بخاطر بوجی پول، وزیر دفاع نیستم
بارها به من گفته اند که تو در جلسات خواب هستی به این افراد می گویم که من حتی در صنف مکتب پیش معلم نخوابیده ام چه برسد به اینکه در پستم بخوابم. اخلاق به من اجازه نمی دهد که چشم جنگی کنم و من صاحب منصب هستم 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۶/۱/۷ کد خبر: 130934 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان، عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و تاج محمد جاهد وزیر داخله در خصوص ناامنی های اخیر در کابل و رویداد شفاخانه چهارصد بستر احضار کرده است. ابتدا وزیر دفاع ملی در جایگاه حاضر شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالله حبیبی، وزیر دفاع ملی در صحن علنی مجلس امروز دوشنبه 7 حمل 1396 در خصوص رویداد شفاخانه چهارصد بستر گفت: کسانی که غفلت کرده اند به ارگان های حقوقی معرفی کرده ایم چون موضوع جرم است و غفلت آنها به جرم تبدیل شده است و از جنرال گرفته تا سرباز حدود 23 تن در این زمینه توقیف و به دادستانی معرفی شده اند.

حبیبی گفت: به عنوان وزیر دفاع کشور، می گویم که باید قضاوت دادستانان را ببینیم نه قضاوت وزیر دفاع را، چرا که در جایی که کار نظامی باشد من می توانم قضاوت کنم و اینکه چه کسی مجرم است و مجازاتش چه باشد بر عهده من نیست.

وزیر دفاع، غفلت وظیفوی ارگان های کشفی و استخباراتی را پذیرفت و بیان کرد: در آینده نزدیک می بینیم که اوضاع اینطور نمی ماند که کسی جرمی بکند و به او چیزی گفته نشود. تدابیر لازم گرفته شده است و در آینده نزدیک خواهید شنید که تغییرات بنیادی زیادی بوجود آمده است.

وی افزود: اینکه چرا این اتفاق (حمله به شفاخانه چهارصد بستر) رخ داده است، وضاحت می یابد. من چه بگویم که چه کسی این قضیه را تنظیم کرده است و من چه خبر هستم؟ بخاطر اینکه بحث مسلکی است و نیاز به بررسی دارد بعد از بررسی هر چه از من بخواهید از لحاظ قانونی جوابگو هستم.

حبیبی، در خصوص جنگ و ناامنی در ولایت های مختلف اظهار کرد: جنگ قندوز، بغلان و در کل جنگ افغانستان داخلی نیست، منطقه ای هم نیست بلکه یک جنگ قوی بسیار فراتر از منطقه است. در شب کنفرانس بروکسل در شش زون در کشور یک جنگ وسیع شروع شد. این جنگ بخاطر این نبود که چند فیر را شلیک کنند. هدف این بود که یک یا دو لایت را در شمال و جنوب بگیرند و شورای کویته و پیشاور را بیاروند.

این مقام کشور افزود: صادقانه می گویم که دشمن در این جنگ شکست خورده است و به پلانی که هدف تعیین کرده بود نرسیده است. در جنتگ شکست هدف دشمن مهم است که شکسته شد و اگر در جایی راه را بند می آورند باید گفت که دشمن بخاطر همین می جنگد و اگر این کار را نکند برای چه جنگ می کند!

وزیر دفاع، در خصوص ادامه دار شدن جنگ در زمستان گفت: به این اعتراف می کنم که جنگ از سال گذشته تا این لحظه و دقیقه متوقف نشده است و حتی در زمستان هم ادامه یافته است اما دشمن هم تلفات بسیار دیده است. دشمن می خواست که در بهار امسال جنگ جبهه ای را دوام دار کند اما الان خود را نمی تواند جمع کند. پلان داشتند که به ولسوالی نیش حمله کنند و آن را سقوط بدهند و خود را از این مسیر به ارزگان برسانند اما 18 روز است که در آن ولسوالی مانده اند و ده ها نفر از آنان کشته شده اند. البته که ما هم تلفات داده ایم اما آنها را در پلان شان ناکام گذاشتیم.

