ساخت سالن رقص در کنار قبله مسلمانان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۶/۱/۱۶ کد خبر: 131289 منبع: پرینت

در سال 2017 بزرگترین هتل جهان در مکه افتتاح می شود.
در سال جاری مطابق با 2017 میلادی از بزرگترین هتل جهان به نام "ابراج کدی" رونمایی خواهد شد.

گفته شده است که این هتل در دو کیلومتری مسجدالحرام واقع است که شامل 10 هزار اتاق، 10 برج چهارستاره و 2 برج 5 ستاره می باشد. این خبر به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شده است و یکی از مطالب جنجال برانگیز اخیر به حساب می آید.
به نوشته وب سایت اسپوتنیک، کاربران بسیاری در شبکه های اجتماعی عکس هایی از این هتل را به نمایش گذاشته اند.

بعضی از روزنامه ها به این هتل عظیم که بیشتر برای خانواده های سلطنتی ساخته شده است، لقب شهری در آسمان دادند. البته اقامت در آن برای عموم آزاد خواهد بود اما 5 طبقه از آن به خاندان سعودی برای گذران تعطیلاتشان تعلق خواهد گرفت. این هتل بزرگ به غیر از 10 هزار اتاق، 79 سالن غذاخوری یک مرکز خرید بزرگ و یک سالن رقص دارد.

​گفته می شود هزینه‌ ساخت این هتل در حدود 2.7 میلیارد یورو تخمین زده شده است. بودجه این هتل توسط وزارت دارایی عربستان تامین شده و طراحی آن توسط "گروه دارالهندسه" که یک شرکت مشاوره طراحی بین المللی است انجام شده است.

گفته شده است که سالانه حدود 5 میلیون مسلمان طی مراسم حج تمتع و عمره برای زیارت به مکه سفر می‌کنند.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با اینگونه اقدامات در مکه مخالف هستند چرا که معتقدند به دلیل روحانی بودن این سرزمین، نباید بساط عیش و نوش برای افراد لذت جو با پول حجاج میسر شود. آنها معتقدند که اینگونه هتل ها فقط متعلق به گروه خیلی خاصی می باشد و این اقدام اشرافی گری و فاصله بین غنی و ضعیف را بیشتر می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سالن رقص
مکه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است