اشرف غنی خط دیورند را معامله کرده است
افغانستان برای طالبان اداره سه ولایت و سی درصد از کابینه را پیشنهاد کرده بود و آنها قبول نکردند. حتی می گویند که خط دیورند را با پاکستانی ها معامله کرده اند بدون اینکه با ملت مشورتی شده باشد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۶/۱/۱۳ کد خبر: 131161 منبع: پرینت

نگرانی ها از گسترش داعش و موجودیت این گروه به عنوان یک تهدید برای تمام نیروهای ملی و محلی است. در حال حاضر هم بعضی از نهادهای بین المللی نگرانی های خود را از پیدایش داعش در افغانستان ابراز کرده اند. رابطه گفتگوهای صلحی که این روزها موضوع درشت و داغ رسانه ها و برنامه های گرم حکومت افغانستان است با این فصل جدید و این حضور جدید داعش در افغانستان چگونه است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، داکتر زلمی زابلی عضو مجلس سنا گفت: ابوبکر بغدادی رهبر داعش ها از عراق است یا می خواهد که به نام خراسان منطقه را زیر تسلط خود داشته باشد اما در افغانستان داعش همان طالبان هستند که قوماندان بوده اند و یا عده ای از آنها هستند که از گروه خود ناراضی بوده اند، ناراضی هایی که از وزیرستان و پاکستان آمده اند بیرق خود را به سیاه تبدیل کرده اند و تحت عنوان داعش فعلاً در افغانستان فعال هستند.

وی در ارتباط با وجود داعش در کشور اظهار کرد: چه ما بخواهیم و چه نخواهیم داعش در کشور ما نفوذ کرده است. یکی از نمونه های فعالیت آنها این بود که در مسیر زابل قندهار سی و یک نفر از هم وطنان را ربودند. آنها در شهرهای زیادی که دولت نفوذ چندانی ندارند قرارگاه دایر کرده اند و در حال سربازگیری هستند.

زابلی وجود برنامه ای درست و واقعی برای صلح را از سوی رییس جمهور واقعی نمی داند و می گوید: اگر واقعاً صلحی وجود داشت، اگر واقعاً پاکستان صادق می بود رییس جمهور با افتخار پشت تریبون رسانه می نشست و به ملت مژده می داد که من اینگونه کار کردم و صلح آمده است اما هیچ چیزی در این مورد وجود ندارد.

این عضو مجلس سنا در رابطه با امتیازدهی های بی مورد و یکطرفه حکومت به پاکستان گفت: حکومت باید در جریان صلح به تمام حقوق مردم و به تمامیت ارضی و حفظ قانون اساسی پایبند باشد. روزنامه اکسپرس چهار روز قبل در پاکستان نشر کرد که افغانستان برای طالبان اداره سه ولایت و سی فی صد از کابینه را پیشنهاد کرده بودند و آنها قبول نکردند. حتی می گویند که خط دیورند را با پاکستانی ها معامله کرده اند بدون اینکه با ملت مشورتی شده باشد. در قانون اساسی ماده ای وجود ندارد که تمام صلاحیت به رییس جمهور داده شود پس چرا رییس جمهور این گونه سرخود عمل می کند و این امتیاز دهی های یکطرفه را حاتم بخشی می کند.

وی دلایل افشا نکردن موارد صلح را از سوی رییس جمهور این گونه بیان می کند: یکی از دلایل می تواند این باشد که رییس جمهور به اعضای حکومت خود آنقدربی اعتماد است که اطلاعات صلح را به کسی نمی دهد یا می توانیم حدس بزنیم که در پشت پرده راجع به صلح حرفهایی بوده است که توافق نشده که رییس جمهور در این صورت حرفی برای گفتن به مردم ندارد یا صلح نتیجه بسیار خطرناکی دارد که رییس جمهور نمی تواند آن را افشا کند. رییس جمهور باید عقل سلیم خود را کار بگیرد و ابتدا با رییس اجرایی بنشیند و یک طرح را بسازد و طرح را به تمام مردم اعلام کند ، یک شورا بسازد و یک چکیده از اراده ملت ایجاد کند و با همه در این مورد صحبت کند در غیر این، صلح نیست و یک فریب است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلمی زابلی
دیورند
نظرات بینندگان:

>>>   زابلی اشرف غنی در مورد خط دیورند معامله نه کرده است و معضله خط دیورند یک قرن پیش مرز حل شده است.

