طرح جدید بلجیم برای مبارزه با تروریسم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۶/۱/۱۵ کد خبر: 131236 منبع: پرینت

دولت بلجیم از این پس نام و اطلاعات شناسایی مسافران را پیش از سوار شدن بر کشتی، هواپیما و قطارهای بین المللی جمع آوری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دولت بلجیم از این پس نام و اطلاعات شناسایی مسافران را پیش از سوار شدن بر کشتی، هواپیما و قطارهای بین المللی جمع آوری خواهد کرد. با این وجود، پولیس فدرال این کشور نسبت به افزایش زمان اتلاف وقت مسافران هشدار داد.

طرح جدید بلجیم برای مبارزه با تروریسم: جمع‌آوری اطلاعات مسافران پیش از سوار شدن
بر این اساس، هیئت وزیران بلجیم 31 مارس یک حکم سلطنتی را به تصویب رساند که براساس آن اسامی مسافران و دیگر اطلاعات هویتی آنها در سفرهای هوایی، کشتی، قطار و اتوبوس جمع آوری خواهد شد.

جان جامبون، وزیر داخله بلجیم در این باره گفت: بر طبق این لایحه، اسامی و دیگر اطلاعات مسافران پیش از سوار شدن بر هواپیما (و سایر وسایل نقلیه بین المللی) جمع‌آوری شده و با لیست سیاه تروریست‌ها مقایسه می‌شود.

بلجیم پیش‌تر هدف حملات تروریستی افراط‌گرایان قرار گرفته بود. با این وجود، برخلاف آنکه این کشور عضو پیمان اروپایی "شنگن" است که طبق آن مردم می‌توانند بدون محدودیت از مرزهای کشورهای عضو عبور و مرور کنند، بروکسل طرح بازرسی کامل مسافران هوایی و ریلی را در دستور کار قرار داده است. این طرح به دلیل آنکه باعث اتلاف وقت زیاد مسافران می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلجیم
تروریزم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است