رویداد های سیاسی آمریکا در 16 ماه حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۱    ۱۳۹۶/۱/۱۷ کد خبر: 131337 منبع: پرینت

ترامپ روز چهارشنبه برای دومین بار با عبدالله پادشاه اردن دیدار کرد و در پی این دیدار که دومین دیدار طرفین بعد از مراسم تحلیف ترامپ بود، در جمع خبرنگاران حمله شیمیایی شهر ادلب سوریه را موجب تجدید نظر در سیاست های خاور میانه ای خود ذکر کرد و گفت: حالا با دیدن نتایج این حمله خود را مسئول می داند تا به هر طریقی به بحران سوریه خاتمه بدهد.

یک مقام ارشد کاخ سفید امروز فاش کرد: رییس جمهوری آمریکا استیو بنن را که به گفته او از ابتدا به منظور تعدیل قدرت و اختیارات مایک فلین مشاور امنیتی مستعفی کاخ سفید به سرپرستی 'کمیته اصولی ' شورای امنیت کاخ سفید برگمارده بود از این سمت برکنار کرده و جنرال هربرت مک مستر را با اختیارات بیشتری در این سمت ابقا کرده است.
این تصمیم ترامپ در ماه ژانویه امسال با توجه به فقدان تجربه بنن در حوزه امنیت ملی آمریکا در آغاز جنجال ها و انتقادات زیادی را برانگیخته بود.
ترامپ در این فرمان رییس مرکز اطلاعات و امنیت ملی آمریکا، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا و سر پرست سازمان اطلاعات مرکزی این کشور 'سیا' را بعنوان اعضا ثابت شورای امنیت ملی کاخ سفید معرفی کرد.

در گیرودار تلاش جمهوریخواهان برای یافتن طرح تازه ای به منظور لغو و جایگزین کردن قوانین بهداشتی رییس جمهور سابق این کشور نتایج یک نظر سنجی تازه از سوی شبکه خبر سی بی اس نشان داد که 55 در صد از مردم آمریکا از قوانین بهداشتی اوباما موسوم به اوباما کر پشتیبانی می کنند.
این در حالی است که طرح پیشنهادی جمهوریخواهان با حمایت ترامپ، نزدیک به دو هفته پیش بدلیل فقدان حمایت قانونگذاران آمریکایی با شکست مفتضحانه ای روبرو شد و رییس جمهوریخواه مجلس این کشور رسما به شکست آن اعتراف کرد و پیش بینی کرد که اوباما کر دست کم در چند سال آینده همچنان قانون لازم الاجرای این کشور باقی بماند.

واقعه دیگری که محافل سیاسی امروز آمریکا را بخود مشغول کرد نطق 15 ساعته جف مرکلی سناتور دموکرات ایالت اورگان در ادامه ایستادگی دموکرات های آمریکایی در مقابل نیل گورساچ گزینه دیوان عالی ترامپ بود که از بعد از ظهر دیروز ادامه داشت پایان گرفت.

ادامه مخالفت دموکرات ها و تهدید آن ها به استفاده از فیلیباستر برای مسدود کردن راه نیل گورساچ در نشست های رای اعتماد سنا، جمهوریخواهان آمریکا را قدمی دیگر به توسل به یکی از بند های قانون اساسی کشورشان سوق داد که بر اساس آن در صورت حمایت اکثریت سنا می توانند با استفاده از 'گزینه هسته ای ' حد نصاب رای لازم برای تایید صلاحیت گورساچ را از 60 رای به 51 رای کاهش دهند.

غایله مربوط به اتهامات جاسوسی از سوی رییس جمهور قبلی آمریکا در مورد ترامپ و اعضا تیم انتقال او همچنان ادامه داشت و ترامپ با پافشاری بر این اتهامات سوزان رایس مشاور امنیت ملی ترامپ را به افشا کردن اطلاعات مربوط به اعضا تیم او و انتقال اطلاعات به رییس جمهور پیشین متهم کرد و گفت که او با چنین اقدامی مرتکب جرم سینگینی شده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه نشستی را برای بحث و بررسی پیرامون حمله شیمیایی روز گذشته در شهر ادلیب سوریه برگزار کرد که طی ان نمایندگان سازمان ملل در امور مربوط به خلع سلاح تصمیم گیری در مورد عاملان این حمله را بدلیل کمبود اطلاعات لازم در مورد نحوه انجام این حملات نادرست دانستند.

قانونگذاران تند رو جمهوریخواه آمریکا که ' مجمع آزادی' در مجلس آمریکا شناخته می شوند و ترامپ آن ها را مسوول شکست لایحه بهداشتی خود معرفی کرده و گفته بود که در انتخابات میاندوره ای به مقابله با آن ها برخواهد خواست، ترامپ را به بی تجربگی و ناتوانی و ماشین سیاسی واشنگتن را به فساد و آلودگی متهم کردند و گفتند که به تلاش خود برای پالودن واشنگتن از فساد و تباهی ادامه خواهند داد.

در حالی که رییس جمهور آمریکا در دو سال گذشته به بهانه های گوناگونی از انتشار اسناد مالیات خود خودداری کرده دموکرات های مجلس آمریکا امروز پیش نویس لایحه ای را برای وادار کردن ترامپ به انتشار سوابق مالیاتی خود ارائه دادند که با استقبال گروه زیادی از قانونگذاران دموکرات و برخی از جمهوریخواهان روبرو شد.

وکلای مایک فلین مشاور امنیتی مستعفی ترامپ نیز اعلام کردند که او همچنان در حال مذاکره با کمیته اطلاعات مجلس آمریکا است تا با استفاده از مصونیت سیاسی بتواند درمورد دخالت روسیه در انتخابات این کشور و تماس های پنهانی کارکنان تیم ترامپ با سران کرملین شهادت بدهد.

هکرهای آمریکایی فهرستی را فاش کردند که در آن بنام 8 هزار و 786 نفر در آمریکا و انگلیس اشاره شده و از حامیان این تشکیلات خواسته شده است تا در هر جا که به این افراد بر می خورند آن ها را به قتل برسانند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است