پشتون های دیورند پرچم افغانستان را آتش زدند(عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۱/۱۹ کد خبر: 131423 منبع: پرینت

در پی افزایش تنش ها و منازعات پیش آمده در خصوص مرز دیورند، پشتون های آنسوی مرز در حمایت از پاکستان پرچم افغانستان را به آتش کشیدند. در کابل نیز طرفداران دیورند به حمایت از پشتون های پاکستانی راهپیمایی کردند.




پشتون های پاکستان

افغانستان پاکستان دیورند پشتون



پشتون های کابل حامی دیورند

پشتون های کابل حامی دیورند



کد(24)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیورند
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   لطيف پدرام كسى است كه با انديشه و خلاقيت اش، با اهداف والاي عدالت طلبانه اش، با علم و منطق اش جايى خود را در جامعه باز كرده است. پدرام زمينه سياست مدار شدن و مطرح شدن را ميراث نبرده است. پدرام با دست خالى و جيب خالى سياست مدار شده است. نه باج داده،نه معامله كرده و نه نام بزرگان را براى فريب و مشهور شدن يدك كشيده است. اگر به تاريخ توجه شود رهبران واقعى هميشه راه را خود مى پيمايند نه اينكه فراشوت شوند!

>>>   تابو ها را نمى شود با جبن و ترس و محافظه كارى شكست ، عدالت را هم نمى شود با گداى تحقق بخشيد ، براى رسيدن به اين امر بايد شجاعانه رزميد. در افغانستان نمى شود بدون خاتمه دادن حاكميت بدون قيد و شرط تبارى به عدالت اجتماعى دست يافت و جامعه مدرن ساخت ، ابتدا بايد تفكر مسلط برترى طلبى را دفن كرد . هيچ مردمى با جبن و ترس و كرنش در مقابل ظالمان به پيروزى نرسيده اند. مهم ترين عامل عقب مانده گى سر زمين ما سبكسرى و زورگوى قومى است وتحميل اقتدار يك قوم بر ديگران است ، با اين نسخه هاى كهنه تمى شود ديگر اين تن بيمار را مداوا كرد. ما نياز به تفكر وانديشه تغير راديكال داريم .

>>>   از ادم کرده بیرق زیاد است .چه مظاهرهی کشتی ماره

>>>   عکس که بیرق افغانستان را اتش کرده از این وقت نیست این عکس تقریبا ۴ سال قبل بوده وعاملین آن معذرت خواهی کرده

>>>   حکومت های قبایلی نفرین تاریخ از آن تان باد که در بیشتر از دوسده دست کم یک کاخ شاهی یا ریاست جمهوری به سطح کشور بنگله یش هم ندارید و مقایسه کنید ارگ محقر تانرا با کاخ کشور فقیر بنگله دیش .

>>>   والا خانم بها صیب گاه گاهی نوشته ی جالب دارید، حالا افغان را چی مانده بر قصر داشتن و یا کاخ برای ریاست جمهوری چون عادت ندارند.تنها برای افغان ها (اوغان) کوه باشد و چندانه شتر و امثالهم.
اما جای خجل برای اقوام متمدن دیگر این سرزمین هم است.

>>>   نصیر خالد :
وقتی یون کتاب سقاوه دوم را نوشت و در آن قتل عام مردم شمالی‌ را روا خواند و تاک و درخت و... را نیز روا خواند و... اما کرزی او‌را دانشمند خوانده و ‌یک ساحه‌ای وسیع را مفت و مجانی‌ برایش داد و تلوزیون ژوندون را برای دو و دشنام اقوام دیگر ساخت چرا کسی‌ چیزی نگفت ؟
امروز وقت ظاهر خانی نیست .... همه بیدار و نویسنده و هشیار اند ....

