اگر ما شما سه نفر را استیضاح کنیم ...
شما فقط اطراف خودتان و وزارت تان دیوار کشیده اید. شرم آور است کسیکه ادعا دارد در پایتخت کشورش امنیت است اینقدر دیوار اطراف خودش بسازد، شما برای دفاع از امنیت خودتان آمده اید یا امنیت مردم افغانستان؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۴    ۱۳۹۶/۱/۷ کد خبر: 130925 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان، عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و تاج محمد جاهد وزیر داخله در خصوص ناامنی های اخیر در کابل و رویداد شفاخانه چهارصد بستر احضار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر لطیف پدرام عضو مجلس نمایندگان امروز دوشنبه 7 حمل 1396 در صحن علنی مجلس خطاب به مسوولان ارشد امنیتی گفت: موسسه سیگار از همان آمریکایی است که شما را تمویل می کند و به صراحت گفته است که شما 25 هزار سرباز خیالی دارید، جواب بدهید که این سربازان کجا هستند و اینکه آنها راست می گویند یا شما؟

پدرام گفت: نماینده ناتو کیف پولش را از جیبش بیرون می آورد و می گوید در افغانستان هر کس برابر مقدار پولی که در این کیف دارد می تواند جنرال شود و تمام پول های ما در افغانستان به آب رفته است؛ تقرری هایی که انجام می شود بیانگر صحت ادعای نماینده ناتو است و هم ما و هم شما در جریان هستیم.

این نماینده مجلس، در خصوص واقعه چهار صد بستر اظهار کرد: شما 150 سرباز حاضر داشتید و حمله ساعت هشت شروع شد اما تا ساعت ده در شهر کابل نیروهای امنیت ملی، دفاع و داخله به محل نمی روند. شما فقط اطراف خودتان و وزارت تان دیوار کشیده اید. شرم آور است کسی که ادعا دارد که در پایتخت کشورش امنیت است اینقدر دیوار اطراف خودش نمی سازد، شما برای دفاع از امنیت خودتان آمده اید یا امنیت مردم افغانستان!

وی افزود: سوال من دقیقا این است که دیوارها اطراف خانه های شما و اطراف وزارت هایتان برای چیست؟ و مردم بیچاره ای که حفاظ ندارند باید چه کنند!

پدرام، در خصوص اینکه گفته می شود مساله چهارصد بستر تنها مربوط به وزارت دفاع می شود اظهار کرد: شما سه ارگان با هم کار می کنید، جلسات مشترک دارید، جلسه اپراتیفی صرف صبحانه دارید! شما هر سه مسوول هستید و ما شما به عدم کفایت در رابطه با تمام حوادثی که در تمام کشور رخ می دهد متهم می کنیم.

این نماینده خطاب به مسوولان امنیتی پرسید: با وجدان جواب بدهید که آیا شما واقعا وزرای موفقی هستید؟ پرونده های معاونان سابق وزیر دفاع چندین ماه است که در دادستانی مانده است اما وزیر توضیح نمی دهد که چرا این پول ها دزدی شده است. آقای غنی گفته است که در مبارزه با فساد جدی است اما می بینیم که یک دزد غریب که 50 هزار افغانی دزدیده است به زندان می افتد و میلیون میلیون دالر اختلاس وزارت دفاع، داخله و امنیت را پنهان می کند، همه در جریان این مسایل هستند.

وی، درخصوص ناامنی های سراسر کشور گفت: ولایات همین طور روز بروز سقوط می کند. هلمند، بدخشان در حال از دست رفتن است و بغلان را از دست داده ایم چنانجه چند روز قبل مسیر بغلان به قندوز بسته شده بود از صبح تا شام نتوانستید راه را باز کنید.

پدرام، در خصوص اینکه گفته می شود با استیضاح مقامات امنیتی دشمنان شاد می شود اظهار کرد: مخالفان شما زمانی شاد نمی شوند که شما امنیت افغانستان را تامین بکنید و با رفتن شما سه نفر مهم نیست که چه کسی شاد و چه کسی دشمن می شود و باید برای ما جان مردم و زندگی شان مهم باشد.

وی، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: گفته می شود که اگر ما استیضاح کنیم، ریاست جمهوری استیضاح ما را قبول نمی کند، این صحبت ها عذر بدتر از گناه و ضعف مجلس است که استیضاح نکند چون استیضاح های قبلی اثری نداشته است.