وی، در خصوص گفته هایی مبنی بر فساد گسترده در نهادهای امنیتی اظهار کرد: هیچ کس منکر فساد در قوت های مسلح مخصوصا در اردوی کشور نیست. یک واقعیت است که سرباز، افسر و جنرال کشور هم از این جامعه هستند و از بیرون نیامده اند. تدابیر جدی بخاطر شفافیت در اردو، حسابدهی، جلوگیری از فساد، رهبری سالم و سیستم مکافات و مجازات اندیشیده شده است و یک گروه مختصص شامل دو مفتش، دو حقوق دان و دو استخبارات برای این منظور توظیف شده اند.

حبیبی گفت: من نه خود فساد می کنم و نه به کسی که مفسد باشد اجازه فساد می دهم. در تاریخ چهل ساله خدمت خود به اردو، نمی توانید سندی را بیابید که من دزدی یا فساد کرده باشم و اگر چنین سندی یافت کردید حاضرم که شما مرا محاکمه کنید. من بخاطر این وزیر دفاع نیستم که بوجی پول را پیدا کنم و پیرو وزیر دفاع هستم نه مالک آن.

وزیر دفاع، در خصوص غصب هزاران جیریب زمین وزارت دفاع توضیح داد: سرما هم فشار هست که هزاران جیریب زمین را غصب می کنند اما زیر نظر من هیچ کس نمی تواند حتی یک سانت از زمین های وزارت دفاع را بگیرد و به طور مشخص می گویم که به هیچ احدی حتی یک سانت هم زمین نداده ام. فشارهایی هست که از مقاومت را از حوصله بیرون می کند اما خواهش من این است که شما به وزارت دفاع کمک کنید که مال این وزارت را کسی غصب نکند و اگر کسی ثابت کرد که من در آن شریک بودم مرا اعدام کنید.

وی، در خصوص اظهاراتی نظیر اینکه وزیر دفاع همیشه و حتی در جلسات هم خواب است بیان کرد: بارها به من گفته اند که تو در جلسات خواب هستی به این افراد می گویم که من حتی در صنف مکتب هم پیش معلم نخوابیده ام چه برسد به اینکه در پست ام بخواهم بخوابم. اخلاق به من اجازه نمی دهد که چشم جنگی کنم و من صاحب منصب هستم.

حبیبی درخصوص جنگ هلمند توضیح داد: زمانی در هلمند 34 هزار نیرو مسلح خارجی حضور داشتند اما جنگ در آن جریان داشت، امروز سرباز بیچاره من سینه اش را سپر کرده و جنگ را مهار کرده است. کمپ ثابت قدم در شمال هلمند در انحصار قرار داشت و این کمپ را به نقطه ای دیگری منتقل کردیم تا دشمن به غلط بیافتد. حقیقت این است که سنگین هیچوقت سقوط نکرده و سنگین را با خون خود نگاه داشته ایم.

وزیر دفاع افزود: اگر کسی ثابت کند که در کمپ ثابت قدم یک میل سلاح جا مانده است به جز دو رنجری که موتر برای حمل آن وجود نداشت، مرا محاکمه کنید.

این مقام ، در خصوص دزدی ها از نان و معاش سربازان گفت: سال گذشته یک بار از زبان سربازی شنیدم که نان به آنها نرسیده است ولی این عمدا نبوده است. این کار یک روز آن هم در سال گذشته اتفاق افتاده است و امروز به شما اطمینان می دهم که 90 درصد قطعات از لحاظ مواد معاش پیش بینی و تکمیل شده است و اگر کسی از اولاد وطن گرسنه بماند خودم با پای پیاده برایش نان می برم.

حبیبی، در خصوص اهمیت قوای هوایی گفت: نیروها بدون حمایت و حمله قوای هوایی نمی توانند جنگ را ادامه دهند. به جامعه جهانی، شورای امنیت و رییس گفته ایم که راه حل جنگ همین است و از این رو ما را حمایت کنید.