>>>   اگر دیورند را معامله کرده باشد بهترین کارکرده نام نیک ئرتاریخ برایش کمائی میکند اگر این کار را کرده باشد براستی غم وطن ومردمش را دارد دیگران که صرف به فکر خود بودند اگر موضوع دیورند طرح میشد می گفتند این از صلاحیت مانیست!! اگر از صلاحیت حکومت نیست صلاحیت کی است؟؟؟ حکومت وپارلمان است که صلاحیت همه امور بدست آنهاست خداکند حقیقت باشد

>>>   اگر معامله ای با پاکستان صورت گرفته و این غده سرطانی که مسما به "خط دیورند" است به چتلستانی ها داده شده کار بسیار نیک است و بلاخره افغانها از این زخم ناسور نجات یافته اند. امید بعد از تسلیم دهی این خط نفرین شده چتلستان دست از سر افغانستان بردارد.
حبیبی

>>>   با سلام خدمت ملت شريف افغانستان. ملت افغانستان عزيز از دسيسه هاي اژدههاي سياه هوشيار باشيد تا جاي مه معلومات دارم اژدههاي سياه ميخواهد كه به بهانه صلح جنايت كاران مزدور شان را در حكومت شريك كند و بعض مناطق را تحويل جنايت كاران كند و هم خط ديورن را بعنوان مرز اصلي بشناساند و هم هرهدف شوم ديگري كه دارد به ان بررسد و از طرف ديگر پالان جنايتكاران را از سفيد به سياه تبديل كند و نام جنايت كاران را از طالبان به داعش تبديل كندو جنگ در افغانستان ادامه داشته باشد. هشدار من به اقاي غني و عبدالله اينست كه هيج وقت به اژدههاي سياه اعتماد نكنيد زيرا خطرناك ترين دشمن ملت افغانستان اژدههاي سياه است و بس و جنگ و تمام انتحارهاوانفجارها درافغانستان انجام ميشودتوسط حميد گل و همكارانش طراحي مي شود اگر مي خواهيد با ملا عمر مزاكره كنيد برويد سراغ حميد گل و بس. و اگر واقعًا اژدههاي سياه مي خواهد صلح كند در حضور سازمان ملل و جامعه جهاني ضمانت ميد هد كه هيج گروهي ترورستي را نه نام بدل ميكند و نه نشان و نه هيج گروه ترورستي ديگرا تمرين و تمويل كرده وارد افغانستان ميكند وان زمان با انها صلح كنيد وبه نضرمن خط ديورندمال پاكستانى ها چرا كه حاكمان وقت ما انرا از اول به رسميت چندين بار به رسميت شناخته است ماه چي بخواهيم يا نخواهيم خط ديورندمرز اصلي افغانستان و پاكستان است و دنياه هم انرا به رسميت شناخته اند.اينرا تك وتك ملت افغانستان عزيز ميداند كه قاتل ملت عزيز افغانستان isi است و بس....
مولوي نضر محمد پشاور

>>>   فکر کنم شما نابغه تازه نفس هستید که این اختراعات را کرده اید...به سرنوشت مملکت بازی میکند میترسیم که فردا تمام اسفندی کابل با کفش دوزان در موردمملکت کدام معامله نکند

>>>   مولوي نضر محمد مناطق را که تحويل طالبان كند کار خوب می شود و هم خط ديورن را بعنوان مرز اصلي بشناساند کار بد نیست کار نیک است.

>>>   اگر شما هم بخواهید صلح نخواهیم کرد. امارت اسلامی اصلا حکومتی پوشالی کابل را به رسمیت نمیشناسد. امارت اسلامی جوجه را اخر پاییز میشمارد.
حبیب الله یوسفزی

