خلیلزاد: افغانستان مقصد احتمالی داعش است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۶/۱/۱۶ کد خبر: 131275 منبع: پرینت

تشدید رقابت روسیه و آمریکا به نفع حکومت وحدت ملی نیست بویژه آنکه پس از شکست قطعی داعش در سوریه و عراق، احتمالا آن‌ها مقصد جدیدی را انتخاب می‌کنند.

زلمی خلیل‌زاد سفیر سابق آمریکا در افغانستان و عراق اعلام کرد که روسیه بهتر است در تلاش‌های خود برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان کشورهای غربی و به ویژه آمریکا را نیز شریک سازد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی تصریح کرد که شکست گروه داعش در عراق و سوریه قطعی است و عدم حاکمیت سراسری دولت در افغانستان باعث خواهد شد تا این گروه افغانستان را به عنوان مرکز بعدی خود انتخاب کنند.

وی افزود: در صورتی که اسلام‌آباد خواستار مبارزه صادقانه با تروریسم باشد بهتر است بجای ساخت حصارهای مرزی با افغانستان به صورت یکجانبه، مانع فعالیت و حضور گروه‌تروریستی در خاک پاکستان شود.

خلیل‌زاد خاطرنشان کرد که در نشست وزرای دفاع کشورهای ناتو در بروکسل که قرار است اواخر ماه جاری برگزار شود، دولت آمریکا رویکرد جدید خود در قبال افغانستان را اعلام خواهد کرد.

سفیر سابق آمریکا در افغانستان همچنین تصریح کرد که آمریکا رویکردی را در قبال پاکستان روی دست خواهد گرفت که به نفع افغانستان باشد و به نتیجه رسیدن تلاش‌های صلح و ثبات در این کشور را تضمین کند.

این دیپلمات سابق آمریکایی در حالی این اظهارت را مطرح کرده است که آمریکا باوجود دعوت رسمی روسیه از مشارکت در نشست آتی مسکو خودداری کرده است.

با این حال برخی از کارشناسان معتقدند که آمریکا تلاش دارد تا با صدور تروریسم از مرزهای شمالی افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی روسیه و کشورهای همجوار آن را ناامن کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   هردو طرف جنگ را خود دولت اداره میکند چرا در همه مناطق پشتونهاسنگرها معامله میشود در ننگرهار در علمند در قندز همه سنگرها و پوسته هارا با همه
وسایط و مهمات تحویل طالب و داعش میکنند و سربازان غیر پشتون را هم میکشند چرا این اتفاقها در مناطق هزاره جات رخ نمیدهد که سنگرهامعامله شود چرا در منطقه تاجک ها رخ نمیدهد هزاره و تاجک تاپای جان از سنگر و منطقه اش دفاع میکنند
اما در منطقه اوغان یکروز طالب است یک روز داعش است یکروزهم خود حکومت یک موضوع روشن است که جنگ از طرف دولت اداره میشود که در رس آن پشتون است مخالفان دولت هم پشتونها هستند تا دو طرفه کمک های پولی و مالی جامه جهانی رافقط قوم پشتون حیف و میل و چپاول کنند واقوام دیگر فقط چندتا بیناموس وبیغرتی که در داخل ارگ در کنار اشرف غنی هستند شکمهایشان
از سیری کلان شده و بس اما روز انتقام هم خواهد رسید ...
م ی

>>>   Najib Salam
متوجه باشيد كه قبيله ، دلقكان و عروسك هاى خود را فعال خواهد كرد تا اين انجمن عدالتخواهى را صدمه بزنند. دقت كنيد و اجازه ندهيد تا از عقب خنجر بزنند. اين شيوه يى تخريبكارى قبيله خيلى موثر است .

>>>   هنوز خلیلزاداز نگاه سياسى زنده است? فالبين دوبار مرده اعلان شده. عمر مرده اعلان شده گان دراز است.
حتى فرشته مرگ را بازى داده. کدام مسله مهم است که اين مردکه امريکا خموشى خودراشکست?