وی، تاکید کرد تلفاتی که امروز در جنگ می بینیم بدلیل نبود تعلیم و تربیت است و اظهار کرد: وقتی جایی تلفات زیاد است می بینیم که طرف مکتب نرفته است و استعمال درست از تجهیزات را نمی داند، باید در قدم اول تعلیم و تربیت را درست کنیم و تمام آن را زیر یک چتر از متخصصین بیاوریم چرا که در بسیاری می بینیم استادی که آن صنف را نخوانده است، آن را تدریس می کند که باید این مصیبت را از تعلیم و تربیت خلاص کنیم.

وزیر دفاع، در خصوص تقرر افراد نالایق گفت: تمام قوماندان های قول اردوها را خودم مقرر کرده ام و هر جایی که افراد ضعیف باشد را شخصا تبدیل می کنم و کسی حق دخالت در آن را ندارد و تمام اردو را من ریفرم کرده است و تحمیلی در کار نبوده است و تا امروز حتی کی نفر نالایق را هم به سمتی مقرر نکرده ام.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا شرم اور است .این سخنان وزیر دفاع یک کشور است!!!!؟؟؟
یک طفل صنف پنج بهتر از این وزیر نالایق استدلال کرده ،وادبیات وبیانی فصیح تر دارد.

>>>   اكر واقعيت درعمل مانند كفتار باشد بس همجير كل وكلزار است
كابلي

>>>   وزیر دفاع در مقابل سوالی که جنگ چه وقت در افغانستان خاتمه خواهد یافت گفت:
با وجودی که من خدا نیستم و آینده را نمیتوانم پیش بینی کنم،اما به شما وعده میدهم که انشأالله قبل از آغاز قیامت، یعنی این که دوروز له قیامت مانده باشد،جنگ در افغانستان خاتمه پیدا میکند و انشأالله مردم رنجدیده ما این دوروز باقیمانده قیامت را به صلح و خوشی زندگی خواهند کرد.
منتهی به شرطی که بخاطر روز قیامت که دو روز میماند، زیاد تشویش نکنند و تشویش را برای خود جای ندهند،زیرا در اثر تشویش،همین دو روز باقیمانده را نیز به مریضی خواهند تیر کردند.

>>>   ساعت تیری و سرگردانی و جور کردن مشکلات به مردم است فقط خاک را به چشم مردم زدن است کشور که خودش مستعمره باشد این نوع گپ ها مسخره است تصمیم گیرنده امریکایی ها و انگلیس ها است نه 4 نفر وکیل ...

>>>   Amini
اول از نام استيضاح كار گرفتن عاجل هر ٣ وزير بيكاره كميشن كار هاى خود را به پارلمان فرستادن بعد اختطار جناب غنى را شنيدن و دوباره جناب غنى طبق معمول زير حرف خود زد و گفت به قانون گذاران احترام داره البته اى گپ مطبوعاتى بود اصل گپ همو اخطاريه بود كه به معاون مجلس گفته بود نماينده ها پول ها را به جيب زدن گوش ها كر و جيب ها پر شد گفتن راست ميگن اى كار هميشه گى نماينده هاى تجارت خانه مجلس مثل قضاوت ملا نصرالدين بود كه به هر دو طرف قضيه ميگفت راست ميگى بلاخره معلوم نشد كه كى دروغ گفته جنابى كه ميگه به قانون گذاران احترام دارد پس همى وزراى قبلى كه توسط همى قانون گذاران سلب صلاحيت شدن در خانه هاى شان هستن يا سر كار شان

>>>   وکلا به نفع طالبان و بر علیهِ ملّت رأی دادند؛
رییس‌امنیت با کسب 129رأی تأیید و 66رأی رد، کماکان به‌سمّتش باقی‌ماند.
وزیر دفاع با کسب 106رأی تأیید و 88رأی رد، کماکان به‌سمّتش باقی‌ماند.
وزیر دخله با کسب 120رأی تأیید و 75رأی رد، کماکان به‌سمّتش باقی‌ماند.

>>>   حتمن خواب هايش پوره نشده و مجلس هم تايد اش كرد تا خواب هاي خود را پوره كند... جاويدان باد همين مجلس

>>>   انجنیر نقیب صمیم
چه قسم رای گیری بود که بنده خدا را نتوانست از خواب بیدار کند۰ حمله تروریستی چار صد بستر آب را از آب تان نداد ًً

>>>   نبی احمدی
چرا این کشور آباد نمی شود؟!
تبعیض+ تعصب + جهالت + حسادت+ فساد + بی کفایتی + فقدان شایسته سالاری+ بیسوادی می شود این شاهکار!
- باور کنید با سواد زیاد است؛ قحط الرجالی نیست.