>>>   برای مردم ما بسیار خجالت آور است که رړیس جمهور مزدور دارند! آن هم نه مزدور یک نفر یا دو نفر بلکه مزدور چندین نفر! مزدور آمریکاُ، مزدور عربستانُ، مزدور پاکستان، مزدور اسرائیل و... چرا مردم ما این قدر ذلیل و خوار شده اند که باید برای دیگران مزدوری کنند. داکتر زلمی زابلی انگش روی نقطه های گندیده رئیس جمهور گذاشته است. ما نمی دانیم رئیس جمهور غنی دنبال چه چیز است. چگونه به تنهایی می تواند صلح را به کشور باز گرداند؟ به هبهانه صلح بنیاد کشور را از بین برده و آن را لیلام کرده است! از ناکار آمدی اوست که امروز داعش در کشور ما دارد تخم ریزی می کند و هیولاهای وحشی را به بار می نشاند. داعشی ها که مسلمان نیستند بماند بلکه انسان هم نیستند. از وجود داعشی ها ... هم شرم دارند. آنان فقط با کلمه لا اله الاالله چسپیده اند و آن را برای ایجاد تنفر بر روی پارچه سیاه نوشته اند... درست در راستای تحقق اسرائیل و آمریکا چنین بیرقی را انتخاب کرده اند. اشرف و همدستان او هیچ مشکلی با داعشی ها و طالبان و امثال این گروه های... آدم کش ندارند.
زابلی

>>>   اگر قرار باشد که دولت افغانستان برای رسیدن به صلح در کشور، چوکی سه ولایت را به طالبان بدهند باید این سه ولایت همسرحد با ایران باشد و نه همسرحد پاکستان. تا طالبان از ساحه ریموت کنترول پاکستان خارج شوند و ایران هم با طالبان بیشتر آشنا شوند.
رحیم پنجشیری

>>>   وکیل صا حب ورخطا نشوید هچ مشکل نیست

>>>   وکیل صاحب وار خطا نشوید طالبان نمی آیند پول و دارایی هاوزمین های غصب شده تان از دست تان نمیرود مطمن باشید برای شما و امثال تا جنګ در افغانستان به منفت تان میباشد .
ګ م ر از کابل

>>>   مولوی صاحب اینکه بیرق سفید به سیاه تبدیل شد در حقیقت حالا بهتر طالبان را نمایندگی میکند چون رنگ سیاه علامنت جهل منطبق است با مفکوره ها واعمال این دجال مزدور
رنگ بیرق شان مانند قلب وذهن تاریک شان است

>>>   این وکیل همیشه احساساتی برخورد میکند خط دیورند از پدر کسی نیست که بدون مشوره مردم دوطرف به ان معا مله صورت گیرند .

>>>   اگرقربانی خط دیورندهست وبعدش صلح میایدقبول کنیدچون یک کشورالان قربانی هست نه امنیت داریم نه پیشرفت داریم وهرروز بدترمیشودوروزی خواهدشدکه تمام کشو مارا فروخته باشن همین سیاستمداران ومخالفین ماازجمله ملاعمرخاعن ملاعمرکلی به پاکستان بده کارهست شمافکرمیکنیدهزینه جنگ طالبان راکه میدهد واگرکشو ماتاالان در دست طالبان میبودهمه کشورمال پاکستان بودومامثل فلسطین بودیم اکثرطالبان پاکستانی هستند ماباکی صلح میکنیم

>>>   آقای رحیم پنجشیری اولا این یک خیال است دوما ایران مثل پاکستان مراعات طالبان را نمیکند بدون کدام ترسی آنها را با خاک یکسان کرده میتواند همه را نابود کند مانند داعش در عراق که با درایت سپاه ایران گور به گور میشود.

>>>   ای خط دیورند عانل بدبختی مردم افغانستان است از چندین سال باین طرف ما درد این خط دیورند را می کشیم همه این همه خرابی ونارامی افغانستان از دیورند است این همه کله شخی بخاطر چه . تا حال این خط برای ما چه داده ودر آینده چه خواهد داد بگذارید معامله شود با صلح و یک راه ترانزیتی از کراچی الی تورخم . تا اجازه بدهیم حد اقل نسل های بعدی آرام زنده کنند. همان دال خور های آنطرف سرحد آرام وخوشحال نشسته ما دعواداریم.

