جدال ارغندیوال و حکمتیار در عرصه سیاست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۶/۱/۱۹ کد خبر: 131420 منبع: پرینت

شاخه‌ی انشعابی حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندیوال، از هیات مذاکره کننده‌‌ حکمتیار خواست تا اعضای حزب‌ ارغندیوال را به کابینه‌ی حکومت معرفی نکند.

به نقل از یک، حزب اسلامی ارغندیوال در خبرنامه‌ای نوشته است که اعضای این حزب در حکومت کنونی حضور فعال دارند و حزب اسلامی حکمتیار بهتر است اعضای حزب خودش را به عنوان نامزد‌های عضویت در کابینه معرفی کند.

در خبرنامه آمده است که این حزب از توافق حکمتیار با حکومت وحدت ملی حمایت کرده و از آمدن حکمتیار به کابل نیز استقبال می‌کند.

اعلامیه می‌افزاید که حکومت از حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار دعوت کرده است تا اعضای خود را برای عضویت در کابینه معرفی کند و هیات مذاکره کننده‌ی حکمتیار، چند تن از اعضای دفتر اجرایی ارغندیوال را به کابینه معرفی کرده اند.

تاکنون روشن نشده است که کدام اشخاص از این حزب برای حضور در کابینه‌ی حکومت معرفی شده اند.

حزب اسلامی ارغندیوال چندین سال است که از حزب حکمتیار منشعب شده و به شکل رسمی در افغانستان فعالیت می‌کند. این حزب در انتخابات سال ۲۰۱۴ نامزدی را نیز به عنوان معاون نخست عبدالله عبدالله معرفی کرده بود، اما حکمتیار از نامزد دیگری اعلام حمایت کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
ارغندیوال
نظرات بینندگان:

>>>   من میترسم که ارغندیوال بخاطر مبارزه بر سر رهبری حزب اسلامی، گلبدین را به قتل نرسانده باشد.
زیرا چند ماه پیش نماینده گلبدین امین کریم گفت که گلبدین در جلال آباد است و هفته آینده به کابل می آید. اما از آنوقت تا به حال چند ماه سپری شد و درک گلبدین نیست.
حالا که از امین کریم میپرسیم گلبدین چه شد؟ او میگوید که هنوز توافقات نهایی نشده است، از همین خاطر او هنوز نیامده است.
اما من فکر میکنم که در جلال آباد در نان گلبدین جمال کوته انداخته بودند و او اسهال شده بود، ارغندیوال به جلال آباد نزد او رفته بود و او را غرض تداوی به شفاخانه چهارصد بستر آورده بودند و در شفاخانه چهارصد بستر در دوای او زهز انداختند و او را کشتند و او را در خفا دفن کردند، تا تاجکان و ازبکان و هزاره های دولت خبر نشوند.
اعضا حزب اسلامی که ازین گپ خبر شدند، به شفاخانه چهاصد بستر حمله کردند و چند نفر نرس و داکتر و مریض را کشتند.
این بود واقعیت مبارزه درون حزبی حزب اسلامی و حمله به شفاخانه چهارصد بستر.

>>>   حکومت های قبایلی نفرین تاریخ از آن تان باد که در بیشتر از دوسده دست کم یک کاخ شاهی یا ریاست جمهوری به سطح کشور بنگله یش هم ندارید و مقایسه کنید ارگ محقر تانرا با کاخ کشور فقیر بنگله دیش .