هويت افغان , خط دريوند و يا نتخابات پيش رو?
پيش از انتخابات غني
خلیلزاد نخ به سر شان بند
خلیلزاد در به در شان کرد
خلیلزاد همه رهبران را کرد در يک مکان
آنها را رقصاند مانند مگان (معرب مغان)
مگان ( مغان) از مگ و مغ گرفته شده
و سخنور , رقاص , و آهنگخوان زردشتى
و معنى مى دهد. در زبانهاى اروپايى مگ جادوگر گفته شده که جادوگران هم مانند خطيبان و کشيش ها در صدر مجلس ويا محراب ومنبر آوازخوانى و سخن رانى مى کردند.
در اديان هندوباکتر و کوشان زمين موسيقى و سازو سرود در عبادتگاه هاى هندوى وزردشتى وبودايى جزء دين بود
مگينه و مغينه = رقاصه و خطيبه زن

>>>   آقای خلیلزاد خود برادرطالب و حامی داعش است این شخص فاشیزیم و پشتونیزم خیلی از آمدن داعش در افغانستان راضی بنظر میرسد.
چون با آوردن طالب ، القاعده و تروریزم در عراق و افغانستان خیلی مهارت خاص دارد .وی میداند آمدن داعش مثل طالب به نفع قوم اش است.

>>>   نبشته یحیی مسعود برادر قهرمان ملی کشور در مورد دیورند:
Mohammad Yahya Massoud
قضیه دیورند تا صد سال دیگر !
بحث دیورند را نمیتوان تمام شده خواند ٬ بلکه اقدام یک جانبه پاکستان که بالای خط دیورند سیم خار دار نصب میکند این بحث اغاز گردید . مردم افغانستان ۱۲۴ سال انتظار کشیدند صد سال دیگر نیز انتظار میکشیم تا افغانستان بزرگ را دوباره حاصل کنیم . این دیدگاه عمر داودزی یکی از چهره های شناخته شده قوم پشتون در مورد خط دیورند است .
اما اقای داودزی واضح نساختند که منظور شان از افغانستان بزرگ تنها انطرف خط دیورند است و یا اینکه مشهد و هندوسان را نیز در بر میگیرد . در مورد اینکه اقای داودزی مردم را صد سال دیگر منتظر حل قضیه دیورند می سازد باید گفت که قضیه دیورند به مانند یک دانه سرطانی به اندزه کافی افغانستان را مبتلا به این مرض ساخته است که گمان نمیرود جسم ضعیف و درد مند افغانستان تا صد سال دیگر تحمل این مرض مزمن را داشته باشد . هم اکنون ریشه های این دانه سرطانی تادور ترین نقاط کشور سرایت نموده و مردم از درد ان فریاد می کشند و اگر ریشه های ان خشک نگردد افغانستان را نابود خواهد ساخت . بنا قبل از اینکه افغانستان به همچو سرنوشتی دچار گردد بهتر ان خواهد بود که اقای داودزی ٬ کرزی٬ اتمر ٬ غنی٬ یون و احدی طرح های شان را برای حصول افغانستان بزرگ که مدعی ان هستند با مردم افغانستان در میان بگذارند تا اگر مورد قبول مردم افغانستان واقع شد از ان حمایت کنند . در غیر ان دعوایی که نه مورد پذیرش مردم افغانستان است و نه از طرف جامعه بین المللی حمایت میشود خشونت خلق میکند .
این در حالی است که افغانستان در شرایط فعلی از همه اولتر به امنیت و ثبات نیاز دارد . امنیت و ثبات در صورتی در کشور تامین و استحکام پیدا میکند که ریشه های خشونت در کشور خشک گردد . استفاده از وسایل نا مشروع برای دست یافتن به اهداف و خواست هایی که از راه های مشروع حاصل شده نمیتوانند خشونت بار می اورد . غضب قدرت به وسیله سازماندهی تقلبات گسترده ٬ حفظ ساختار ریاستی به بهانه قانون اساسی ٬ درج کلمه افغان و تحمیل ان بالای تمامی اقوام کشور با استفاده از قدرت و استفاده از احساسات مردم جهت به درازا کشیدن قضیه دیورند تا صد سال دیگر در مجموع چالش هایی اند که خشونت افرین هستند و کشور را به طرف نا بودی سوق میدهد . مبارزه با این چالش های خشونت افرین فقط از راه گفتگو و همدیگر پذیری ممکن است . تهدید به سنگسار کردن نه اسلامی است و نه انسانی و هیچ گروه و یا قومی را خوشبخت نمی سازد .