>>>   آقای زابلی همه سخنانت روی منطق استوار نیست،تو اظهار نظر کرده ای که میگویند که عین وغین حتی خط دیورند را معامله کرده،همیشه معقول گو وارزیابی خوب کن وبعدآ سخن گو، نشود که در چنین کفتنیها کلام ات بیجا ثابت شود .
عبدالله ریحان

>>>   زلمی جان توم هم بخاطر منافع قومی افزایش قوم تان در این سرزمین مرد خیز هوشیار استی مردم غیر پشتون هم هو شیار هستند کرزی بود که فهیم بی سواد را در مورد مرز دیورند بازی داد.

>>>   حبیب اله یوسفزی! شما از کجای افغانستان هستید؟ ...

>>>   اگرمشوره با مردم میکند من هم یکی از مردم هستم میگویم یکبارنه ده بار به رسمیت بشناسد

>>>   اگر اقای اشرف غنی خط دیورند را یکبار دیکر برسمیت بشناسد کاری درست و بجا را انجام داده است. این خط مرز های برسمیت شناخته شده از طرف جهان شرق و غرب و امریکا بین افغانستان و پاکستان است.

>>>   اوضاع افغانستان بدجوری خرابه بایدیه جنگ درس حسابی راه بیوفته وکشوروازاول بسازیم البته باسیاستمدارای خوب وازقومای افغانستان میخواهم وخواهش میکنم جنگ روکناربزارن تابتونیم یک کشورخوب بسازیم

>>>   خاین هستند شکی نیست که معامله کرده باشند

>>>   من میدانم که ایران مراعات طالبان را نمیکند. منظور من این بود که شاید طالبان از این طریق در بین ایرانی های مناطق بلوچ دوستهایی پیدا کنند و با این دوستی، تحکیم صلح در افغانستان پایدارتر شود. این که ایران مراعات طالبان را نمیکند همه میدانند گذشته این را نشان داد زمانیکه طالبان دیپلوماتهای ایرانی را در مزار به قتل رسانیدند، ایران مراعات شان را نکرد.
رحیم پنجشیری

>>>   کشور باکستان این آرمان را به کور ببرد که بادار های باکستان درین جا موفق نشده ونخواهد شد باکستان برای مردم افغانستان در زمان حکومت داود خان تسلیم شدند و هنوز هم ما آنها را به رسمیت نمیشناسیم

>>>   قومیکه به خود شان نشدن به ما هم نمی شوند همیشه طالب. داعش تولید میکنند بگذارید بروند
بدخشانی

>>>   بـــه :::حبیب اله یوسفزی! شما از کجای افغانستان هستید؟ جواب : از وزیرستان شمالی

>>>   البته خط دیورند مایه فساد و فتنه در کشور ماست. از نظر من بهتر برای آرامش کشور خط دیورند از طرف کشور ما به رسمیت شناخته شود. اگر نه خط دیورند همیشه باعث نا آرامی و بدبختی مردم کشور ما خواهد و روز آرام را نخواهد دید. آن طرف خط دیورند متاعی نیست که ما چشم به آن بدوزیم جز اینکه شریران و تروریستان در آن طرف زندگی می کنند بهتر است آنانها از پاکستان باشد تا شر شان از سر ما کم گردد. الحاق... به افغانستان نه تنها هیچ منفعتی اقتصادی ، فرهنگی، علمی و اجتماعی برای کشور ندارد بلکه همه اش ضرر و تاوان است. به فرض اینکه خط دیورند به عقب کشانده شود و پشتونستان فرضی به افغانستان ملحق شود تمام تروریستها و سپاه صحابه، جهنگوی، لشکر طییبه و امثال آنها را وارد کشور کرده ایم و انگهی یک پاکستان دوم را به وجود آورده ایم و جز درد سر چیزی دیگری را برای کشور نیاورده ایم..
زابلی

>>>   رحیم پنجشیری خواب و خیال ببینی صلح در ایران را به هم بزنی ایران اگر شده... طالبان را با خاک یکسان کند نمیگذارد امنیت مرزهایش تهدید شود، ایران برای کارهای خود از غرب اجازه نمیگیرد بلکه هرچه صلاح خود است انجام میدهد چه در عراق باشد چه سوریه چه یمن چه لبنان چه افغانستان و چه هرکشور دیگری

>>>   اگر ما این خط را به رسمیت بشناسیم و نه شناسیم - این خط مرز دوکشور تعین گردیده و انطرف خط را پاکستانی ها در کنترول خویش دارند اداره میکنند. مردم انطرف خط اصلن به این مطلب تن نمی دهند که خاک شان مربوط افغانستان شود و انتخاب خویش پاکستان را نموده اند. دعوای ناحق بالای اراضی همسایه گان دشمنی با مردم خود و مردم انطرف سرزمین ماست. بنآ نباید این گند را شور بدهیم و مردم را در بلا تکلیفی قرار بدهیم. از اقای زابلی نیز تقاضا میکنیم که کمی بیدار شود ...

