کریم: حزب اسلامی قشر وسیعی از ملت را با خود دارد!
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۴    ۱۳۹۶/۱/۱۶ کد خبر: 131335 منبع: پرینت

مساله عمده در قدرت و نفوذ نه کنترل منطقه است و نه تعداد کلاشینکف، بلکه نفوذ مردمی است که شما دارید و در این رابطه ادعای حزب اسلامی این است که یک قشر وسیعی از ملت خود را در چوکات صلح و تحت اداره صلح بسیج کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد امین کریم، مذاکره کننده ارشد حزب اسلامی حکمتیار با حکومت درباره کاهش تعداد لیست زندانیان تسلیم شده به حکومت گفت: این لیست به صدها نفر می رسید و در آینده هم می رسد. حقیقت امر این است که دولت بنا بر بروکراسی که دراین زمینه دارد بجای اینکه روند اخف اسهل را انتخاب کند، مبنی بر اینکه بنابر کنوانسیون های بین المللی بخصوص کنوانسیون ژنو که معطوف به آزادی اسرا بعد از آتش بس بین دو طرف درگیر است در قضیه خاص افغانستان، از لیستی که به دولت داده بودیم باید کسانیکه دعوی بر آنان است و یا مرتکب جرم شده است و یا عضویت شان در حزب اسلامی قطعی و تثبیت است این افراد جدا می شدند و مابقی اسرا تماما آزاد می شدند که این امر صورت نگرفته است.

کریم می گوید: متاسفانه دولت تصمیم گرفت کسانی را آزاد کند که آنها سه دوره محکمه را گذرانده اند یعنی قطعا محکوم شده بودند و کسانیکه تنها متهم هستند و جرم شان ثابت نشده و از دید قانون بیگناه هستند را آزاد نمی کند. بر این اساس با در نظر داشت مشکلاتی که در ساختار سیاسی و حکومتی وجود دارد، مجبور هستیم با ریتم دولت پیش برویم اما وعده دولت مبنی بر آزادی تمامی زندانیان حزب اسلامی قطعی است.

مذاکره کننده ارشد حزب اسلامی، در خصوص قدرت و نفوذ این حزب بیان کرد: زور، قدرت و نفوذ یک جناح را نباید به تعداد کلاشینکف سنجید که اگر بر این اساس باشد به طور یقین دولت افغانستان حداقل ده چند میل بیشتر از تحریک طالبان اسلحه و امکانات دارد. اما مساله عمده در قدرت و نفوذ نه کنترل منطقه است و نه تعداد کلاشینکف، بلکه نفوذ مردمی است که شما دارید. در این رابطه ادعای ما این است که ما یک قشر وسیعی از ملت خود را در چوکات صلح و تحت اداره صلح بسیج کرده ایم و امیدواریم با طرحی که با دولت شریک ساخته ایم بتوانیم در ماه های آینده در صورت همکاری طرف مقابل (حکومت) تا سرحد 50 درصد خشونت های حاضر کاهش پیدا کند.

نماینده حزب اسلامی، در خصوص نسبت دادن جنگ بعضی از ولایت ها به این حزب وضاحت داد: در بعضی ولایت ها حزب اسلامی حضور قوی دارد و به همین دلیل، نیروهایی که به تداوم جنگ فکر می کنند می خواهند نشان بدهند در ولایت هایی که حزب اسلامی حضور دارد جنگ بیشتر است اما این مانور برای کسانیکه قصد این کار را داشتند توفیق چندانی نداشت و امیدواریم در ماه های آینده نتیجه برعکس برای آنان بدهیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   اين حرفها واقعيت دارد .

>>>   در حزب گلبيدين تمام دزد ها تروريست ها مردم آزار قاتلين مزدور هاى پاكستانى وطن فروش ...... وغيره جمح شده است . ملت از گلبيدينن ها نفرت دارنند

>>>   يك گپ پوچ و دوروغ است فقط چند نفر تروريست حرفوى و قاتل ديگركسى در حزب به اصطلاح اسلامى قاتلان كسى ديگرى همراه اين قاچاقبران نيست.
مردم فريب اين دستگاه جهنمى را نميخورند. اينها وارگ نشين هاى ٢٠٠ ساله همه در يك اخور نان ميخورند.
ح ع

>>>   برای افغانستان یک راه باقی مانده است که خداوند بزرگ رحم نماید و تخم "مجاهدین"؟؟ و همه افراطیون مذهبی و مدافعین آنهارا از این کشور نابود نماید.