>>>   انشعاب های نمایشی ظاهری است در اصل همه یکی اند

>>>   دوست ها وخواننده های گرامی مطلع باشند که حزب اسلامی در بیرون از کشور وذریعه ای قدرتمند ترین سازمانهای استخباراتی وسیاسی تشکیل گردیده انقسام وانشعاب دران گنجایش ندارد زیرا اینها هریک تعهد دارند که جدای از حزب کفر است وسزای کافر قتل میباشد این که انشعاب های تصنعی وسازمان یافته را ترتیب میدهند همه به دستور وفرمان ارباب ها وبا توافق هم صورت میگیرد به قول امام اینها یکی از دیگری بد تر اند شاید به نظر شما اقای محمد خان عاجزترین به نظر بیاید که ایشان نیز کم از هزار نفر مردم های روشن واگاهی کشور را نکشته دیگران را به او قیاس نماید
ازینرو به ترفند های حزب فریب نخورده هوشیاری وبیداری را در تمام ساحات داشته باشید واین موضوع را در ذهن خود جا ندهید که در حزب اسلامی گروه بندی وانشعاب ممکن میباشد اینها فرزند های اصیل ای اس ای ونواده های عزیز سی ای ای انداز ابتدای ایجاد وتشکیل تا کنون در خدمت انها بوده اراده ای خدمت گذاری را به ولی نعمت های خود ثابت ومداوم حفظ نموده اند هرچه تعداد دیگری از سازمانهای افغانی نیز در حلقه ای استعماری قرار گرفته اند اما انها بدون اختیار واراده وندانسته وبه اساس مجبوریت های انی درین صف خدمت کرده اند وبدون جزءی ترین امتیاز وحق العضویت در جهت منافع انها قدم گذاشته اند نتیجه این که اگر حکمتیار زنده باشد واگر هنوز به این سازمان ضرورت داشته باشند محال است محال است که میان این گروه دودستگی وتفرقه ایجاد گردد این توقعات خیال است ومحال است وجنون وکسی درانتظار همچو ارمانی باشددر پی عبث میرود ودر مسیر خیال وخواب حرگت مینماید
چیزی دیگری قابل ذکر را برایتان بازگو نمایم وان این که اقایان کرزی وعین وغین وطالب وداعش همه شامل یک برنامه وپروگرام هستند همه جهت حفظ منافع استعمار واشغال در حرکت هستند
سیه روز

>>>   کسانی که نام از حزب اسلامی پیوند بنام گلبیدین نام میکنند کاملا اشتباه وغلط است زیرا حزب اسلامی تحت رهبری جناب محترم عبدالهادی ارغندی وال در وزارت عدلیه حکومت وحدت ملی افغانستان ثبت و راجستر است اما بنام حزب اسلامی گلبیدین نزد مردم و دولت افغانستان کدام اسناد وجود ندارد تا بحیث یک حزب سیاسی در جمله دیگر احزاب ثبت و راجستر شده سیاسی شناخته شود چون در گذشته گلبیدین و افراد تحت امر ان جنگسالاران بوده وتا هنوز سلاح های خود را در زمین نمانده گرچه تعداد شان خیلی کم است اما جنگ سالار جنگسالار است چنانچه والی لغمان از موجودیت و جنایت جنگجویان افراد گلبیدین خبرداده وهنوز از قتل و کشتار دست برنداشته اند با انکه گلبیدین مصالحه با دولت وحدت ملی را امضا کرده و امتیاز هم گرفته دوستان ما باید متوجه گردند که حزب اسلامی تحت رهبری ارغندی وال یک حزب سیاسی شناخته شده است اما کدام حزب سیاسی بنام گلبیدین حکمتیار ثبت و راجستر دولت نیست تا بحیث حزب سیاسی در جمله دیگر احزاب سیاسی مورد شناخته مردم و ادارات دولتی افغانستان قرار گیرد.

>>>   اين انشعاب ها إز زمان هاي قديم هم رخ داده است، بعد إز حملات نا كام پنجشير، لغمان و غيره در دوران دَاوُدَ خان ، انشعاب حكمتيار إز إستاد رباني حزب إسلامي به رهبرى حكمتيار خود را رهبر نهضت نو تأسيس إعلام نمودند، ديري نگذشت كه مولوي خالص و جلال الدين حقاني إز حكمتيار جدا شدند، در سالهاي نود إز سبب خود كأمه گي حكمتيار، اختلاف دروني حزب با عث سكوت و نيمه انشعاب شوراي حزب مانند إستاد زمان مزمل، داكتر أنور وغيره شد، و قاضي أمين حزب خود را اعلان كرد، در دوران ديموكراسي ارغنديوال اعلان حزب ديگر كرد واز طرف ديگر سباؤن و ديگران جدا شدند كه إز طرف همه استقبال شدند و داماد پنجشيري أمير صاحب ديگر با حكمتيار نبود، تنها دامادش غيرت خان در بند أمريكا در بگرام بود، و حالا هم إز آمدن حكمتيار دولت و جهادي ها استقبال كردند، ولي همه ميدانند، كه حكمتيار ديگر آن بدماش سابقه نيست و تنها ميخواهد بعد إز .... زدن چهار زانو بنشيند.
اما حالا بزرگان احزاب كابل، مانند مزمل، ارغنديوال ، أنور و قاضي أمين چندان شائق يكه تازي فأميل أمير و رهبرى حبيب الرحمن ، انجينر كريم، و پيشتازي فاروق وردك نيستند، و هم ميدانند كه سابقه هاي تلخ بايد تكرار نشود.

>>>   من هم نظرات سیه روز را تاید میکنماینها همه شیطان اند وهیچ اراده واختیار از خود ندارند وتابع شیطان بزرگ میباشند
گم نام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است