>>>   با سلام خدمت همه دوستان
بنده هم نظرم در مورد به رسمیت شناسی خط دیورند این است که افغانستان باید به آبهای آزاد دست پیدا کند واز ترانزیت بدون هیچ گونه محدودیتی از آبهای آزاد استفاده کند والا نباید به هیچ عنوان خط را به رسمیت بشناسیم.

>>>   معامله خط دیورند سالهاست که فیصله شده ، سه پادشاه امیرمحمد یعقوب خان ، امیرعبدالرحمن خان و امیر حبیب الله خان یک یک با ر و امیر امان الله آنرا دو بار امضا کرده اند و حدود چهار یا پنج بار دیگر در قرار داد های بین المللی امضا شده است . نمیدانم که چرا بعضی ها این اینقدر دامن می زنند درحالیکه به ضرر افغانستان است . پاکستان این ساحه را به رضا نمیدهد و به زور ما گرفته نمیتوانیم پس بهتر است که دیگر یادش را نکرده و باعث دردسر مردم و کشور خود نشویم . اگر گذشته ها را مدنظر بگیریم ... تازنده هستیم و تا این کشور است باید زندگی را به جنگ و دعوا سپری کنیم ، مگر خدا ما را فقط بخاطر جنگ خلق کرده ؟ شما را بخدا اگر موضوع دیورند به رفرندم گذاشته شود مردم همان ساحات به طرف افغانستان می آیند یا پاکستان ، لطفا کمی عاقلانه فکر کنید.

>>>   ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻦ ﺑﻪ اﺷﺮﻑ ﻏﻨﻲ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﺪاﺭﻡ... ﺩﺧﺎﻟﺖ ﺧﻄ ﺩﻳﻮﺭﻧﺪ ﺭا ﺧﻮاﺏ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﺪ. ﺧﻂﻲ ﻛﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺮﺑﺎﺩﻱ ﺑﻘﻴﻪ ﺧﺎﻙ ﻣﺎ ﺷﺪﻩ ﻭﻫﻴﭻ ﻣﺪﺭﻛﻲ اﺗﺒﺎﺗﻴﻪ ﻫﻢ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪاﺭﺩ ﻛﻪ اﻳﻦ ﺧﻄ ﺭا ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺯﺧﻢ ﻧﺎﺳﻮﺭ ﺑﻤﻞ ﺑﻜﺮﺩاﻧﺪ. اﺯﻳﻨﺮﻭ ﺑﺮاﺩﺭاﻥ ﭘﺸﺘﻮﻥ ﻛﻪ ﺩﻳﻮﺭﻧﺪ ﺧﻮاﻩ اﺳﺖ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﺩﻳﻮﺭﻧﺪ ﺭا اﺯاﺩ ﻛﻨﻨﺪ و ﺑﻤﺎ ﻣﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻏﻴﺮ ﭘﺸﺘﻮﻥ اﻳﻦ ﺧﻄ اﻫﻤﻴﺖ ﻧﺪاﺭﺩ. ﻭاﻳﻦ ﺑﺮﺧﺎﻧﻬﺎﻱ ﺩﻭﺳﺮﻩ اﺳﺖ ﻛﻪ اﺷﻚ ﺗﻤﺴﺎﻉ. ﺭﻳﺨﺘﺎﻧﺪﻩ ﻭاﺭﺩ ﻣﻮﻗﻊ ﻃﺎﻟﺐ ﻭﺣﺎﻝ ﻧﻴﺰ ﺩاﻋﺶ ﭘﻴﺶ ﻓﺮاﻭاﻥ اﻳﻦ اﻓﺮاﻃﻴﻮﻥ ﺷﺪﻩ ﻛﺸﻮﺭ ﺭا ﺑﻪ ﻧﺎﺑﻮﺩﻱ ﻛﺸﺎﻧﺪﻩ اﻧﺪ. ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺑﺮاﻱ ﺧﺘﻢ اﻳﻦ ﻏﺎﻳﻠﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻳﻔﺮاﻧﺪﻭﻡ ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﺁﻧﻂﺮﻑ. ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ اﺳﺖ. ﻛﻪ اﮔﺮ ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺭا ﻣﻴﺨﻮاﻫﻨﺪ ﻭﻳﺎ اﺯ ﭘﺎﻛﺴﺘﺎﻧﺮا ﻣﺨﺘﺎﺭﻧﺪ. .ﻭﻳﺎ اﻳﻨﻜﻪ ﻟﺮﻭ ﺑﺮ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻧﺒﺮﺩ ﺷﻮﻧﺪ ﻋﺴﮕﺮﻱ ﺷﻤﺎﻝ ﺩﻳﮕﺮ ﺧﻮﻥ ﺭا ﺑﺮاﻱ ﭘﻮﺳﺘﻴﻦ ﻣﻼ ﻧﺼﺮاﻟﺪﻳﻦ. ﻧﻤﻴﺮﻳﺰاﻧﻨﺪ ... ﺯﻳﺮا ﺩﺭ ﻫﺮ ﻏﺎﻳﻴﻠﻪ اﻳﻦ ﭘﺸﺘﻮﻥ ﻛﺎﺳﻪ ﺩاﻏﺘﺮ اﺯ اﺵ اﻧﺪ...
اﺣﻤﺪ ﻛﺎﺭﺩان

