اخراج 10 هزار "پناهنده مسلمان" از هند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۶/۱/۱۷ کد خبر: 131356 منبع: پرینت

دولت هند با برگزاری نشستی با حضور راجیو مهریشی معاون وزیر کشور ، براج رج شرما معاون سروزیر ایالت جامو و کشمیر ،اس پی واید رییس پولیس هند و تعدادی از مقامات امنیتی و سیاسی اخراج،بیش از 10 هزار پناهنده مسلمانان روهینگیایی از این کشور را بررسی کرد.

یک مقام ارشد در وزارت داخله هند اعلام کرد دولت جامو وکشمیر در حال شناسایی مسلمانان روهینگیایی در این ایالت برای بازگرداندن آنها به میانمار است.
به گفته این مقام دولتی ،هند این افراد را به عنوان پناهنده نمی شناسد و قصد دارد به دلیل ورود غیر قانونی به هند به کشورشان باز گرداند.

براج وج شرما معاون سروزیر ایالت جامو و کشمیرگفت که بیشتر پناهندگان روهیگیا در مناطق جامو و سمبا در ایالت جامو و کشمیر به طور غیر قانونی از مرزهای میانمار وبنگلادش و یا از طریق خلیج بنگال وارد هند شده اند.

براساس آمار منتشر شده توسط دولت جامو وکشمیر حدود 10 هزار مسلمان روهینگیایی در جامو وکشمیر زندگی می کنند.
تعداد کل مهاجران روهینگیایی در هند حدود 40 هزار نفر تخمین زده می شود.
هرچند تعدادی از پناهندگان روهینگیایی در هند مورد حمایت سازمان ملل هستند ولی دولت آنها را به عنوان پناهنده به رسمیت نمی شناسد.

سازمان های امنیتی هند این پناهندگان را به عنوان تهدیدی برای ایالت ناآرام جامو و کشمیر می دانند.
نگرانی از حضور پناهندگان روهینگیا در جامو زمانی افزایش یافت که در ماه اکتبر سال گذشته دو شبه نظامی میانماری در درگیری با نیروهای امنیتی هند در کشمیر کشته شدند.

در چند ماه گذشته به دلیل افزایش خشونت و حمله افراطیان بودایی علیه مسلمانان روهینگیایی در ایالت راخیدین تعداد زیادی از مسلمانان میانمار به هند، بنگلادش، عربستان سعودی، مالزیا و تایلند پناهنده شده اند.

دولت میانمار حدود یک میلیون مسلمان روهینگیایی که در ایالت راخیدین زندگی می کنند را مهاجران غیر قانونی بنگلادشی می داند و از دادن حق شهروندی به آنها خودداری می کند.
این افراد با محدودیت‌های تردد، ازدواج و فرصت‌های اقتصادی مواجه هستند.

میانمار همچنین گزارش های سازمان ملل مبنی بر مهاجرت گسترده مسلمانان روهینگیا از این کشور را رد کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است