افزایش 43 درصدی کشت مواد مخدر در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۹    ۱۳۹۶/۱/۱۲ کد خبر: 131104 منبع: پرینت

تلاش‌ها برای بازسازی بخش‌های مختلف افغانستان شکست خورده است.

یک پایگاه خبری آمریکایی نوشت: یکی از اهداف عمده تلاش برای بازسازی افغانستان ریشه‌کن کردن تولید مواد مخدر این کشور بوده است، اما با وجود هزینه 8 و نیم میلیاردی و گذشت 15 سال، سیگار اعلام کرده است که کشاورزان افغانستان مواد مخدر بیشتری نسبت به سالهای گذشته تولید کردند.

در واقع افغانستان 90 درصد مواد مخدر دنیا از جمله هرویین و تریاک دنیا را تولید می‌کند و تولید این مواد در این کشور در سال گذشته 43 درصد افزایش یافته است.

متاسفانه این تنها مورد نیست و تلاش ها برای بازسازی افغانستان در بخش های مختلف از آغاز با اسراف، فساد و کلاهبرداری همراه بوده است.

جان ساپکو نماینده ویژه سیگار به خبرنگاران در این رابطه گفت: ما در افغانستان مدارسی ساختیم که با شکست مواجه بوده، کلینیک‌هایی که پزشکی در آن حضور ندارد و جاده‌هایی که از بین رفته‌اند.
وی افزود: حجم منابعی که در افغانستان به هدر رفتند، بسیار قابل مواجه است.

اورنج رجیستر نوشت: بنابراین نیاز است آمریکا برای جبران شکست‌های خود اقداماتی انجام دهد،‌ از جمله اینکه نیروهای نظامی خود و تلاش ها برای باسازی افغانستان را چند برابر کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مواد مخدر
نظرات بینندگان:

>>>   تریاک را میتوان در بخش های مفید نیز به مصرف رسانید مانند استفاده در ادویه جات ودیگر بخش ها. بهتر است دولت جمهوری اسلامی افغانستان در قسمت کشت و تریاک توجه نموده آنرا قانونی بسازد تا طور آزاد به فروش برسد و میتوان از مالیه آن به دولت افغانستان نیز بهره خواهند رسید و ازطرفی هم دهاقین بیچاره که به نهایت جنجال آنرا کشت و زخمات را متقبل میشوند در اخیر با پول اندک به زندگی خود ادامه میدهند از یکسو مورد لت و کوب دولت قرار میگرند که چرا کشت مینماید و از طرف هم مورد لت و کوب مخالفین دولت قرار میگیرند که چرا مالیه را به آنها نمیدهند. با این کار میتوان جلو نا امنی در هلمند را گرفت و از طرف هم زمینهای که اکنون نزد دهاقین است، آنها از ترس اینکه دولت زمین ها را از نزد شان نگیرند خود به نا امنی در منطقه دست میزنند. بهتر است دولت نیز آن زمین ها را طی یک لایحه و طرزالعمل به دهاقین توزیع نموده خود دیده خواهند شد که امنیت د رهلمند تامین میشود. اما افسوس بر این است که همه در ناامنی هلمند خوش هستند. اگر داخلی است و یا هم اگر خارجی.

>>>   رشد 43 فیصدی کشت مواد مخدر تاج افتخار دومین متفکر جهان و گلمرجان است!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است