باید سیستم مکافات و مجازات برای هر خاین مهیا شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۶/۱/۷ کد خبر: 130930 منبع: پرینت

عدم مسوولیت پذیری ها در کنار فقدان حس وطن دوستی و انسان دوستی سبب شده که در جبهات جنگ، هیچ وقت نشنویم که قوماندانی زخمی یا کشته شده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،فرهاد صدیقی، عضو مجلس نمایندگان گفت: ارگان های کشفی و استخباراتی ما بسیار ضعیف اند و افراد مسکلی نداریم که مطابق با کشفیات شان وزارت های دفاع و داخله وارد وارد عمل شوند اما این تنها یک طرف قضیه است و بخش دیگر قضیه ناشایستگی رهبران بخش های امنیتی است که به هیچ وجه شایستگی پست هایشان را ندارد و بخاطر این افراد هر روز تلفات اردو و پولیس و امینت ملی بیشتر می شود.

صدیقی، درخصوص دلیل بی توجهی حکومت در عدم عزل روسای نهادهای امنیتی اظهار می کند: کلان ترین دلیلی که افغانستان نمی تواند در سیاست داخلی، خارجی و تدابیر امنیتی به جایی برسد و شکست می خورد، موضوعات سمتی است که سبب برخوردهای سلیقه ای و تقرری های سلیقه ای می شود و هیچگاه فرصت برای افراد شایسته فراهم نشد که در پستی گماشته شوند.

این نماینده مجلس، درخصوص نبود فرهنگ مجازات و مکافات تصریح می کند: در افغانستان تا بحال دیده نشده است که کسی خودش اعتراف کند توانایی انجام فلان پست را ندارد و از آن سمت کنار برود و نبود سیستم مکافات و مجازات هم به کمک شان آمده تا بیشتر در سمت هایشان باقی بمانند. زمانی که مجازات در نظام نباشد، افراد در نظام به دنبال رسیدن به موفقیت نمی روند و کامیابی هم برای آن نظام دور از ذهن است. زمانی به ثبات می رسیم که هم نهادهای امنیتی از سیاسی بودن خارج شوند و هم ی

وی افزود: عدم مسوولیت پذیری ها در کنار فقدان حس وطن دوستی و انسان دوستی سبب شده که در جبهات جنگ، هیچ وقت نشنویم که قوماندانی زخمی یا کشته شده باشد و تنها سربازان بودند که جان دادند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پارلمان كشور در معرض آزمون تاريخي!
آيا وزراي سكتور امنيتي بنابر ضعف و بي كفايتي عزل خواهند شد يا ابقا مي گردند؟
چه چيزي پيروز خواهد شد، $ يا عدالت؟

>>>   گپ های خود را سنجیده بزن!
از چه وقت بدینسو برای ... مکافات در نظر گرفته شده است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است