نظام فعلی، فاسد ترین نظام در قلمرو افغانستان
در مجموع نظام فعلی فاسدترین نظامی است که تابحال در قلمرو افغانستان شکل گرفته است. هیچکس نمی تواند دفاع کند که اینطور نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۶/۱/۱۴ کد خبر: 131194 منبع: پرینت

دسترسی به عدالت و انصاف، پیاده شدن قانون، در جامعه و رضایت مردم و نظام قضایی موار دی هستند که دست به دست هم داده که سیستم قضایی یک کشور را می سازد. رییس جمهور گفته است، سیستم قضایی کشور باید ساده شود تا اعتماد بیشتر مردم را به دست آورد. آیا رییس جمهور، کار بخصوصی بر سیستم قضایی کشور خواهد کرد؟ آیا اصلا اراده ای برای این کار دارد؟ آیا ظرفیت و توانمندی در حکومت وجود دارد که ریشه های فساد را از سیستم قضایی محو کند تا بتواند سیستم قضایی درستی بسازد؟ و همچنین بتواند برای تامین امنیت راهی باز کند؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، غلامحسین ناصری، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «نگرش» گفت: یک مرحله مرحله خیال پردازی است، سردمداران کنونی در راس آنها جناب رییس جمهور محترم حکومت وحدت ملی نظام اداری افغانستان را در همان قوه مخیله خود خوب پردازش داده است. وی یک آدم فوق العاده خیال پرداز است، ولی در مرحله تصدیق، کمیتش لنگ است. در مرحله تصور گیر دارد. این کار به گام های اساسی ضرورت دارد که واقعا کار مشکلی است.

وی افزود: در مجموع نظام فعلی فاسدترین نظامی است که تابحال در قلمرو افغانستان شکل گرفته است. هیچ کس نمی تواند دفاع کند که اینطور نیست. متاسفانه ما امروز گرفتار اتلاف حقوق عامه افغانستان هستیم اتلاف و تجاوز بر حقوق عامه است که امروز بر جامعه افغانستان حاکم است. در صورتیکه وظیفه نظام حکومتی و مردمی، اجرای عدالت است و این یک امر بشری است، با هر دین و آیینی که باشد.

ناصری، در خصوص از بین بردن ناکارآمدی هایی که در نظام وجود دارد گفت: نظام افغانستان متشکل از سه قوه، اجراییه، قضاییه و مقننه است. وقتی که صحبت می کنیم از کلیت به نام نظام یاد می شود و یک قوه به تنهایی نیست که در فساد شریک است و یا یک قوه باید به تنهایی کار کند تا فساد را از بین برد. بلکه هر سه قوه باید هماهنگ باهم کار کنند. هر کدام از این سه در برابر قانون وظایفی دارند. امروز افغانستان در متن یک بحران مزمن که همه مردم افغانستان را به گروگان گرفته اند دلیلش یک چیز است و آن هم به این عبارت است که ما نتوانستیم نظام عدلی و قضایی درستی داشته باشیم.

نماینده مجلس، وجود ناامنی های کابل رااز فساد داخل نظام می داند و می گودی: من در پارلمان جزو کسانی هستم که استیضاح این سه وزیر ناکارآمد و مسوولین این بخش های امنیتی را خواهانم. آن کسی که می آید دفاع می کند به این دلیل است که نه فرزند وی و نه هیچ یک از بستگان وی در چهارصد بستر نبوده است. ولی من به عنوان یک مسلمان و به عنوان یکی از اتباع کشور و به عنوان یک نماینده که هیچگونه عقده ای علیه کسی ندارم. این را خدمت همه مردم افغانستان عرض می کنم که قطعا این پروژه بر سر جای خود محفوظ است و تلاش می کنیم که قانون به جایگاه خود تطبیق شود. بدون تردید در قوه مققنه هم وجود دارد روابط هست و تاثیرگزاری در کاخ ریاست جمهوری را نمی شود و نمایندگانی هستند که در هماهنگی با حکومت نمی خواهند که این وزیران سلب صلاحیت شوند اما ما تلاشمان را خواهیم کرد که حتما این کار انجام شود و وزیرانی که شایسته دفاع از امنیت مردم نیستند برکنار شوند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظام افغانستان
ناصری
نظرات بینندگان:

>>>   اگربه این سویه فاسد است لطفا ازین نظام دورشو درحالیکه اعضاء یکی ازارکانهای همین نظام هستی

>>>   اینرا هم باید اضافه کنیم که پارلمان موجود هم فاسد ترین پارلمان است صرف همین استیضاح چند روز قبل وزرا و13 ملیون افغانی پول اپراتیفی وزارت دفاع کفایت میکند که نظر مارا تائید کند
ر

>>>   ناصری صاحب راست میگوید.
اگر من به جای او بودم ، دوسال قبل که معیاد کاری پارلمان ختم شده بود، ازین پارلمان غیر قانونی استعفی میدادم.
اما چه کنم که روی چوکی پارلمان و امتیازات آن نازک است و من نمیتوانم استعفی بدهم.