>>>   دوستان عزیز ! من فکر می کنم که شما با لای موضوع قبلآ حل شده بحث می کنید .خظ دیورند که با موافقه عبدالرحمن خان با انگیس ها توسط هیات انگلیسی بریاست هانری تیمور دیورند علامه گذاری (1893مـ) شد در آنوقت منحیث سرحد قبول شده بود و عبدالرحمن خان هم ازین بابت سالانه مقداری پول نقد از بریتانیا دریافت می کرد یعنی میتوان گفت که آنزمان معامله شده بود.اما بعدآ هم نه حبیب الله خان نه امان الله خان نه حبیب الله کلکانی نه نادر خان نه طاهر شاه هیچ ادعایی نکرده و بدون سر و صدا قبول کردند ، تنها در زمان صدارت داود خان که مناسباتش با پاکستان خراب شد موضوع خط دیورند دوباره در رسانه ها ی دولتی انعکاس گسترده یافت و در چرگه ای هم آنرا فسخ شده اعلان کردند که از آن وقت تاکنون بعضی سیاسیون کشور از خط دیورند منحیث وسیله سیاسی استغاده کرده و تا امروز ادامه دارد. و افغانستان نه ار لحاظ تاریخی نه از لحاظ حقوقی و نه از لحاظ سیاسی هیجگونه حق اعاده آنطرف خط دیورند را ندارد. اشرف غنی هم نیازی ندارد موضوع معامله شده را دوباره معامله کند. مساله صلح با طالبان(پاکستان) شاید مسایل پنهانی دیگری وجود داشته باشد که رئیس جهور آنرا واضح نمی سازد.

>>>   درست است آفای یوسف زی ! اگر دولت کابل ،دولت پوشالی است . دولت امارت اسلامی پوشالی تر از دولت کابل است .اگر حکومت کابل مزدور امریکا است امارت اسلامی مزدور ، مزدور امریکا است یعنی نوکر پاکستان دال خور! کور خود بینای مردم ! افسوس !
>>>   بهترین کار کرده اگر حقیقت باشد درانتخابات بعدی همه باید به اشرف غنی رای بدهیم

