و طلا را به خرمهره تسلیم نیست ؟
تعویض ریاست جمهوری با " ریاست اجراییه " پا در هوا که جایگاهی در قانون اساسی ندارد تسلیم نیست ؟
همین " ریاست اجراییه " را مگر با معامله رای ملت و حضور دریا گون ملت از اقوام "خراسانی " در تظاهرات اعتراض به تقلب مگر به دست نیاورده ؟
خود به تنهایی قادر به انجام کاری بود ؟
اجرا نشدن همین توافق باصطلاح حکومت وحدت ملی از جمله اصلاح قانون اساسی و تغییر نظام متمرکز به پارلمانی و حضور 50 ،50 در حکومت معنایش به جز تسلیم چیز دیگریست ؟

>>>   از نزد عقلکل شماره دو کسی دست خالی بر نمیگردد.

>>>   با اين حرفت من مخاليف مطلق استم عدالله خودش از خاندان قبيله واز نسل كثيف قبيله است ميباشد خواهد بود ماند

>>>   سليم شدن به دو قسم است يكي كه تسليم ميشوي به طرف تمامي چيزي خوده با خود يك جا تسليم مبكني
ويكي طور تسليم ميشوي كه در عمل ني در مقام خود هستي و غير مستقيم به مفكوره طرف يا قبيله تسليم هستي كه هر كار كرد با يك سرو صداي ساختگي و با گفتن كه چهره دوم خوده نشان ميتم باز در خفا معامله ميكني و قبيله هم سياست هاي خوده تطبيق كرده روان است و از تو كاري ساخته نيست كه عبدالله به همين شكل تسليم قبيله شده و سرنوشت مردم معامله كرده است بناً اين نوه تسليمي خيانت ملي است و فريب مردم است

>>>   "معامله ي ننگين" عطامحمد نور
وقتي معامله كرديم وُ خوش آهنگترين سرود ملي تاريخ اين سرزمين كه نماد ايمانداري، وحدت، جهاد و مقاومت بود جاگزين ساختيم؛
وقتي معامله مرديم وُ زيباترين پرچم اين كشور كه نماد جهادومقاومت بود را پايين نموديم؛
وقتي معمله كرديم وُ هويتِ تك قومي "افغان" كه متعلق و منصوب به قوم پشتون است را در قانون اساسي بالاي همه مليت هاي باهم برابر تحميلانديم؛
وقتي معامله كرديم وُ زير نام پروسه DDR تمامي مجاهدين و مقاومتگران را خلع سلاح نموديم؛
وقتي معامله كرديم وُ كادرهاي نظامي خطه ي مقاومت را زير نام هاي مختلف خانه نشين نموديم؛
وقتي معامله كرديم وُ كادرهاي ملكي-سياسي و دپلماتيك خود را زير نام PRR منفك نموديم؛
وقتي معامله كرديم و انتخابات رياست جمهوري را باختيم؛
وقتي هزار معامله كرديم وهزار بد و بيراه نموديم...
هيچ كسي صداي خود را بلند نكرد؛ امروز اما...
امروز اما عده يي از همان معامله گران پيشين، بگونه ي مستقيم ويا بگونه ي غير مستقيم توسط فيسبوك چلوونكي هاي خود، .... ادعا دارند كه مثلن استاد عطا با اشرف غني "معامله ي ننگين" انجام داده است ؛ العجب !؟
او فيسبوك چلوونكي محترم !
اگر اين معامله را "ننگين" ميخواني، به معامله هاي بالا كه فيسبوك تمويلوونكي هايت انجام داده اند، چه واژه يي را به كار ميبري ؟

>>>   کاملآ با نوشته شما موافق هستم.
آواره.از کانادا

>>>   ﺑﺲ اﺳﺖ, ﺩﻳﮕﺮﻓﺮﺯﻧﺪاﻥ ﺷﻤﺎﻝ ﺭا ﺩﺭ ﻫﻠﻣﻨﺪ و ﻗﻨﺪﻫﺎﺭﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻧﺮﺳﺎﻧﻴﺪ,,
ﻭﻻﻳﺖ ﻫﻠﻤﻨﺪ و ﻗﻨﺪﻫﺎﺭ اﺯ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﺎﻱ اﺗﻞ و ﺑﺎﺑﺎ ﺩاﺭﻧﺪ ﻛﻪ اﺯ ﻭﻻﻳﺘﻬﺎﻱ ﺷﺎﻥ ﺩﻓﺎﻉ ﻛﻨﻨﺪ,,,

