رویدادها و تحولات آمریکا در 17 ماه حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۶/۱/۱۸ کد خبر: 131375 منبع: پرینت

سناتورهای جمهوریخواه آمریکا به منظور خنثی کردن تلاش دموکرات ها در جلوگیری از تایید صلاحیت نیل گورساچ گزینه دیوان عالی آمریکا به تمهیدی متوسل شدند که در قانون اساسی آمریکا به 'گزینه هسته ای ' موسوم است و با به رای گذاشتن حق استفاده از این گزینه آن را به تصویب رساندند که در نتیجه حالا برای تایید صلاحیت گورساچ بجای 60 رای موافق فقط به 51 رای نیاز خواهند داشت و دموکرات ها هم قادر نخواهند بود برای جلوگیری از تایید او به فیلیباستر متوسل شوند.

** دوین نونز نماینده جمهوریخواه و سرپرست کمیته اطلاعات مجلس آمریکا نیز امروز با بیان اینکه در حال حاضر کمیته اخلاقیات مجلس کشورش در حال تحقیقات و بررسی هایی در مورد عملکردهای اخیر او است اعلام کرد که به همین دلیل از تحقیقات مجلس در مورد جنجال های مربوط به روسیه کناره گیری خواهد کرد.
نونز قبلا متهم شده بود که با زیر پا گذاشتن ضوابط و مقررات جاری در کنگره آمریکا قبل از تماس و مشورت با اعضا این کمیته اطلاعاتی را که در رابطه با این موضوع بدست آورده مستقیما با ترامپ و گردانندگان کاخ سفید در میان گذاشته است و به همین دلیل نه تنها صلاحیت دخالت در این تحقیقات را ندارد بلکه باید از سمت خود بعنوان سرپرست کمیته اطلاعات هم استعفا بدهد.

** با نزدیک شدن زمان دیدار شی جین پینگ رییس جمهور چین و ترامپ که قرار است امروز در ویلای معروف او در ایالت فلوریدا انجام شود گمانه زنی ها در مورد نتایج این دیدار با توجه به تندگویی های ترامپ در مورد چین و تهدید به اقدام یک جانبه علیه کره شمالی شدت یافت.
برخی از ناظران این دیدار را تعیین کننده سرنوشت روابط میان دو کشور و مسیر سیاست های خارجی آمریکا در جنوب آسیا پیش بینی کردند.

** بحث بر سرتصمیم روز گذشته ترامپ به برکناری استیو بنن یار و حامی خود از سمت ریاست کمیته اصولی شورای امنیت ملی کاخ سفید ، و دلایل این تصمیم امروز نیز ادامه داشت و در همین زمینه فاش شد که بنن با ابراز ناخرسندی از این تصمیم تهدید کرده است که از همکاری با کاخ سفید یکسره کناره گیری خواهد کرد.

** اشتون کارتر وزیر دفاع سابق آمریکا امروز طی سخنانی از ترامپ خواست تا بخاطر حملات شیمیایی روز سه شنبه در سوریه تحریم ها و فشار های بیشتری را بر روسیه اعمال کند و این درحالی است که گرچه استفاده از گاز های عصبی در این حمله به اثبات رسیده اما به گفته مسئولین سازمان ملل متحد هنوز اطلاعات زیادی در مورد عامل و یا چگونگی این حمله مشخص نشده است.

** رییس جمهور آمریکا در سخنان دیروز خود مشاهده اثرات این حمله بر مردم سوریه و بخصوص کودکان را سبب دگرگونی هایی در سیاست های خاورمیانه ای خود ذکر کرد و گفت که او حالا خود را در مقابل مردم سوریه و جهان مسوول می داند و به هر طریقی که شده برای خاتمه بخشیدن به بحران این کشور اقدام خواهد کرد و برخی این سخنان ترامپ را تهدیدی تلویحی به مداخله نظامی گسترده تر در سوریه تعبیر کرده اند.

** با نزدیک شدن دوره تعطیلات کنگره آمریکا ترامپ از قانونگذاران حامی خود خواسته است تا قبل از آغاز تعطیلات طرح تازه ای را برای جایگزین کردن اوباما کر تنظیم کنند تا بعد از تعطیلات به بررسی و رای گیری در مورد آن بپردازند.
طرح پیشین ترامپ به دلیل مخالفت شمار زیادی از جمهوریخواهان تندرو این کشور به شکست محکوم شد و پال رایان رییس مجلس آمریکا رسما اعلام کرد که به احتمال زیاد قوانین بیمه اوباما و یا اوباما کر در چند سال آینده قانون لازم الاجرای بهداشتی کشورش خواهد بود.
رایان امروز ابراز خوشبینی کرد که در تنظیم این طرح تازه پیشرفت های زیادی حاصل شده و ابراز امیدواری کرد که قبل از تعطیلات آن را آماده ارایه به صحن مجلس کند.
در همین حال محافظه کاران تند رو آمریکایی یا 'مجمع آزادی' مجلس آمریکا که مخالفت آن ها با طرح اولیه یکی ازدلایل عمده نا کامی آن بود تلویحا اعلام کردند که در صورت تغییرات از لایحه تازه حمایت خواهند کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   گام دیگر امریکا در تقویت تروریزم در سوریه و جهان .....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است