راهکاری غیر از برگزاری انتخابات نداریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۶/۱/۱۶ کد خبر: 131303 منبع: پرینت

گزارش هایی وجود دارد که انتخابات مجلس نمایندگان در سال جاری همچنان برگزار نخواهد شد.
به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آصف آشنا آگاه مسایل سیاسی در برنامه «نگرش» گفت: مردم افغانستان، انتخابات در افغانستان، حق رای و حق شهروندی در افغانستان قربانی بازی های سیاسی رهبران افغانستان است. هر رهبری در هر سطحی، بازی های سیاسی را در سرنوشت مردم افغانستان به اجرا می گذارد که قابل دفاع نیست و رهبران گناهکاران و تقصیرکاران اصلی وضعیت مردم افغانستان هستند.

وی، در خصوص ضروت انتخابات در افغانستان بیان داشت: مردم تا اینجای کار، شانس این را نداشتند که رهبران سیاسی خود را انتخاب کنند. حالا انتظار ما این است که رهبران سیاسی در ادامه راه، حداقل برای جبران اشتباهات گذشته شان یک تعهد جدی را در قبال انتخابات به اجرا بگذارند، ما راهکار و راه حلی غیر ار انتخابات و غیر از مراجعه به روندهای دموکراتیک نداریم. هرگاه که رهبران پا فراتر از روندهای دموکراتیک، گذاشته اند، افغانستان را به بحران بردند و رهبران گناهکاران مردم افغانستان هستند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Bahder
فراخوان وبسیج عمومی ملی علیه سیاست سنگسار .توحش .تخویف .توهین وتحقیر از دریچه قومیت کمال ناصر اصولی وکیل خوست در شورای ملی کلیه اقوام کشور را به چلنچ کشید یا یوغ واسارت یک قوم را در عصر دموکراسی بپذیرید ویا خارج تان میکنیم از کشور (داگز دامیدان ) .
بیاید متحدانه با اصول پذیرفته شده دموکراتیک در برابر تابو های عفریت ضد اتحاد ملی .عدالت .برادری .برابری .زیست باهمی شهروندی بپا خیزیم ...
تا دیگر هیچ تابوی عدالت را مورد رگبار سنگسار وتوحش عصر جاهلیت قرارندهد ...

>>>   به دشمنی بی مفهوم - ناخواسته وشعارضد پاکستانی هرچه ذودتر خاتمه بدهید...!
---------------------------------------------------------------------------
درود برتمامی همتبارانم ،
چند هفته قبل از نزد شما بنابرمشکلاتی سفری داشتم به خارج ازکشورو درفضای مجازی ازپیش شما مرخص شده بودم ومشکلات به حدی زیاد بود که حتی یک ساعت هم من ودوستان همرایم نتوانستیم درسایت های اجتماعی ببینیم که دوستان ما درچه حال اند.. ولی خوشبختانه سفرما به آخر رسید ما بخیر به منزل مقصود برگشتیم. طی این مدت بود باش ما درشهرپشاور واسلام آباد پاکستان بااینکه از گرمی وتعفن اش خدا نجات بدهد به مسایل واوضاعی برخورد نمودم که من فقط درتیوری واخبار شنیده بودم بعضی اوقات باورنمیکردم ولی به این سفر مطمین شدم که سیاست پاکستان آنهم به همکاری فاشیزم اوغانی درقبال کشور ما چیست وچگونه عمل میکند ؟ این بار اول بود که من به پاکستان سفر کرده بودم وخوشبختانه دوستانی که بنده را همرای میکرد ند که کوچه به کوچه پشاور وبضی مناطق اسلام آباد را از پولیس گرفته الی...بلد بود ند وبه چیزهای دست یافتیم که غیرقابل تصوربریم بود.. .
ولی من به شکل مختصروبدون جزییات برداشت خودرا اینجا مینویسم وبقیه را درشرایط لازمی :
۱- فاشیزم قبیلوی سالها طی موجودیت خویش زیر نام مهاجرکوشیده اند مردمان پشتون آنطرف سرحد وحتی پاکستانی ها را طوری فهمانده است که دشمن اصلی پاکستان هزاره وخصوصا تاجیک ها اند.واین طرز تفکرخیلی زننده است.
۲- شما یقینآ ازطریق تصاویرویدیوها ی دلخراش مشاهده کرده باشید که گویا پولیس پاکستان خانه های مهاجرین افغان را خراب میکند ولت کوب میکند ....درحقیقت این یک سناریوی است که باشندگان پاکستانی را بنام مهاجر اوغانستان درقدم اول تحت کمیته ملل متحد شامل وبعدآ به افغانستان انتقال میدهند. پاکستان هم بدش نمی آید که یک تعداد ویروس میگروب را ازجامعه خودگم کند.
۳- صادقانه برای تان یادآورمیشوم که قطاریکه طرف افغانستان درحرکت بود و به طرف بلخ - کندز- کابل وشمالی نظر به اظهارات خود شان گویا میرفتند درضمن اینکه نمیدانستند که مزار ویاکابل درکجا قرار دارد حتی یک حرف به زبان فارسی نمفهمیدند واین دوست من مسلط به زبان افغانی واردو وانگلیسی بوذ. لابی قطار که خود از ناقلین شولگربود ویقینا گماشته شده گان از طرف ارگ وافغان ملت بود این گزوه یاقطار را درانتقالش به صوب افغانستان رهبری میکرد .
۴- اینکه گویا مهاجرین افغانستان درپاکستان ازمرز گویا ۲ میلیون تجاوز میکند یک رقم خیالی وغیرحقیقی است واین ارقام ازنقطه نظر استراتیژیک به روز مبادا بکارمیرود که سیاست گزاران خارجی درراس انگلیس وامریکا بیهوده نیست که این ارقام را پیهم ياد آوری مینمایند وملل متحد هم به ان خواسته ویانا خواسته صحه میگزارد.
۴- من وقتی با چندین پاکستانی صحبت کردیم وبرای شان تفهیم نمودیم که نه مردم هزاره ونه هم مردم تاجیک دشمن شما است حتی باور نمیکردند.. خوب اینکه ماتاجه اندازه موفق شدیم مسیله بعدی است. ولی خواهش من از دوستان اینست که خودرا ناحق دشمن پاکستان نسازید وتباه میشویم. بگزارید این شعار مرگ را خود پشتون ها بدهند ودرضمن باید یاد آورشوم که برای بقای خویش درسیاست های بعدی همچون باشندگان ودارندگان اصیل این سرزمین کوشش نکنید که ناحق وغیر عقلانی مدافعگر هویت وفرهنگ عربی باشید وخودرا حامی وووو شان تلقی کنید... . بدرود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است