وزیر داخله ترکیه: اروپا معدن نژادپرستی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۳    ۱۳۹۶/۱/۱۳ کد خبر: 131155 منبع: پرینت

"سلیمان سویلو" وزیر داخله جمهوری ترکیه در برنامه رسمی سخنرانی خود در شهر ترابوزان با حمله دوباره به اتحادیه اروپا و سیاست های آنها، این اتحادیه را معدن نژادپرستی و یکی از موانع اصلی رسیدن به صلح در قرن بیست و یک معرفی کرد.
وی در این سخنرانی با حمله به سیاست های اتحادیه اروپا اعلام کرد: «دنیای قرن بیست و یک، متاسفانه با ترور و زورگویی و سیاست ها نژادپرستانه اروپا روبرو است.»

وی در ادامه با تقبیح سیاست های اتحادیه اروپا و غیرانسانی خواندن این سیاست ها اعلام کرد: «قرار بود قرن بیست و یک، قرن برابری و عصر از بین رفتن نابرابری های اقتصادی و تولیدی باشد ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.» او در ادامه با غیرقابل قبول خواندن اتفاقات قرن بیست و یک وسیاست های اتحادیه اروپا افزود: «ما به هیچ عنوان انتظار نداشتیم که در قرن بیست ویک شاهد استفاده از تروریسم به عنوان ابزاری سیاسی و قتل عام کودکان مظلوم باشیم. ما انتظار نداشتیم که شاهد پایمال شدن حقوق انسان ها باشیم.»

اظهارات سویلو تلاشی برای پاسخگویی به سیاست های اتحادیه اروپا و متهم کردن آنها در اتفاقات اخیر و بحران های جهانی است. به عبارت دیگر وزیر کشور ترکیه با این اقدام خود سعی کرد تا اتحادیه اروپا را یک اتحادیه نژادپرست و سیاست های آن ها در تقابل با ترکیه را نشات گرفته از سیاست های نژادپرستانه معرفی نموده و از ترکیه به عنوان کشوری مظلوم و گیر افتاده در دام سیاست های نژادپرستانه نام ببرد و شکست های اخیر حزب عدالت و توسعه در عرصه سیاست خارجی و داخلی را منبعث از سیاست های فاشیستی و غیر انسانی اروپا دانسته و با این سیاست احساسات ملی مردم ترکیه را برانگیخته و به سوی سیاست های حزب عدالت و توسعه و اصلاحات مدنظر اردوغان سوق دهد.

از زمان مطرح‌شدن اصلاحات قانون اساسی در ترکیه و تلاش حزب عدالت و توسعه و شخص اردوغان برای تصویب این اصلاحات چالش‌هایی میان اتحادیه اروپا و ترکیه شکل‌گرفته بود. البته این چالش‌ها با عدم اجازه هلند برای حضور چاووش اوغلو در کمپین حامیان اصلاحات قانون اساسی در هلند شدت گرفته و با حمایت آلمان از سیاست‌های هلند و تلاش‌های تلافی‌جویانه ترکیه، حالتی حاد به خود گرفت. در ادامه با تلاش رهبران ترکیه در فاشیست و نیو نازی خواندن اتحادیه اروپا و در مقابل دیکتاتور نامیدن اردوغان توسط رهبران این اتحادیه شعله‌های درگیری بیش‌ازپیش برافروخته شد. اردوغان تلاش کرد با تروریست خواندن اروپا، افکار عمومی ترکیه را بر ضد مخالفان اصلاحات قانون اساسی جلب نموده و آن‌ها را مزدوران اروپا و حامیان ترور در منطقه معرفی نماید.

اردوغان با این سیاست به دنبال دو نتیجه بود. او از یک‌سو قصد داشت مخالفان اصلاحات قانون اساسی را مزدورانی خارجی و حامی تروریسم معرفی نموده و آن‌ها را وادار به سکوت و یا کم کردن فعالیت‌های خود بر ضد اصلاحات نماید و از سوی دیگر با به انحراف بردن مفاد اصلاحات قانون اساسی که به دنبال گسترش استبداد اردوغانی بود و با تحریک احساسات مردم ترکیه آن‌ها را وادار به حضور در پای صندوق‌های رأی نماید.

می‌توان گفت اردوغان با تلاش برای دوقطبی سازی عرصه سیاسی ترکیه میان مخالفان اصلاحات قانون اساسی به‌عنوان مزدوران خارجی و حامیان اصلاحات به‌عنوان ملی‌گرایان صادق و مظلوم‌نمایی سیاسی قصد دارد تا مردم را از تفکر به عواقب اصلاحات بازداشته و با تحریک احساسات مردم و جامعه مدنی رأی آن‌ها را دریافت کند. لازم به ذکر است که با نزدیک شدن به اواخر فروردین و موعد انجام اصلاحات قانون اساسی، این حمله ها از سوی رهبران حزب وعدالت و توسعه، شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نژادپرستی
خبر جهان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است