نامه رییس شورای ولایتی بدخشان به رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۶/۱/۱۴ کد خبر: 131185 منبع: پرینت

اين نامه در حال نوشته می شود که فرصت ديدار شما بعد از بيست دو روز انتظار در كابل میسر نشد تا از نزديک اين موارد را خدمت تان شريک بسازيم، خواستيم از اين طريق درد و دل نمايیم!

ضمن ادای احترام و آرزوی سلامتی٬ صداقت٬ سرعت کاری و استواری تان را در امور محوله خواهانم.

نمایندگان شورای ولایتی بدخشان( دوازده عضو) در یک سفر رسمی بیست و دو روزه به کابل با اکثریت مسوولین و مقامات مرکزی دیدار کردند و روی چالش های نفسگیر امنیتی٬ آوارگان داخلی٬ مشکلات و حوادث ناگوار طبعی این ولایت بحث و گفتگوهای صورت گرفت. متاسفانه با درخواست های مکرر موفق نشدیم تا با شما به عنوان شخص اول مملکت دیدار کنیم و یا هم آگاهانه نخواستید مشکلات ملت بدخشان را بشنوید.

خوب به یاد و خاطر داریم که در سفرتان به این ولایت چه وعده ها و تعهدات نوید بخش و امیدوارکننده به ملت بدخشان داشتید ولی این همه شعارهای بادآورده را باد برد و نه تنها در وضعیت بدخشان تغییر مثبت ایجاد نگرديد بلکه مشکلات و دامن ناامنی ها به مراتب گسترده تر گردید.

تعداد بیجاشدگان روز به روز افزایش یافته٬ تهدیدات امنیتی به مراتب بیشتر شده و این وضعیت قطعا قابل نگرانی است و دولت مرکزی نباید بیشتر از این در قبال بدخشان و بدخشانیان بی تفاوت و سهل انگار باشد٬ بدخشانیان با افکار و اندیشه ی مقاومت و باور ضد طالبانی تحمل ناامنی و جنایت نیروهای مخالف را بیشتر از این ندارند و نخواهند داشت.

آقای رییس جمهور!
آیا شما این را می دانید که چند فیصد نیروهای امنیتی تان را سربازان بدخشانی تشکیل می دهد؟
آیا شما نمي دانيد روزانه چند سرباز و افسر بدخشانی روزانه بخاطر این نظام قربانی می شوند؟
آیا شما این را می دانید این شهدا در کجا دفن می شوند و طالبان حتی آنها را در گورگاه پدری شان اجازه ی دفن نمی دهند؟
آیا می دانید که روزانه چند خانواده ی بدخشانی بخاطر فرزندانشان که در این نظام پاسداری می کنند اجبارا کوچ داده می شوند؟
آیا شما به عنوان نخستین فرد مملکت می دانید بدخشان در قرن بیست و یکم هنوز دارای سرک چهار فصل نیست و روزانه چند مادر بدخشانی در میان این شاهراه ها هنگام زایمان جان می دهند؟

آقای رییس جمور مگر این شما نبودید که از حقوق و امتیازات یکسان شهروندان حرف می زدید؟
مگر این شما نبودید که می گفتید در دستر خان مردم تغییر می آورید؟
آیا می دانید بدخشان به عنوان یک ولایتی با جغرافیای مهم و استراتیژیک با داشتن منابع مهم معدنی اکنون زیر خط فقر است؟

امیدواریم با مسوولیت وجدانی و ارزش های انسانی به نگرانی های این ملت پاسخ داده و اقدام فوری و جدی نمایید در غير آن با آب شدن برف ها و باز شدن مرزها با کشورهای حامی تروریزم وضعیت امنیتی بیشتر خراب خواهد شد و آن زمان ملت بدخشان در قبال این همه نادیده انگاری حکومت وحدت ملی بی تفاوت نخواهد نشست و پیامد هرگونه اتفاق را دولت مرکزی پاسخ خواهد داد.

با وجود این همه فداکاری و حمایت قاطع بدخشانیان از این نظام و پیشنهاد مکرر نمایندگان شورای ولایتی شما حتی حاضر نشدید درد و فریاد این ملت را بشنوید و چند دقیقه وقت تان را در اختیار ما بگذارید. با این وضعیت و اینگونه نادیده انگاری و بی تفاوتی در قبال بدخشانیان این ملت چگونه و تا چه زمانی از این نظام حمایت کند.

عبدالله ناجی نظری (رییس شورای ولايتی بدخشان)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بدخشان
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   اقای نماینده بدخشان وقتیکه تمام معدنهای لاجورد را می دزدید غنی در یاد تان بود.
اقای نمایند در وقت حکومت اقای ربانی تمام سرک های بدخشان چهار فصل بود که حالا اعتراز میشود
اقای نمایند شما به نماینده ګی مردم خود کدام کلوخ را بالای دیګر مانده اید
مدت پنج سال حکومت در دست اقایان بدخشان بود ایا کدام خدمتی برایتان نمود که حالا اعتراز دارید
اقای نماینده در مدت بیست یک روز که همه روزه همرای افراد غیر افغان دید ووادید میکردید و حیثیت خود را همرای ان ب....غنی در یاد تان بود که روز اخر برای دیدار غنی ان هم قسم نمایشی پیشنهاد کردید

>>>   چرا ازطریق وزیرخارجه یا عبدالله عبدالله تماس نگرفتید اگر نمیشد از طریق سرای شهزاده به اکرم خپلواک درتماس میشدید همه کار را روبراه میکرد
ر

>>>   تحريم خدمت در جنوب يكى از أهرام فشار و حفظ عزيزان تان براى قربانى نشدن در راه باطل مرز ديورند است.
اگر بر فرزندان تان نفوذ داريد انها را باز داريد ، منطق خود را بجنگانيد كه چرا با خون خود سلطه فاشيزم را بر خود حفظ كنيم؟

>>>   Ariaie
در چهل هشت ساعت اخير يك مسله را به خوبى ميتوان فهميد و ان اينكه جامعه به طور قابل ملاحظه ديگرگون شده و مردم خوب ميدانند چيگونه از منافع حياتى خويش دفاع نمايند، مردم در يك واژه اگر خلاصه كنيم اگاه شده اند ، بعد از تحولات زياد سياسى و تلاش مستمر فعالين مدنى و روشنفكران انها مى دانند كه چيگونه جهت بگيرند. مردم امروز خود رهبر اند، جرثومه ها را شناسايى كرده اند. مردم ديگر فريب نخواهند خورد مردم به خود متكى اند، به عقل و خرد خود باور دارند، منتظر نمى مانند كسى به انها نصيحت كند. اين يك تحول اجتماعى بزرگ است. مطمناً از فردا كسانيكه بخواهند به نمايندگى از مردم حرف بزنند و يا چنين اداى را دربياورند احتياط بيشترى خواهند كرد.
به ملت شريف و مبارز افغانستان/خراسان اين تحول را مبارك باد ميگويم و تاكيد ميكنم كه راى تان و حمايت تان شرف و سرنوشت تان است ان را ارزان در اختيار كسى نگذاريد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است