این نماینده، در خصوص تغییر موضع برخی نمایندگان در خصوص استیضاح مقامات امنیتی در پایان افزود: به وکلا می گویم که از طی دو سه روز چرا اینقدر تغییر کرده اید؟ چه اتفاقی افتاده است؟ و یا چه بهبود ی حاصل شده است؟ که اینطور شده اید، من همه را متهم می کنم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای این کمیشن کاران یکی از اقارب شانرا درچوکی که مستحق نیستند تعیین کنید زبان شان بسته میشود
ر

>>>   پارلمان كشور در معرض آزمون تاريخي!
آيا وزراي سكتور امنيتي بنابر ضعف و بي كفايتي عزل خواهند شد يا ابقا مي گردند؟
چه چيزي پيروز خواهد شد، $ يا عدالت؟

>>>   کل مجلس نمایندگان را با لطیف پدرام ، حفیظ منصور و فوزیه کوفی برابر نمیکنم ....

>>>   اقای پدرام و اقای رمضان بشر دوست بدون ترس واهمه حرف هایشانرا بیان میکنند و حقایق را بازگو میکنند اما تعداد زیادی از وکلا با زدوبند ها و تماس ها با ارگ مانند هیلی ارشاد و زازی و احمدزی و لالی حمیدزی وغیره از جمله معامله گران و طرفداران ارگ هستند که هم به اصطلاح به نعل میزنند و هم به میخ و بفکر رشد قوم و زبان خودشان هستند اگر مانند اقای پدرام و بشردوست تعدادی دیگری از وکلا میبودند خاینین و غافلین چوکی های کلان دولت را در اختیار نمی داشتند مانند معصوم استانکزی ریس امنیت ملی و زیر دفاع حبیبی و وزیر داخله جاهد
و ریس جمهور غنی همکسانی را دوست خود میدانند که اغا بلی باشند و گوش بفرمان ریس جمهور و چاپلوست دست بهسینه در مقابل شخص ریس جمهور ایستاده باشد که معصوم استانکزی درین کار خیلی ماهر است و توجه خاص ریس جمهور را بخود جذب کرده است ورنه رسیدن به چوکی ریاست امنیت ملی و استانکزی خیلی بعید بود .

>>>   دیروز روسای کمیسیون های مجلس نمایندگان با اشرف غنی در ارگ ملاقات نمودند و گفته شده که موضع اشرف غنی نسبت به استیضاح مسؤلین امنیتی نرم بوده اما، به صورت غیرمستقیم خواسته تا پایان تحقیقات در باره چگونگی حمله مهاجمان مسلح بر شفاخانه چهارصدبستر، بحث استیضاح مقام‌های ارشد امنیتی به تأخیر بیفتد.
حالاکه ارگ متوجه شده که اکت و اداهای دیکتاتورمآبانه و فراقانونی او در برابر وکلای پارلمان کارگر نیافتاد به ترفندهای دیگری متوسل شده تا وقت بیشتر کمایی کند و با قضیه طور دیگری برخورد کند و رویش خاک بریزد.
وکلای پارلمان بدانند که استیضاح مسؤلین امنیتی فقط و فقط به قضیه بیمارستان 400 بستر ارتباط ندارد بلکه صدها ناکارایی و ضعف مدیریت مسئولین امنیتی از جمله وخامت اوضاع امنیتی، بالا رفتن رقم تلفات نیروهای امنیتی، عدم همآهنگی مقامات و جنرالان با قدمه‌های پایین‌تر، نفوذ دشمن در صفوف نیروهای امنیتی، وجود فسادگسترده، فروش سلاح و مهمات به دشمن، نرسیدن اکمالات در موقع ضروری و محاصره و غیره موارد نیز مورد بحث قرار دارد که مستقماً به استیضاح مسئولین امنیتی پیوند دارد.

>>>   این مجلس دوسال قبل از جانب ملت استیضاح شده است و با نصب دوباره توسط رئیس جمهور «استهزا» شد! پس یک پارلمان استیضاح شده توسط ملت و استهزا شده توسط رئیس جمهور، چگونه میتواند یک مقام یا مقامات دولتی را استیضاح کند؟ باید مجلس را ترک کنید، اگر مهمان هم بودید بس تان است، موجودیت تان کدام اثری در نهوۀ حکومتداری ندارد، پس رها کنید این میدان را و مردم را راحت بگذارید.
میهن زرغون

>>>   برای آنکه امنیت را بگیرند باید تمام دیوار های کانکریتی، بادی گارد سالاری و موتر های زره را جمع کنند تا مجبور شوند از ترس جان خود مدیریت کنند.