>>>   مردم هزاره چرابادولت سرکجی میکند دولت هزاره ها را نمیکشد طالب و داعش میکشد که انها هیچ ربطی
به دولت ندارد اینکه طالب و داعش باطایفه هزاره دشمنی دارد دولت تضمین کرده نمیتواند که هر هزاره
که کشته جواب بدهد هزاره ها با کوچی مشکل دارند
باطالب مشکل دارند با داعش مشکل دارند دولت جلو
کدامش را بگیرد.م ص

>>>   طالب و داعش و کوچی از یک قوم و با یک هدف واز یک ابخور اب میخورند و دشمنی انها با مردم هزاره از سال هاست که جریان دارد و این مردم را میکشند و سر میبرند و ملکیت شان چور وغصب میگردد ایا هزاره حق ندارد که از خود دفاع کند و یا حد اقل صدای خود را بلند کند اگر ریس جمهور غنی بفکر بر بادی و نابودی هزاره ها نیست و اگر احیاننازور دولت به ان ترورستان نمیرسد پس واضح بیان کند تا مردم هزاره خود دست بکار شود و جلو ترور وکشتن مردم خود را و جلو غصب زمین های ملکیت شانرا که توسط همین ترورستان بنام کوچی را بگیرند و از روزی که اشرف غنی با توافق سیاسی ریس جمهور شده همین مردم که خود را کوچی مینامند در حالیکه همهشان خانه مجلل و بلند منزل ها و اپارتمان ها و موتر های لوکس و سرای ها در مرکز کابل وسایر ولایات دارند اما بازهم بنام کوچی ملکیت های دولتی و مردم را چور انداخته و در پارالمان کشورطور فوقل العاده چوکی را تصرف میکنند و ریس جمهور از قوم خود طرفداری میکند وظلم انها را نادیده گرفته اما وقتیکه جلو انها از غصب زمین های شخصی مردم از جانب کوچی ها گرفته میشود فورا ریس جمهور واکنش تند نشان میدهد اما زمانیکه انها چور وچپاول میکنند ومردم صدا میکشند چشم ریس جمهور پتو گوش ان کر است .

>>>   واه واه هم شریک ، هم منتقد این عجیب یک معما است
هم داکوم هم دا

>>>   ناصري صاحب حقيقت را بيان ميكند، اما متأسفانه كه همين حكومت فاسد إز طرف همين شوراي فاسدتر تقويه شده و با عث دوام آن ميشود، شما لطف نموده در شورا را بند نمائيد و حكومت خودش سقوط ميكند، چون غرب بدون شورا پول را بالآي حكومت بند مينمايند .

>>>   یک ضرب المثل است پول بیشتر چانس بیشتر

>>>   من با شما آقای ناصری موافقم!! ولی شما هم درینمورد موافق باشید که بگفته یک فیلسوف و سیاستمدار حتی قضایای بسیار بدیهی و ساده وقتی با منافع اشخاص در تضاد واقع گردد آنرا نمی پذیرند!! من دیروز مثل همیشه جریان ولسی جرگه را تماشا میکردم ( فکر نکنید که من عاشق شورای ملی و ازآنجمله ولسی جرگه هستم من ولسی جرگه را تماشا میکنم تا یقین حاصل نمایم که آن حرف مشهور "طو..." تا چه حد نام بامسمی بود!!!"
به هر حال آقای بشر دوست درد دل مردم و بیعدالتی در جامعه را تشریح میکرد و عاید ماهانه 6500 افغانی یک کارمند عادی را با معاش ماهانه 240000 افغانی وکلا مقایسه میکرد که یکبار صداهای کریه ناصری و فکر میکنم آن خانم رنگ کرده گی تبعه خارجی (خانم منگل)بالا شد که بشردوست را بباد دشنام گرفتند!!!!!!
اینکه مردم و ازانجمله من در باره مجلس "نمایندگان" چه قضاوت میکنیم معلوم است وما آن نام "طو..." را با مسمی ترین نامها میدانیم!!!!

>>>   ناصری صاحب یکی گفتی و گل گفتی اما شنیدنی والا وجود ندارد که بشنود و دیدنی والا وجود ندارد که ببیند همگی کور و کر اند......

>>>   کسانی نظام موجوده را فاصد می گویند که از خود شان و خانه ایکه در آن نشسته اند رای تایید گرفت .....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است