چرا جلسه علنی مجلس سری شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۶/۱/۷ کد خبر: 130927 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان، عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و تاج محمد جاهد وزیر داخله در خصوص ناامنی های اخیر در کابل و رویداد شفاخانه چهارصد بستر احضار کرد و هر سه مقام امنیتی کشور در مجلس حاضر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، پس از سخنان چند تن از نمایندگان خطاب به مسوولان امنیتی، وزیر دفاع و وزیر داخله در جلسه علنی صبحت کرده و از کارکردهای شان دفاع نمودند.

معصوم استانکزی رییس امنیت ملی پس از چند دقیقه صبحت علنی از رییس مجلس خواست تا جلسه سری شود تا وی حقایقی را در موارد امور امنیتی به نمایندگان ابراز دارد.

در همین حال رییس امنیت ملی از رییس مجلس خواست براى بررسى كامل قضيه چهارصد بستر دو هفته ديگر به وی وقت بدهند.

استانکزی رییس امنیت ملی در صحبت های علنی خود حمایت از طالبان را اشتباه خوانده گفت: ما اشتباه می کنیم، چنانچه برای حضور داعش در همین مجلس کمپاین شد و سبب گردید که کشور های منطقه از طالبان حمایت کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پارلمان كشور در معرض آزمون تاريخي!
آيا وزراي سكتور امنيتي بنابر ضعف و بي كفايتي عزل خواهند شد يا ابقا مي گردند؟
چه چيزي پيروز خواهد شد، $ يا عدالت؟

>>>   جریان رای گیری در مجلس نشان داد که اعضای ولسی جرگه فقط مانند "اشتوکها" هستند!!!!!!!!!

>>>   دیروز روسای کمیسیون های مجلس نمایندگان با اشرف غنی در ارگ ملاقات نمودند و گفته شده که موضع اشرف غنی نسبت به استیضاح مسؤلین امنیتی نرم بوده اما، به صورت غیرمستقیم خواسته تا پایان تحقیقات در باره چگونگی حمله مهاجمان مسلح بر شفاخانه چهارصدبستر، بحث استیضاح مقام‌های ارشد امنیتی به تأخیر بیفتد.
حالاکه ارگ متوجه شده که اکت و اداهای دیکتاتورمآبانه و فراقانونی او در برابر وکلای پارلمان کارگر نیافتاد به ترفندهای دیگری متوسل شده تا وقت بیشتر کمایی کند و با قضیه طور دیگری برخورد کند و رویش خاک بریزد.
وکلای پارلمان بدانند که استیضاح مسؤلین امنیتی فقط و فقط به قضیه بیمارستان 400 بستر ارتباط ندارد بلکه صدها ناکارایی و ضعف مدیریت مسئولین امنیتی از جمله وخامت اوضاع امنیتی، بالا رفتن رقم تلفات نیروهای امنیتی، عدم همآهنگی مقامات و جنرالان با قدمه‌های پایین‌تر، نفوذ دشمن در صفوف نیروهای امنیتی، وجود فسادگسترده، فروش سلاح و مهمات به دشمن، نرسیدن اکمالات در موقع ضروری و محاصره و غیره موارد نیز مورد بحث قرار دارد که مستقماً به استیضاح مسئولین امنیتی پیوند دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است