>>>   مجلس مسخره و چك چكي!
مافياي پارلمان به منظور دريافت پول هاي قُلمبه و سُلمبه مسوولين كليدي را استيضاح مي كنند تا جيب هاي خودرا پر كنند. از يكطرف استيضاح مي كنند از سوي هم آن هارا در مجلس با چك چك و تملق بدرقه مي كنند. شما مطمين باشيد اين سه عضو كليدي سكتور امنيتي راي اعتماد خواهند گرفت و خوشحال به كرسي هاي شان برخواهند گشت. حتا اگر كشور در آتش و خون بسوزد اين مجلس فاسد خم به ابرو نمي آورند.
حرمت نماينده هاي باشرف و پاك حفظ باشد.

>>>   نماينده شما در كدام گروه شامل است ؟

راى وزير دفاع:
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :106
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:88
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 6
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو: 5
________

راى وزير داخله:
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :120
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:75
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 6
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو: 4
_______________

راى ريس امنيت :
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :129
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:66
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 2
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو:

>>>   بهارستان کارته پروان
حبیب اله کلکانی ناحق بمردم کابل نگفته بود که کابلی سیل بین. هر کسی امد بالای شان حکومت کرد چک جک میکردند. و پس پسک میکردند. به پل باغ عمومی امد مردم را خواست که او مردم ازین به بعد پس پسک بند هرکسی که ازین به بعد پس پسک کند جزایش را خواهید دید . زیرشما مردم جرئت گفتن را ندارید .

>>>   امروز در افغانستان هیچ گپی نیست خیر خیرتی است آرم ارمی است وزاری بکفایت دوباره ابقاه شدن وکیل های دالری گفتن سلام ماه را برای ملت برسانید بگوید وکیل های دالری تان استن گپهای شما عملی میکنند بالای حکومت قوی شما هموطنان عزیز خواب راحت داشته باشید در وطن نه خون ریزی نه جنگ است نه سرباز وطن در خط مقدم جبهه حمایت مان را میکنند شما ملت وکیل های دالری دارید در چیزی دیگری نباشید ماه خودمت میکنم

>>>   زیاد ننالید
وکلا از ما و شما ها رای گرفته اند.
دور بعدی متوجه باشید که بخاطر پول و نام پدر و دلقک بازی ها به هر ....رای ندهید.

>>>   Zahir Ariaie

مردم!
مگر همين بيسوادان ( به استثنائى وكلاى خوب) كه نامش شان وكيل ولى خود شان قاچاقبران بى .... اند را شما راهى مجلس نكرده ايد؟
مگر شما گروه گروه در مهمان خانه هاى انها لست هاى راى دهى خود را براى خوش خدمتى آرائه نمى كرديد ؟
مگر بخاطر يك بسته روغن ، يا يك مهمانى اينده خود را نفروختيد؟
مگر براى منطقه گرايى، قومندان بودن، زور آور بودن، چاپنداز بودن انها را وكيل نساختيد؟
ايا روز راى دهى به پشتوانه و تاريخچه فعاليت ها، سواد، صداقت و امانت دارى انهايكه راى داديد، فكر كرديد؟
اين روز ها را كه مزدوران و جنايت كاران و قاتلين فرزندان تان دوباره راى ميگيرند، جيب هاى وكلاى شما پر ميشود، خانه هاى شان بيشتر و بلند تر ميشوند، .... به ياد داشته باشيد، بياموزيد، تا باشد ديگر اين اشتباه بزرگ را در قسمت سرنوشت تان تكرار نكنيد، ولى من شما ملت گوسفندى، بى مسوليت و متفرق را كه مى بينم هرگز نخواهيد اموخت متاسفانه !

>>>   مردم بیچاره بار دیگر به تمسخر گرفته شدند!!
پارلمان ...! وکیلان .....(به استثنایی نماینده های واقعی مردم)، شما مسئول قطره قطره خون مردم هستید، تاریخ شما را فراموش نخواهد کرد!

>>>   کاندید مستقل یعنی سر دل خود.
پارلمان پر است از وکلایی که کاندید مستقل بودند و مردم هم به آنها رای دادند که به دل خود وکالت کنند.
دوستان عزیز همین کاندید مستقل پارلمان و یا کاندید مستقل ریاست جمهوری چی‌ معنی میدهد؟
یعنی کاندید سر دل خود. کاندیدی که با هیچ مجموعه و یا ساختار سامان مند تعهد و سروکار ندارد. خودش مستقل و همه کاره است.