>>>   خليل زاد بكى إز همكاران بوش بود كه باعث ببدايش داعش شد .

>>>   درشرایط فعلی افغانستان نیاز به یک انقلاب دارد تا خاین وخدمت گذار راازهم جداکند صادق به مقصد برسدو خاین به جزای عمالش البته بازهم باید امریکا کمک کند چراکه دفعه قبلی خاینها را نشناخته به قدرت رساندند واین بار دیگر همه اشخاص خوب وبد
را امریکایها در افغانستان از همه کرده خوب میشناسد
به هرحال تنها کسی که میتواند افغانستان را از این
شرایط نجات بدهد امریکااست .
پروانی

>>>   سخنان جناب خلیل زاد را جدی باید گرفت زیرا انها همان اوانی که داعش را ساختند میدانند که داعشی ها را در کجا ها باید مستقر سازند وازین گروه نو تشکیل چه استفاده ها را ببرند چنان چه به بهانه ای داعش ومبارزه با ان توانستند در عراق پایگاه بسازند ودر سوریه هم برنامه های از قبل تهیه داشته ای خودرا تطبیق نمایند واز همان اوایل میدانستند وبرنامه داشتند که بعد از عراق وسوریه این فرزندان دلبند را روی چه منظوری به کجا انتقال دهند ودرین راستا چه قدر مسلمانهای فریب خورده ونا اگاه را که ندانسته در صف داعش پیوسته بودندکشتند واز بین بردند بازهم پلان ایشان به منصه ای اجرا قرار گرفت وتا چه اندازه شهر های بزرگ وتاریخی این دو کشور اسلامی را تخریب کردند وملت های انجا را مهاجر وبی خانمان ساختند وهرچه توانستند برای نابودی وبربادی مسلمانها انجام دهند دریغ نفرمودند
حال که درانجا جفا را به نهایت رسانیده ارزوهای دیرین شان را عملی کردند کنون داعش را قومانده میدهند تا به افغانستان سرازیر گردیده در مصاف روسها وکشور های اسیای میانه قرار دهندیک جهان نشکر از اقای خلیل زاد که ملت افغان را اگاه ساخت که من بعد وطن عزیز ما ومحل که جناب ایشان نیز درینجا چشم به جهان گشوده وار اب وهوای اینجا استفاده برده است محل تاخت وتاز داعش وحامیان انهاقرار گرفته تا قرنها این کشور واین ملت سیه روز وبد بخت خواهد بود
تبنگ چی

>>>   وفاداری خلیل زاد به افغانستان به اندازه یک سگ هم نیست. سگ حیوان وفاداری است و هرگز به صاحب اصلی اش ضربه نمی زند. اما برخی از انسانها از حیوان هم پست تر و پلید تر می شود. زلمی یکی از آنهاست که مرتب به جان صاحب اصلی اش یعنی افغانستان پارس می کند و به نفع آمریکا نگهیانی می دهد.

>>>   ع و غ باید همانطور که طالبان داکترنجیب اله را در
سر چهار راه اعدام کردند باید اعدام شوند و یک حکومت مردمی و به خواست همه اقوام باید سرجایش تعین شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است