امنیت معادن، مساله ای صرفا امنیتی نیست
دشمنان و مخالفان تلاش می کنند که با باج گیری ها و غارت ها ماشین جنگی خود را تمویل کنند به همین دلیل نباید به مساله امنیت معان، صرفا نگاه امنیتی کرد، بلکه جنبه های ملی، سیاسی و اقتصادی آن به مراتب مهمتر است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۳    ۱۳۹۶/۱/۱۲ کد خبر: 131142 منبع: پرینت

نرگس نهان به حیث سرپرست وزارت معادن، امروز شنبه (۱۲حمل) طی مراسمی رسمأ از سوی سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور که برای معرفی سرپرست وزارت معادن در این مراسم شرکت کرده بود طی سخنانی گفت: خانم نهان در آینده نزدیک همراه با جمعی از وزرای کابینه به مجلس نمایندگان جهت کسب رای تایید نمایندگان معرفی خواهد شد و امیدواریم که مجلس نیز در راستای انجام مسوولیت های ملی و قانونی خود با حکومت افغانستان همکاری کرده و به کاندیدان ما رای تایید بدهند.

دانش اضافه کرد: اکنون در شرایط حساس اقتصادی، امنیتی و سیاسی قرار داریم و مردم نیاز دارند که چرخ حکومت داری و اداره عامه با سرعت و دقت و تمام توان بچرخد تا با چالش های گوناگون داخلی و خارجی مقابله کنیم و برای مشکلات خود راه حل جستجو کنیم. از این جهت برای وزارت مهم و کلیدی معادن شخصیت توانمند و با تجربه معرفی شده است.

معاون دوم رییس جمهور همکاری این وزارت با بخش خصوصی را مهم خواند و افزود: معادن کشور همواره یکی از عرصه های بسیار جذاب و مطمین برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی بوده است و آموختن از تجربیات کشورهای دارای معادن برای ما بسیار پر اهمیت است از این رو این مبحث در سفر رییس جمهور به استرالیا و گفتگو با مقامات آن کشور گنجانده شده است.

وی بیان کرد: بدون شک مساله امنیت یکی از چالش های عمومی است که در عرصه معادن با پیچیدگی های بیشتری روبرو است و در این عرصه دشمنان و مخالفان مسلح نمی خواهند که در پروژه های کلیدی پیشرفت کنیم و آنان تلاش می کنند که با باج گیری ها و غارت ها ماشین جنگی خود را تمویل کنند به همین دلیل نباید به مساله امنیت معان، صرفا نگاه امنیتی کرد، بلکه جنبه های ملی، سیاسی و اقتصادی آن به مراتب مهم تر است.

دانش افزود: تامین امنیت معادن یک مسوولیت ملی برای تمام مردم افغانستان است و مردم در همه ولایات باید با حکومت همکاری کنند و از منابع طبیعی کشور که جز دارایی کشور است حفاظت کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت معادن
سرور دانش
نظرات بینندگان:

>>>   Zahir Ariaie
شمايى كه امروز از شناخت مرز ديورند هراس داريد و منتظر ايد تا وضعيت بگونه يى شود كه منافع تان در خطر نيفتد ويا ديگران اينكار را كنند، شما سياست مدار نه بلكه يك تجارت پيشه سياست هستيد كه روى امواج خلق شده يى بوجود أمده توسط زحمات ديگران سوار و بزدلانه سوء استفاده مى كنيد . ما خوب اين روز ها را به ياد خواهيم داشت كه كى ها در راستايى منافع مردم صادقانه قدم برمى دارند، كى ها شجاعت سياست گذارى و موقف گيرى را دارند، كى ها با با بازى روى منافع مردم و سياست هاى پوپلستى دنبال راه يابى در قدرت بودند، كى ها براى مردم ما جهت خوشنود ديگران دشمن تراشيدند، كى ها با هر تغير و تحول سياسى راه و روش عِوَض كردند؟! مردم نخواهند گذاشت تا تيكه داران و سود جويان مكار و فريب كار شب رفيق دزد و روز رفيق قافله همچنان بر گرده هاى مردم سوار و اداى سياست مدارى و مردم دارى كنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است