>>>   دست كم يك انسان با وجدان، با شرف و ميهن دوست وجود دارد در اين سرزمين

>>>   با حفظ احترام به شخصیت های اندک که با صداقت وپاکی شان در فیصله امروزی پارالمان در اقلیت قرار گرفتند، راستش اصلن دیگر نه به این پارلمان نه به این حکومت ونه به این قوه قضاییه باور وجود دارد. از فیصله امروز پارلمان وانمود میشود که مسولین هر سه اورگان امنیتی پاکترین ، مسلکی ترین ، جسور ترین و با انگیزه ترین شخصیت های اند که نتایج کار شان مثبت و جامعه در صلح وصفا ، شگوفایی فرهنگ و اقتصاد به پیش میرود . بنا برین مسول بزرگ و گنهکار همیشگی صرف ملت سرزمین ماست که همه روزه جگر گوشه های خویش را بخاطر ادامه قدرت مافیای از بیرون امدگی ومافیای داخلی فرزندان خویش را روزانه از 150 تا 160 نفر شهید غرقه بخون در تپه ها با چیغ وفریاد واشک و ناله مادران کمرخمیده به خاک سیاه میسپارند.تا کی این کرگسان لاشخوراز تن ضعیف ونحیف شما توشه گیرند؟ ملت باید به پیروی از سایر جوامع بشری به پاه برخواسته با یک حرکت جمعی از این مرگ تدریجی خود را برهانند ، در غیر آن کما ف السابق خرید و فروش شما ملت شانه خمیده ذریعه مافیای تیز دندان حیوان گونه در مارکیت های مال بازار (داخلی و بین المللی ) ادامه خواهد یافت.

>>>   نمیدانم که چند وکیل تاجیک تبار در پارلمان افغانستان عضویت دارند ؟ اما من به وجود و حضور و موضعگیری ها و سخنان سه شخصیت دلیر و دانشمند ، جناب عبداللطیف پدرام ، جناب عبدالحفیظ منصور و جناب داکتر محی الدین مهدی، به خود میبالم.
همین چند لحظه پیش سخنان امروز آقای پدرام عزیز را در برابر وزیران دولت پوشالی شنیدم و برایش هزاران آفرین گفتم .

>>>   خدایا!
هرکه در مقابل خون مردم در پارلمان دالر گرفته، الهی پیسه ی قبرش در ده کیپک شود.

>>>   اقای پترام خودت تنها نظر داری و اگر به جای این وزیران باشی خودت هم نمیتوانی حتی یک روز امنیت کسی را بگیری وضعیت خیلی برانی ومتشنج است باید همه در امنیت افغانستان سهیم گردد ،دشمن از شکل های مختلف میخواهد ضربه مردم ما وارد. کند. اما مردم باید. هم بخاطر امنیت کمک کند ،دزدان وادمکشان را در منطقه خود. جا ندهند وآنها را به ارکانهای امنیتی تسلیم دارند. .
عبدالله ریحان

>>>   از مرگ خود فقير ننالد چو اغنيا
آواز نيست رفتن پاى برهنه را
بيدل
چرا پدرام نمى هراسد و جبن زده نيست ، پاسخ دشوار نيست ، او صاحب انديشه است و به آن باور دارد و حاضر نيست روى آن روى معامله كند.
پدرام نمى هراسد ، زيرا خيانت نكرده است ، مليونر نشده است ، بلند منزل ندارد ، حساب بانكى را اين آدم نمى شناسد ، يك پاره زمين و خانه هم در كل كشور ندارد،، كل شوقش كتاب و قلم است ، وقتى انسان غلام مال و زر نبود و دغدغه اش مزدورى حاكمان نباشد ، چرا هراس داشته باشد ، و اما ديگران براى حفظ دزدى ها و حرام خورى هاى خود با شيطان معامله مى كنند تا دوسيه هاى فساد و جنايات شان ورق زده نشود.

>>>   يك آدم در مجلس بود و يا شايد هم چند نفر محدود ديگر ، ديگر همه گوساله هاى بيش نيستند، اين وكيلان و وجدان خيلى فاصله دارند. پدرام مردى كه تاريخ اين كشور همتا اش را كم داشته است. درود بر مرد با همت و شجاع.

>>>   لطيف پدرام : ننگ بر اين مجلس!
درود بر نماينده واقعى مردم!
قدر شخصيت هاى مردمى و واقعى را قبل از اينكه پشيمان شويد بدانيد!