>>>   هيچ كسي همراه تان نيست به جز چند تروريست

>>>   این امین کریم نماینده دروغگوی فلوته باز چیچله باز با همین دروغ ها و کلان جلو دادن تنظیم اسلامی گلبیدین حکمتیار تفاهمنامه صلح را با امتیاز گیری بیشتر بسر رساند اما پس از امضای تفاهمنامه یک فیصد هم نتجه کاهش در جنگ وناامنی را مردم لمس نکردند بلکه افزودی انرا شاهد هستیم اکنون که والی لغمان از جنگجویان حزب اسلامی در برابر دولت یاد کرده باز این دروغگوی چیچله باز عوام فریب حاضر شده چلندیات خود را تکرار میکند حرف های این نماینده دروغگو فریبکار دیگر قابل باور نبوده ونیست و مفاد مصالحه با تنظیم گلبیدین از تاریخ امضا تا امروز دیده نشد جز امتیاز خواهی و دروغگو از سخنگوی ونماینده گلبیدین بنام امین کریم و هم باید گفت که حرف و عمل این نماینده تنظیم گلبیدین با رفتار و کردار ان همخوانی ندارد زیرا نه امانتداری اسلامی در وجودش دیده شده ونه کرامت وکریمی قابل ذکر است بخاطریکه تنظیم گلبیدین ثبت و راجستر وزارت عدلیه منحیث یک حزب سیاسی را ندارد و حزب اسلامی قبلا به رهبری اقای ارغندی وال ثبت وراجستر دولت است و گلبیدین ویا نماینده ان موفق به چنین ثبت وراجستر دولت نشده فلهذا بحیث یک حزب سیاسی شناخته شده نمیتواند تا زمانیکه راجستر دولت نشده باشد .

>>>   كريم.دل ات را خوش كن تمام سك بازها قمار باز ها دزد ها آدم كش ها وغيره........ تمام چهارصد بيسها همراه باند مزدور تروريست است

>>>   یکی خو نغمه آهسته برو از جانب کریم دل مردم را گرفت!!! آخر کریم جان ترا بخدا برای یک پیرمرد ایقه اهسته برو طولانی میزیبد؟؟؟!!!

>>>   کدام قشر عظیم آنانیکه همه فاقد عقل و خرد اند......

>>>   اقای کریم شاید خواب دیده اند ویا درعالم رویا وخیال بسر میبرند ماهم همچو ایشان هراس داشتیم که شاید این حزب حد اقل درمیان توده ها نفوذ وهواخواه داشته باشند برخلاف اقای هلال نامزد محبوب حزب با وجودهمه تقلبات ودست بازی های که در روند انتخابات انجام دادند توانستند ۲.۳ درصد ارا را به خود اختصاص دهند چشم بخیل کور ای کاش این حزب در میان توده های وسیع مردم از محبوبیت برخوردار میبودند لا اقل ما این شایستگی را به رخ کمونیست ها وتکنوکرات ها می کشیدیم گرچه حال دیگر احزاب ج.... ازین ها بهتر نیست ولی بازهم استاد سیاف بیش از ۷ فیصد ارا را بدست اوردند واقای محقق وخلیلی هم ۷ تا ۱۰ در صد رای دارند وجمعیتی ها هم شایدکمی بیشتر از دیگران ولی حزب اسلامی با اینهمه لاف وپتاق وبلند پروازی های خود همه را خجالت وسر افگنده نمود هنوز که هنوز است از پر روی ودروغ گوی باز نمی ایستند خداوند اینهارا هدایت کند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   امین....
اگر قشر وسیع ملت با شماتت پس چرا روی تان در انتخابات سیاه شد.
نماینده تان چند فیصد رای گرفت؟؟؟
ههههه
عجب قشری با شماست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است