از 140 میلیون کودک یتیم جهان 5 میلیون عراقی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۶/۱/۱۹ کد خبر: 131412 منبع: پرینت

براساس گزارشی از نتایج آخرین تحقیقات صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) ، تعداد کودکانی که بر اثر جنگ یا بلایای طبیعی در جهان والدین خود را از دست داده و یا مفقود شده اند، به رقم 140 میلیون نفر رسید و سهم عراقی ها از این آمار ، حدود 5 میلیون نفر اعلام شده است.

سایت خبری عراقی 'زوراء' در گزارشی در این خصوص نوشت: این تحقیق از سوی یونیسف و با همکاری تعدادی از سازمان های بین المللی مردم نهاد تهیه شده است.
در این گزارش تاکید شده که هر روزه حدود 10 هزار کودک به دلیل جنگ ، خشونت ، درگیری ، خشکسالی ، قحطی، و برخی دلایل مشابه دیگر والدین خود را از دست داده و یتیم می شوند.

در گزارش یونیسف درباره عراق گفته شده که تعداد کودکانی که یک یا هر دو والدین خود را از دست داده و بی سرپرست شده اند، حدود 5 میلیون نفر است.
این رقم برای کشورهای افغانستان و سوریه، هریک دو میلیون کودک ذکر شده است.
در این گزارش، از سازمان بهداشت جهانی نیز نقل قول شده که روزانه 16 هزار کودک زیر 5 سال جان خود را بر اثر عوامل مختلف از جمله جنگ، سوء تغذیه و سایر موارد از دست می دهند و یونیسف نیز اعلام کرده که 9 و نیم میلیون کودک در سال 2015 در جهان فوت شده است.

در همین راستا گزارش پولیس اروپا (یوروپل) حاکی است که در جریان موج اخیر پناهندگی به سمت اروپا حدود 10 هزار کودک آواره ، ناپدید شده اند.
تنها 5 هزار تن از این کودکان که متوسط سن آنان 13 تا 16 سال اعلام شده ، پس از آنکه به ایتالیا رسیده اند، مفقود شده و 3 هزار و 500 تن دیگر نیز بعد از رسیدن به آلمان گم شده اند که از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
کودکان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است