>>>   نجیب بارور
چند روز پیش وقتی خبر شدم رییس‌جمهور متقلب پارلمان را لغو می‌کند، متعجب شدم. اما امروز من نیز یکی از طرف‌داران لغو پارلمان هستم. این نهاد قانون‌گذار خود به مرکز قاچاق‌بران، تجارهای مواد مخدر و تجاران قانون مبدل شده است. یک چیزی زیر نام پارلمان وجود دارد، نه‌تنها که نقشی بر نظارت از عمل‌‌کرد دولت ندارد بلکه خود باعث ایجاد فساد و هزاران شرمساری‌های دیگر شده است. کمیشن‌کاران پارلمان وقتی جنایتی مثل رویداد شفاخانه چهارصد بستر اتفاق می‌افتد به‌جای این‌که روی عامل جنایت تمرکز کنند، بخاطر بازار و تجارت خود خوش‌حال می‌شوند و فوری طرح استیضاح که در واقع "استهزا" است را می‌ریزند. سپس وزرا مجبور هستند صدها وکیل را با صدهاهزار دالر بخرند -تا چند روز پیش قیمت یک وکیل در پارلمان پنج‌هزار دالر بود حالا نمی‌دانم چند است- بعد این وزیر پولی را که به‌خاطر بقای خودش در وزارت مصرف می‌کند آن را از قراردادها و راه‌های گوناگون دیگر به‌دست می‌آورد. نتیجه این می‌شود، رویداد محور استیضاح فراموش می‌شود، وکلا قیمت وجدان خود را می‌گیرند و وزیر اژدهاتر از پیش به دزدی برمی‌گردد. حالا شما بگویید بودن چنین نهادی خوب است یا نبودنش؟

>>>   مجلس نمايندگان بايد حزبي شود

>>>   یک وکیل با شرف این گونه جسورانه پاسخ می خواهد و از مردم خود دفاع می کند.

>>>   اگر شما سه نفر را استیضاح کنید رئیس جمهور همه شمارا برطرف میسازد وفرمان لغو پارلمان را صادر میکنددرینصورت شما ضرر میکنید

>>>   ابقای این وزیران بی کفایت توسط به اصطلاح نمایندگان مردم خیانت به خون ریخته شهدای چهارصد بستر وهمه شهدای کشور است من نمیدانم این وکلاء برای چه چک چک میکردند این بی نهایت شرم آور است وزیر دفاع ایکه 70فیصد کشور را از دست داده نمیدانم کدام حرفهایش قابل کف زدن بود حیف است والله
س ی

>>>   در پارلمان باید سخن مردم افغانستان شنیده شود کسی که افغان باشد و از خاک افغانستان باشد
........

>>>   آقای که مردم کابل را چک چکی گفته است آیا می داند که قیام سه حوت را کدام مردم این چنین با دستان خالی بر پا کردند.
مردم کابل که خدمتگذار و مهمان نوازی از همه مردم کشور عزیز خود کرده اند باز توسط همین..... ها کیبل خوردند و چور و چپاول شدند. بگذار که این وطن همین قسم بدبخت باشد. شما که جوان شدید باز یار بنگه تان می شوید.....
احترام
تاجدار

>>>   پارلمان بی سواد و تصمیم اجولانه

>>>   پارلمان تحت حمایه کفری که به اجازه کفر خون مردم افغانستان را نادیده میگیرند ای الله ج همین روز که بالای مامردم هست بالای خانواده همین خایینین بیاور تا از درد دل ما مردم باخبر شوند این چاپلوسای غنی که خود را به وزیزان بی غیرت که در فکر مردم خود نیستند . وطن مثل ناموس است اما این وکیلای ناموس فروش ناموس خود را فروختند .
عزیز

>>>   این شتر از سابق گردنش کج و اندامش درست نبود تازه خیلی ها تذکره را هم میخواهد بنام این شتربکند..پارلمان هم که متاسفانه دور از وکلای با احساس جای همین شتران است///

>>>   اقا ی پد راماگر به نطر من با شد باید ریس جمهو ر با شد نه مانند ریس جمهو ر فعلی دست نشا نده غر ب

>>>   واقعآ درد اوراست دنیا به کجارسیده وما در کجاقرار داریم در کشوری که تمام مقرری ها بر اساس قوم قبیله و حزب خاص به دور از عدالت وشایستگی صورت می گیرد هیچ گونه عدالت واهلیت شا یستگی در نظر گرفته نمی شود بعید است این وطن درست شودمردمی که نه وطن دوست ونه احساس وطن دوستی دارد هر نوع معامله رااز همه چیز بالا تر ترجیع داده به او وطن مردم ملت اهمیت ندارد خدا به داد این ملت برسد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است