>>>   عمر راوی
دیگران ، دل شان ، اما ، من ، همین موضوع " مرز دیورند " را هم از دریچه منافع تاجیکان خراسان مینگرم . پشتونستانخواهی و همه گونه ادعای سرزمینی علیه پاکستان و همچنان دشمنی های کور و غیر منطقی و احساساتی با پاکستان، به هیچ دلیل و به هیچ عنوان، به سود ما تاجیکان خراسان نیست. اینکه فاشیست های پشتون چهار پای را در یک چپلی کرده اند و میگویند که تا پل اتک را از پاکستان میگیریم، از لوده گی و جهالت خود شان است و شاید هم برای پشتونها خوب باشد که همرای پشتونهای آنسوی مرز یکجا شوند. اما برای ما تاجیکها ، همین اندازه که هموطن پشتون داریم تا قاف قیامت بس ماست. پشتونهای پاکستانی را خدا برای پاکستان داروی همه دردهایش بسازد، ما به آنان هیچ نیاز نداریم .
مساله بسیار جالب این است که فاشیست های پشتون ، از یک طرف داعیه پشتونستان خواهی دارند و میگویند که تا نصف پاکستان را باید بگیریم ، از طرف دیگر همین فاشیست های پشتون بهترین روابط را با دولت پاکستان دارند . همه رنج و عذاب به تاجیکان می رسد و دولت پاکستان هم به ناحق دشمن سرسخت تاجیکان است !

>>>   به جواب یوسفزی:
پاکستان با به کارگیری افراد مزدور یعنی طالبان و داعش، جنگ بر علیه نیروهای خارجی را به پیش می برد و می خواهد ملت افغانستان را تروریست معرفی کند و با تلاش برای خروج نیروهای خارجی همچنان دولت ضعیف را در کنار خود داشته باشند.
یعنی وقتی شما بخاطر منافع پاکستان نوکر دال خور ها شده اید مردم افغانستان از دست شما مجبور شدند به یهود و نصارا دست دوستی دراز کنند تا از شر شما در امان باشند پس شما آنقدر بد بخت هستید که مردم بر دوستی کفر راضی شده اند نه نوکر پاکستان و غلام های بدبخت آنها در غیر آن مطمینآ هیچ فرد این کشور حاضر به بودن یهود و نصارا درین کشور مسلمان نیستند.
زخمی از سرزمین ملامت

>>>   زابلی صاحب!
اشرف غنی بسیار چیزها را معامله کرده است!!!!!

>>>   خط دیورند از قبل سرحد بین افغانستان و پاکستان شناخته شده و رسمیت تمام شده است پس کسانی که میگویند خط دیورند را ما قبول نداریم بکدام دلیل و منطق استوار است بمعنی ان است که انگلیس ها بگویند ما استقال افغانستان را با امان الله خان قبول کرده بودیم و پس از ان ما قبول نداریم و ثانیا اینکه اگر خط دیورند بین افغانستان و پاکستان از طرف دولت افغانستان برسمیت شناخته نشده پس قونسلگری افغانستان در پشاور پاکستان به چه معنی است حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی کاذبانه حرف میزنند که ما خط دیورند را برسمیت نمیشناسیم سخنان شان فریبنده به هوا خواهان خط دیورند است که ادعای با طل عدم شناخت خط دیورند را دارند مردمان انطرف خط دیورند همه شان خود را پاکستانی میگویند و شناختی کارت پاکستان را بخود گرفته اند و در مسله جنگ تورخم که بین عساکری سرحدی کشور ما و پاکستانی ها بوقوع پیوست پشتون های انطرف خط دیورند واضح بیان کردند که ما پشتون افغانستانی نیستیم ما پشتون های پاکستان هستیم و از مرز تورخم در مقابل عساکر مرزی افغانستان دفاع میکنیم این یک گپ مفت است که بعضی ها زمزمه میکنند پشتون های لرو بر دواله یو دی این یک حرف کاملا دروغ مسخره است .

>>>   زابلی یک آدم لوده و احمق بیش نیست. او احمقانه میتازد او بالای دکتر لطیف پدرام تازید و گب های بد زد. فکر کنم که کله اش بوی قورم میدهد.
شاهین شمالی

>>>   غنی امریکایی و پدرام فرانسوی حق اظهار یک کلمه موافق یا مخالف در مورد خط واهی دیورند را ندارند!!!!!!!

>>>   نشان میدهدکه این .....خیلی وطن فروش هستند و خیلی چیز ها را معامله کرده اند

>>>   هر ریس جمهور از قوم اوغان که نصب شده است بالای آن خط امضا کرده اند ِ اما اوغان این حقیقت را کتمان میکنند . همین زابلی خود اگر مرد بود در پارلمان مردانه این متن را میخواند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است