>>>   نه سمت ميپرستم ونه قوم
فقط از عبدالله نفرت پيدا كرديم .
خيلي بيش شانس داديم اما سر بسته و كون گره فروخت ما به دشمن

>>>   Ameen Mateen-Bagramyan
شماری مردم مانند درخت بی ثمر بید در آسمان سیاسی کشور از یک پهلو به پهلوی دیگر سر فرود می اوردند به جای اینکه در معادلات و تعاملات سیاسی کشور جایگاه عبداله و عطا محمد نور را به سنجش بگیرند، گاهی عبدالله را بالا نموده عطاء محمد نور می کوبند و گاهی هم عطاء محمد نور را بالا نموده عبدالله را می کوبند! غافل از اینکه بدانند که عطاء محمد نور صرف و فقط یک والی بود و است که دوسال تمام در حالت بلاتکلیفی در ولایت بلخ بحیث سر پرست که نه صلاحیت گماشتن کسی را داشت و نه هم صلاحیت سبکدوشی کسی را و نه صلاحیت خرچ و دخل بودجه ولایت را . افزون بر آن، عطآء محمد نور چه پیش از سقوط طالبان و چه پس از سقوط طالبان از لحاظ جایگاه و موقف سیاسی در هرار شی قدرت دولتی و تنظیم جمعیت اسلامی در رده های سوم و چهارم قرار می گرفت و یک شخص کاملآ استانی بود که در فضای کل سیاسی کشور در موجودیت تیکه داران و غاضبین شورای نظار مانند فهیم قسبم، یونس قانونی، عبدالله و بسم الله ... اصلآ برسرش حساب باز نمی کردند!
عطاء محمد نور، بگونه طبیعی پس از مرگ استاد ربانی و فهیم قسیم و زدودن و کنار رفتن یونس قانونی، بسم الله خان و عبدالله خان از قدرت، در سالهای اخیر در فضای سیاسی کشور آنهم در انتخابات ۱۳۹۳ ریاست جمهوری در اثر پشتیبانی قاطعانه و بی پرده و بی اسرار از عبدالله به دلیل های سیاسی برنامه وی مشخص، حمایت ، پشتیبانی و دفاع نمود تا اینکه عبدالله خان را به مقام ریس اجراییه حکومت رسانید و او را از پشتیبانی میلیونی مردم برخور دار ساخت. تفاهم نامه سیاسی تقسیم قدرت میان عبد الله و غنی احمدزی بر بنیاد پنجا در پنجا، تغیر نظام ریاستی به صدارتی، اصلاحات بنیادی در قانون انتخابات و کمیسیونهای انتخاباتی، توزیع بلادرنگ شناسنامه های الکترونیکی و موارد مهم دیگر امضاء و دستینه شد.
اما، عبدالله خان در این مدت زمان پس از احراز و دست آوردن کرسی به اصطلاح ریاست اجراییه زیر نام حکومت وحدت ملی ( نه ، دولت وحدت ملی )چه کرد؟
در یک کلام هیچ! به جز از نمایش لباس!
عبدالله با وجودی که از پشتیبانی قاطبه مردم و سیاسیون کشور و حمایت خارجی برخور دار بود، همه میدانستند که اشرف غنی احمدزی در نتیجه تقلب سازمان یافته و گسترده زیر نام (گوسپند ها را چاق کن) در انتخابات و نسبت وابستگی سری به دولت آمریکا و حلقه های سیاست گذار و اثر گذار آن کشور در کابل بر اریکه قدرت نشانده شد، گامی در جهت تطبیق و تحقق تفاهم نامه سیاسی امضاء شده که اساس دولت جدید در آن پیش بینی و پی ریزی شده بود نگذاشت. به گفته خودش حاجی غنی احمدزی با پیش کردن کیک و کلوچه با او وخت می گذراند. عبدالله به جز از گلایه و شکایت از حاجی غنی آنهم در اثر فشار متحدین سیاسی اش در تیم اصلاحات و همگرایی هیچ کاری را پیش برده نتوانست. حتی عبدالله نتوانست حامی اصلی خود عطاء محمد نور را که از سوی غنی احمدزی عمدآ از ولایت بلخ سبکدوش و سر پرست معرفی شده بود دوباره برمبنای تفاهم نام سیاسی در وظیفه اش مقرر نماید.
حال که ماهیت خالی سیاسی و شخصیتی عبدالله از سوی پشتیبان اصلی اش در انتخابات یعنی عطآء محمد نور افشاء و آفتابی گردیده و عبدالله عملآ از فضای سیاسی کشور به حاشیه و کنار کشیده شده است و خود یک تنه وارد مذاکره و گفت و شنود بر بنیاد حق خواهی با اژدها ی تمامیت خواه ارگ گردیده است و زمام امور سیاسی به نماینده گی از جمعیت اسلامی و تیم اصلاحات و همگرایی را به عهده گرفته است، این فرد ها که مانند بید در اثر وزش باد های موسومی و بعضآ تند گاهی یک سو و گاهی هم سوی دیگر سر فرود می آورند؛ گاهی از عبد الله و گاهی هم از عطآء محمد نور پشتیبانی و یا آن هردو را هم زمان انتقاد و سرزنش می کردند، اکنون که آخرین میخ در تابوت سیاسی مصنوعی عبدالله کوبیده شده است عطاء محمد نور را متهم به تسلیم شدن به ارگ و یا دقیق تر به اژدهای تمامیت خواه و انحصار گر می نمایند!
انتظار گذر زمان باشید و ببینید که عطاء محمد نور چه می کند؟ مانند عبدالله در گودال ذلت و خواری سیاسی فرو می رود و یا اینکه سر بلند از آزمون زمان بیرون می آید.
تاریخ سخت بی رحم است و فقط شانس میدهد!