>>>   من شرم می اید به این وزیر خو اب برده دولت

>>>   الحق انهايكه راى اعتماد داده اند در خون سربازان و مردم شريك اند.

>>>   کاندید مستقل یعنی سر دل خود.
پارلمان پر است از وکلایی که کاندید مستقل بودند و مردم هم به آنها رای دادند که به دل خود وکالت کنند.
دوستان عزیز همین کاندید مستقل پارلمان و یا کاندید مستقل ریاست جمهوری چی‌ معنی میدهد؟
یعنی کاندید سر دل خود. کاندیدی که با هیچ مجموعه و یا ساختار سامان مند تعهد و سروکار ندارد. خودش مستقل و همه کاره است.

>>>   مجلس نمایندگان با تصمیم گیری امروز که به ماندن مسوُلان بی کفایت بخش های امنیتی، دفاعی و اطلاعاتی در جا های شان انجامید، خود را در گناه کشتار مردم بیگناه وبی دفاع کشور شریک ساختند.
بادریغ که هریک از ارکان دولت در نظام موجود در کشتار، فساد وبربادی کشور به گونه ای سهم دارند.

>>>   هرگاه اگر خيانت تاريخي را با مجموعه يي از كردار هاي حرام و منابع حرام يكجا بسازيم و اين حاصل جمع را از ١٥ در صد نماينده هاي مجلس كم كنيم، برايند آن ميشود ٨٥ درصد نمايندگان .... به ميهن و ملت

اگر صد بيمارستان ديگري همچون ٤٠٠ بستر در آتش تروريزم بسوزد، تنها چيزي كه تغيير ميكند همانا ميزان دالر هاي خواهد بود كه به حساب اين نماينده هاي مجلس واريز خواهد شد بس

در روزگاري كه سوختن و در گرفتن ملت ما، تنها تاثير بر ميزان دالر هاي واريز شده به جيب نمايندگان داشته باشد، نبايد اميدي به رفتار هاي عادلانه داشت

شديدا ترس آن وجود دارد كه اگر فردا همين نمايندگان كم پيسه شوند دست به هدايت و رهبري آتش تروريزم به يك بيمارستان ديگر يا يك جاي ديگر بزنند،
زيرا اگر يكبار إنسانيت و وجدان در وجود كسي خاموش شود، آنگاه جز پول ديگر هيچ چيزي مقدس جلوه نخواهد كرد

يك متل مشهور است كه ميگويد:
اگر انديشه هاي سرمايه داري تشخيص دهد كه سايه درختان را از طريق فروش به پول نقد تبديل كرد نميتواند، آنگاه جز قطع و بريدنِ جنگل كاري نخواهند كرد

>>>   ويز دفاع ميگويد "حتى" در مكتب هم خواب نكرده، smile-emoticon:)
از نظر ايشان مكتب جاى خواب است ايشان از خود برازندگى و برترى نشان داده اند كه خواب نكرده اند !

>>>   کرزی خان ، چورلمان چیان را؛ بد رقم دزد و رهزن و رشوت خور آموخته ساخته است!
#

>>>   آفرین به تو وزیر دفاع ،جواب بسیار منطقی وقانع کننده به دشمنانت داده ای وهیچکس حق ندارد ترا عزل کند ،این واقعات هم در کشور های دیگر اتفاق میافتد اما وزیر شان تبدیل نمیشود. بگزارید ایم مرد با علم ودانش را آموخته ای عسکری زیاد دارد. مصدر. خدمت به اردوی افغانستان شود .
عبدالله ریحان

>>>   همه حرف هایش دروغ است روابط بالاتر از ضوابط در وزارت دفاع است بست ها فروخته میشودهمه قیمت ها معلوم اند تعصبات قومی وقومگرایی به اوج خودرسیده وزارت تک قومی استوارتشا اختلاس به اوج خودرسیده است. ازتیل ازنان از روغن ازای ازبوره ازپول از البسه از میوه ازگاز ازکچالو. ...خوردوبورد است.

