چرا ایمل مرجان از معینیت وزارت مخابرات استعفا داد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۳    ۱۳۹۶/۱/۱۶ کد خبر: 131311 منبع: پرینت

گاه گاهی به اخباری برمی خورید که اصلا در خیالتان خطور هم نمی کند. وقتی عنوان خبر را می خوانید تعجب می کنید و مهمتر از همه زمانیکه شناختی از شخصی داشته باشید و از فعالیت های مثبت و منفی اش آگاهی داشته باشید و سپس خبر استعفای وی را از سمتش بخوانید بدون شک، تردید، وسوسه و سوالات بیشماری در ذهن تان خطور می کند.

خبر استعفای مسوولان دولتی برای ما افغانستانی ها جدید نیست. عوامل مختلفی در عقب آن نهفته می باشد از قبیل: ختم دوره کاری، عدم ظرفیت، فساد اداری یا اخلاقی و غیره..

زمانی که از اراده ای آقای ایمل مرجان برای تقدیم استفعا خبر شدم، برای مدتی ذهنم مصروف شد تا بیایم که چیزی وی را مجبور به استفعا کرده است در حالی که ایشان به صرف پول ها و اوقات فراوان این چوکی را به دست آورده بود و با قربانی کردن مبالغ کلان خود را در چوکی نگهداشته بود.

ایمل مرجان مربوط به یکی از تیم های فاسد می شود که در هماهنگی با وزیر مخابرات به نام امیرزی سنگین پول های فراوان ملت کم بخت افغانستان را با روش های مختلف به جیب زدند و خود را یکی از موفق ترین وزرات ها قلمداد کردند.

مردم ما ظاهرا خوش هستند که شبکه های مخابراتی در تمام افغانستان گسترش یافت و آنها از مشکلات مخابراتی تا حد زیادی بی غم شدند اما همه این را می دانند یا نمی دانند که چقدر پول های گزاف از حسابات موبایل شان دزدی شده است.

این را کمتر متوجه شده اند که چرا کیفیت خدمات مخابراتی شبکه ها اکثرا پایین بوده است و چرا این وزارت بیکاره اقدام جدی نکرده است؟ همین حالا که ببینید کیفیت خدمات شبکه های مخابراتی در شب ضعیف می شود در حالیکه باید برعکس باشد چون ازدحام استفاده آن کمتر می شود. شاهکار خریدن ستلایت معیوب و بیکاره توسط امیرزی سنگین به همگان معلوم است و از همه مهمتر اینکه چرا وزارت مخابرات تا هنوز اقدام جدی و قاطع در مقابل شبکه های مخابراتی نمی کند و فعالیت های غیر قانونی سیم باکس Sim box ها را مهار نمی کند؟

شما حتما با این وضعیت روبرو شده اید که از خارج برای تان زنگ آمده باشد اما شماره ای که بر روی شیشه موبایل تان ظاهر می شود شماره داخلی است. هنگامی که صحبت می کنید شخص در خارج می باشد و اگر بخواهید به همان شماره تماس بگیرید، شماره اصلا در شبکه نمی باشد.

ایمل مرجان زمانی که قادر به بدست آوردن اعتماد وزیر مخابرات گردید، مدارج پیمودن چوکی کلان را آغاز کرد که به سطح معینیت رسید، ایشان که در دوران زندگی در پیشاور و هنگام تحصیل مشکلات اقتصادی زیادی را متحمل شده بود با رسیدن به چوکی های پر فیض وزارت مخابرات یکسره ثروتمند گردید و ادعای خان بودن را از چند پشت می کرد.

فساد که در ادارات دولتی در زمان ریاست جمهوری کرزی اوج می زد و نمونه ای از سربازان خیالی تا مکاتب خیالی آن به همه هویدا است، وزارت مخابرات از این روش پر درآمد مستثنی نبود. از وزیر گرفته تا هر کسی دیگری چنان ثروت اندوزی کردند که حالا می توان آن ها را میلیونرهای سریع رشد و جدید افغانستان شمرد.

نمونه دیگر فعالیت های مخرب امیرزی سنگین و تیم اش بشمول ایمل مرجان، گذاشتن بیشتر از یک میلیارد افغانی پول افغان تیلیکام در حساب جاری عزیزی بانک بدون اخذ کدام تکتانه برای چندین سال یاد آوری کرد. ظاهرا این پول هیچ درآمدی نداشت، اما درآمد آن طبق معامله ماهانه به آقای امیرزی سنگین و همدستانش در دبی پرداخت می گردید.

وزارت مخابرات در نزد شبکه های مخابراتی چنان حقیر بود که اگر مکتوبی بنام یک شبکه نوشته می شد و دیگران کاپی می بودند، شبکه های دیگر از گرفتن مکتوب مذکور نه تنها ابا نمی ورزیدند بلکه از تطبیق آن نیز ابا می ورزیدند چرا که مکتوب باید جداگانه بنام خودشان نوشته می شد و شما خود قضاوت کنید که شبکه های مخابراتی بر وزارت مخابرات حکم می راندند یا وزارت بر شبکه های مخابراتی.

خلاصه که دسترخوان مسوولان در وزارت مخابرات به برکت شبکه های مخابراتی پُر رونق بود و از این درک ثروت های زیادی نصیب شان گردید. اما چه شد که ایمل مرجان به یکبارگی دست از همچو منبع سخاوتمند دلسرد شد و استعفا داد؟

با شدت گرفتن موضوع اختلاس در وزارت مخابرات و تعلیق وظیفه وزیر مخابرات و بررسی جدی مفتشان تعیین شده که آهسته آهسته دسته فساد اداری هویدا می شد و تیم فساد خود را در مضیقه یافتند. در ابتدا وعده وعیدهایی به کمسیون تشکیل شده دادند که به استناد بعضی از گفته به هر عضو کمسیون تعیین شده مبالغی پیشنهاد گردید تا از تفتیش و بررسی صرف نظر کنند یا آن را طبق میل مسوولان دخیل وزارت مخابرات بررسی کنند و در صورت عدم قبولی وعده به وعید از بین رفتن خانواده شان قرار خواهند گرفت.

زمانی که تمام تلاش های مذبوحانه نتیجه نداد، ایشان دست به استعفا زدند. جالب در این است که اگر چه از وزارت دور می شوند اما از دسترخوان چرب همیشه مستفید می شوند چرا که سلسله ای از سیم باکس ها را در اختیار دارند و با تغییر مسیر ترافیک مخابرات از شبکه های داخلی به سیستم های خودشان، درآمدی که باید به شرکت های برسد در اکانت های شان در خارج واریز می شود.

این مشت نمونه ای از خروارها بود که برایتان از شاهکارهای ایمل مرجان بیان گردید.

انجنیر رفیع منگل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت مخابرات
نظرات بینندگان:

>>>   بس ایمل مرجان باشد!
ایشان که من از نزدیک میشناسم بسیار یک بچه غریب و نشنلیست بود!
اکنون یک سرمایه دار افسانوی میباشد!
بلوسونیک مربوط ایمل مرجان است!

>>>   با عام شدن سیستم هایی مانند وایبر ، وتساپ ، سکایء و غیره مسنجر ها
و امید به تولد سیستم های خوب و آسان دیگر انشاءالله اگر حیات باقی باشد
ناظر تسهیلات وافر دیگر در ارتباطات داخلی و خارجی و غیره خدمات خواهیم
بود زنده باد مغز های متفکر و مبتکر بشر . مرده باد مغز های کهنه و غیر کارآمد use less .
م. زمین بوی کابل

>>>   بلی کل ای شتر چران ها همین طور شده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است