آمریکا حمایت از تروریست ها را آشکارتر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۰    ۱۳۹۶/۱/۱۹ کد خبر: 131407 منبع: پرینت

ریاض حداد روز جمعه گفت: حمله های موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه، تجاوزگرانه و نقض آشکار قوانین و توافقنامه های بین المللی است.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان سفیر سوریه نوشت: این تجاوز نشان می دهد که آمریکا از سرکردگان گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره حمایت می کند.
وی ادامه داد: حمله های موشکی آمریکا به سوریه حکایت از ان دارد که واشنگتن اقدام های خود را با این گروههای تروریستی هماهنگ می کند.

ریاض حداد تصریح کرد: اقدام های امروز آمریکا واکنشی به موفقیت های اخیر ارتش سوریه در مقابله با گروههای تروریستی است.
وی افزود: آمریکا نیاز به بهانه برای مداخله نظامی در سوریه داشت و حمله شیمیایی در ادلب دستاویز برای واشنگتن شد.

ریاض حداد گفت: این بهانه واهی است، زیرا سوریه و ارتش کشور ما سلاح شیمیایی در اختیار ندارند و دمشق به سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیوسته است.
وی اظهار کرد که سازمان منع تسلیحات شیمیایی پایبندی سوریه به تعهدات خود را مورد تایید قرار داده است.

ریاض حداد در پایان سخنان خود گفت: بار دیگر تاکید می کنم، آمریکا از تروریسم در منطقه حمایت می کند و حمله های موشکی امروز مداخله مستقیم و بدون واسطه واشنگتن به نفع تروریست ها است.

نخستین حمله مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد امروز جمعه، با شلیک 59 موشک «کروز تاماهاوک» به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص انجام پذیرفت که مرکز مهم مبارزه با تروریسم علیه داعش و جبهه النصره است.
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله آمریکا
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است