>>>   اگر عطا ادم ثابت قدم .خیر خواه . دلسوز. وطن پرست ویک جمیعتی راستیین می بود وتوانایی قانع ساختین علمی ومنطقی را میداشت اسان ترین وارزان ترین را برایش قانع ساختن عبدالله بود نه اشرف غنی پس معلوم است که این عطا گک در پی منافع شخصی اش است نه منافع حزبی وسیاسی اش اشخاصی چون عطا هیچ وقت نمیتواند حقوق حقه مردمش را ازدهان گررگان بدر ارد وعطا درفکر این هم نیست که برای حزبش به اندیشد.عطا یک سرمایه دزدی وغصب راکمایی کرده میخواهند انرا حفظ کند نه منافع مردم را.م.ا.کابل

>>>   با همین مکتب واین معلم
حال طفلان خراب می بینم
بی غیرتر کسی است که به بی غیرت مزدوری میکند،
از عبدالله چه حاصل میشود؟
حکیم بدخشی

>>>   نوسینده محترم نمی دانم که عقل در سر داری یا خود را به دیوانگی زده اید. همه میداند که اشرف زیر پاه استاد عطا به مزار رفت و شما اسمش را تسلیم میگزارید. شما نمی دانید سیاست یعنی چه؟ مردم به شخصیت ضعیف داکتر عبدالله تا حدی احترام دارند اما دلقک های ریاست اجرایه به شمول اشخاص همچون شما سیاست موفقانه و زیرکانه عطا را نادیده می گیرید. استاد عطا به یک تیر دو شکار کرد.
1. رقیب نظامی خود را رشید دوستم کمونیست را از صحنه سیاسی کنار زد.
2. با کنار زدن دوستم از صحنه سیاسی شانه اشرف غنی گگ را خالی و تهی ساخت. حالا اشرف غنی قوت نظامی یا تفنگ سالار ندارد و بدون مشوره استاد عطا هیچ کاری نمی تواند.
3. استاد عطا در واقعت حزب جمعیت را در بازار سیاسی کشور مطرح و درجه 1 ساخت.

>>>   سلام به همه هموطنان عزیز تقدیم میدارم:
هروقت حقیقت رادرک کردی به حقیقت تسلیم شو،استاد عطامحمد نور حقیقت رادرک کرد وتسلیم شد،خداوند متعال توبه پذیر است وداکتر اشرف غنی هم ازتقصیرات فرزندان میگذرد.آفرین به استاد عطامحمد نور،واقعا شخص مدبر وسیاستمداربادرک وباهوش است.
قادری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است