>>>   وکلا قیمت وجدان خود را می‌گیرند و وزیر اژدهاتر از پیش به دزدی برمی‌گردند. ... افسوس و صد افسوس

>>>   هم میهنان با وجدان ، باعزت و با درک سرزمینم .
امروز تایید مسئولین بی کفایت و فاسد سه ارگان مهم امنیتی از طرف اکثریت نمایند ه گان بی وجدان و خود فروخته یک بار دیگرنشان داد که امید ی برای بهبود اوضاع امنیتی و نجات کشور از بحران در موجودیت این حاکمیت ( قوای سه گانه ) فاسد و بی کفایت دیده نمی شود .
بیایید با وجدان های پاک صرف نظر از تعلقات قومی به این جاکمیت نه بگوییم و با یک قیام سراسری ،با سرنگونی این فاسدان و مزدوران حلقه بگوش استخبارات و قدرت های مغرض بیگانه که سرنوشت مان را به گروبان گرفته اند و اتش نفاق و نا امنی را افروخته اند باهم متحدانه برای آوردن تغیرات عمده و اساسی در نظام سیاسی که ضمینه ساز فساد و شعله ور شدن آتش گردیده تلاش و مبارزه نماییم .
در غیر آن مطمئن باشید که همه مردم مظلوم این سرزمین ، تر و خشک درین اتش شعله ور شده خواهیم سوخت .

>>>   در انتخابات آینده، روند شفاف هم باشد این ملت باز هم به همین وکلا رای خواهد داد!

>>>   راست میگوید : حتی درصنف مکتب پیش معلم نخوابیده ام !!! آیا صنف مکتب پیش معلم جای خوابیدن است؟؟
اینکه میگوید :حــــــتـی درصنف نخوابیدم معنایش اینست که باوجودیکه صنف جای خوابیدن است من نخوابیدم !
ر

>>>   من یکی که از دیدن شما سه ناکاره در سکتور های امنیتی کشور خسته شدم وقتی چهره گک خواب آلود شما را میبینم شرم ام میاید که از شما واری وزیر دفاع خواب آلود داریم ای کاش تکت رخصتی همه شما گرگان پیر و وطن فروشان را خداوند زود تر بدهد تا دیگر شاهد شهادت جوانان و هموطنان ام نباشم
پروانی

>>>   استيضاح در قاموس فارسي به معني توضيح خواستن و وضاحت دادن است، اما در قاموس وكلاي پارلمان فغانستان استيضاح به معني دلار خواستن از وزرا است😕
پ ن
امروز خون هشت صد شهيد بيمارستان چهار صد بستر و شهداي كندز و غيره توسط نماينده هاي جعلي معامله شد.

>>>   وكيل: وزير صاحب ببخشيد امروز زحمت داديم مجلس امديد!
وزير: وكيل صاحب خير است. حساب بانكي ات را خبر گرفتي؟
وكيل: خوب خبر خواهم گرفت.
وزير: خوب اگر نيامده باشه هم، سرت خبر نيستم.
وكيل: برو مه هم رأي منفي داده بودم.

>>>   نوشته آخیری جالب است واقعاٌ بر حال این کشور باید تاسف کرد.

>>>   یعنی که بوجی پول در وزارت دفاع وجود داشته و وجود دارد ولی من "بخاطر بوجی پول، وزیر دفاع نیستم" !!!

>>>   استیضاح یعنی پول یا تقاضای داشتن از وزیر

>>>   جاي تاسف است كه باز راي اعتماد بگيرن ما خود ما به خود ظلم ميكنيم

>>>   ما مردم هستیم که همیشه منفی گرا
اما اساس ایجاد مشکل در دوامداری جنگ سه دهه بوده ونسل مکمل خشین جنگی بار آمده از تعلیم وسواد دور باقی مانده ومحار ساختن واهلی ساختن ایشان زمان وحوصله بکار است وزیر دفاع کشور مسلکی وکار کشته بوده موفقیت وتوانای ایشان آرزو است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است