شورای صلح برای تداوم جنگ آمریکایی ها تشکیل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۱    ۱۳۹۶/۱/۱۶ کد خبر: 131312 منبع: پرینت

از چند روز بدین سو، مقام های بلند و پایین رتبه شورای صلح به یک صدا داد و فریاد دارند که بودجه شوری به پایان رسیده است و دالر وجود ندارد.

شورای صلح رژیم کابل هفت سال پیش بنیادگذاری شده بود و اعضا و کارمندان زیادی دارد، این شوری شعار دارد که برای صلح و آشتی ملی می کوشد و مخالفین مسلح رژیم کابل را پس از تفاهم آماده صلح می سازد.

آگاهان به این باور هستند که هیچ دستاورد و فعالیت مثمر شورای صلح تا اکنون به مشاهده نرسیده است و همچنان به نظر نمی رسد که این شوری در آینده کدام موفقیت چشمگیری داشته باشد، اسباب و دلایل ناکامی این شوری هویدا و آشکارا است.

نخست اینکه شورای مذکور از سوی آمریکایی ها به وجود آمده است، هیات رهبری و اعضا کلیدی شوری کسانی اند که منافع و مصالح آمریکایی ها را بیشتر از سرنوشت افغان ها و افغانستان اهمیت می دهند. این شوری مکلفیت دارد تا نبردی را که آمریکای ها به افغانستان آورده اند و تا هنوز ادامه داده اند مشروع جلوه دهد و کسانی را که اشغال کشور از سوی آمریکایی ها را قبول ندارند و مشغول مبارزه و مقاومت هستند به نام صلح و وحدت در « دام تسلیمی » گرفتار بسازد.

حرف دوم اینکه تمویل و رفع نیازمندی های مالی این شوری از الف تا یا به دوش آمریکای ها است و در راس شورا نیز کسانی توظیف شده اند که بقای سیاسی خود را در ادامه جنگ ها و حضور آمریکای ها می دانند.

هرگاه یک اداره یا پروسه ای چنین اهداف شومی در نهان داشته باشد و به این مفکوره و ذهنیت بنیادگذاری شده باشد که آمریکایی ها بدون چون و چرا بر حق هستند و جناح مخالف بدون اگر و مگر سرکش و نافرمان هستند، چگونه می توان امید نمود که آن اداره یا پروسه برای مصالحت و یکپارچگی واقعی افغان ها مخلص است؟

گفته می شود که شورای مذکور در پنج سال اخیر 200 ملیون دالر خرج نموده است و دیروز بالاخره رسما اعلان نمود که در شماره های بانکی شوری دیگر دالری وجود ندارد و بودجه به صفر رسیده است.

حالا سوال این است که شوری این پول هنگفت و گزاف را در کدام راه حیف و میل نمود و در نتیجه در کدام کوچک ترین بخش کشور صلح و آرامش را به ارمغان آورد؟
ما باور داریم که 200 ملیون دالر هرگز در راه پایان دادن درگیری و آوردن صلح واقعی صرف نشده است بلکه در راه نیرنگ هایی خرج شده است که باعث ادامه و تشدید درگیری ها گردد و یا هم این میلیون ها دالر را دزدان معلوم الحال شورای نام نهاد صلح به کیسه های خود زده اند.

اما این واقعیت حالا بسیار روشن و مبرهن است که رهبر کنونی و حقیقی شورای صلح رژیم کابل « دونالد ترامپ » کسی است که برای دالر جان می دهد و پیش از این اعلان کرده است که دیگر یک دالر هم به مقامات دزد و فاسد دولت کابل نمی دهد بنابراین ترس برده می شود که خورجین شورای صلح همچنان تهی و خالی بماند.

حبیب الله یوسف زی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای صلح
آمریکایی ها
نظرات بینندگان:

>>>   چه کسانی خطرناک اند؟
=============
از یون ها، اصولی ها، لالی ها و تمام آنهای که افکار و عقاید خود را بصورت علنی و روشن بیان می کنند، باید سپاس گزار بود… اینها تا زمانیکه در مقام های اجرائیوی قرار نگیرند، آدم های خطرناکی نیستند… چنین افرادی در همه جوامع وجود دارند و بر بنیاد اصل «آزادی بیان» هر کس حق دارد که نظریات خود را آزادانه ابراز کند؛ ولی مردم،‌ نیرو های سیاسی، جوامع مدنی و مقام های دولتی با تمام قوا تلاش می کنند که چنین افرادی در مقام های رهبری یا اجرائیوی قرار نگیرند!

برعکس، از آن رهبران و مقام های دولتی - حکومتی بترسید که ظاهرا از دموکراسی، حقوق بشر، برابری، عدالت اجتماعی و وحدت ملی صحبت می کنند، ولی در عمل تطبیق کننده افکار یون ها، اصولی ها و لالی ها اند… چنین افرادی نهایت خطرناک اند؛ قرار داشتن چنین افرادی در مقام های رهبری یا اجرائیوی باعث تباهی جامعه و مردم می شود!

لذا بسیار مهم نیست که چه تعداد «افرادی» در یک جامعه دارای افکار فاشیستی، افراطی، ضد دموکراسی و یا غیر انسانی است؛ بلکه آنچه فوق العاده ارزش دارد، این است که چنین افرادی در رهبری جامعه و یا مقامات اجرائیوی قرار نگیرند (و یا به مجردی که شناخته می شوند، باید طرد و عزل گردند)، در غیر آن، فاتحه آن جامعه و آن مردم را باید خواند...

>>>   رئیس شورای صلح ربانی را هم برادران ناراضت از بین برد یوسف زی شما به هیچ قول ایسستاد نیستید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است