>>>   قبر عبدالرحمان خان و قبر امان الله خان کثیف باید بیتلخلا ساخته شود. ببینید ناموس فروشان خط دیورند را امضاء کردن

>>>   با درود و مهر
دوستی پرسیده اند که دیدگاه بنده در قبال اعلامیه وزارت خارجه که چندی پیش از سوی آقای شکیب مستغنی ابلاغ شد، در پیوند با مساله دیورند چیست؟
در پاسخ باید گفت که در این اعلامیه چند نکته شایان تامل است:
یکی این که مساله مرز میان افغانستان و پاکستان مساله ملی خوانده شده است . در حالی که سخن بر سر مرزهای بین المللی است. مسائل مربوط له مرز میان افغانستان و پاکستان دقیقا مربوط هر دو دولت و وزارت های خارجه آن است.
دو دیگر گفته شده است که دولت افغانستان در زمینه صلاحیت ابراز نظر ندارد. خوب، اگر چنین است پس چرا اعلامیه صادر نموده اید. چرا آقای کرزی در گذشته موضعگیری می کرد. چرا جنرال کریمی رئیس ستاد ارتش یا لوی درستیز بر پاکستان ادعای ارضی کرد. چرا براهویی وزیر قبایل و سرحدات اعلام نمود که این مرز را به رسمیت نمی شناسد و چرا اقای سپنتا وزیر خارجه پیشین بر پاکستان ادعای ارضی نموده بود و چرا باری وزارت خارجه اعلام داشته بود که افغانستان مناطق آن سوی خط دیورند را جزو لاینفک خاک خود می شمارد؟
یعنی اگر واقعا مساله ملی و مردمی است، پس هیچ کسی از اراکین دولت حق ابراز نظر در زمینه را ندارد و نباید اعلامیه صادر نماید‌ .
در این صورت نفس موجودیت وزارت سرحدات هم زیر سوال می رود. باید این وزارت از ترکیب کابینه بیرون و لغو شود.
اما اگر وزارت خارجه دولت خداداد مسائل مرزی را بیرون از دایره کار و صلاحیت خود می پندارد، وای به این وزارت.
Aziz Arianfar

>>>   دروغ محض است ساختگی است بگو زور یکی راندارم اگردوتاشود بازچی خواهد شد

>>>   محترما امىد که اولا قهر وخفه نشوىد
دوم با تحلىل وتجزىه عمىق وهمه جانبه هر قضىه خورد وبزرګ را مطالعه نموده وهمه جوانب انرا ىعنى مثبت منفى دور نزدىک سىاسى نظامى واجتماعى را دقىقا بررسى نموده فکر کرده اىا چرا که به خاطر چه غىرغ وغىره نموده قضاوت نماىىد

>>>   شرم کن این عکس از بسیار سابق است.

>>>   اسماعیل یون طاقت کور،لالی بیسواد جاهل، کمال ناصر اصولی نیمه اهلی شده و دیگر مدعیان لر و یو دی نگاه کنید پرچم ملی تان هیثیت ناموس را دارد. پاکستانی های پشتون ....شما را به آتش کشاندن اگر شما زره ئی ....و ایمان دارد باید خود کشی کنید. مگر آنقدر.... هستید هم چمو اهانت را برای خود افتخار میدانید.

>>>   آری در فرنگ پشانه هر کدام یک بیرق داره بقول ازبک هر کله برخیاله

>>>   وردوك را ما ما خيلى هايش بياب كردند.
بيرق را اتش زدند سرحد را جدا كردند مثعله حل است.
ح ع

>>>   جهالت که بسیار شود فرق نمیکند رنگ پوستت زرد باشد یا سیاه یا سفید و یا زشت باشی یا زیبا برابر با ....میشوی بی صاحب که هر کسی از راه برسد تو را سوار خواهد شد و داستان افغانیستان و حکومت داری هم همین است یعنی پشتون ها خود را وارثان بر حق افغانیستان میدانند و سواری شان را به پاکیستانیها و انگلیسی ها میدهند چون جهالت آنها را به حدی کور ساخته که فرق بین دوست و دشمن را تشخیص کرده نمیتوانند.
دشمن ملای کور

>>>   موضوع دیورند ۱۲۵ سال پیش توسط عبدالرحمن وطنفروش جد اشرف غنی حل شده بود.
زنده باد پدرام تابو شکن. ..... در دل پدرام را تصدیق میکنند ولی خودشان آن جرئت و شهامت پدرام را ندارند.

>>>   دیورندمال پاکستان است. چرااین پشتونها خودشان رابه آب وآتش میزند.

>>>   هههههه سر دوختر همسایه عاشق استن او خبر ندارد ما بنام دیورند چیزی را نمی شناسیم

>>>   دیورند برای ما معنی ندارد. پاکستان با سرحدات کنونی اش پذیرفته شده است.
ادعا نا حق پشتون های افغانستان بی اساس و فاقد مشروعیت حقوقی می باشد.
نورانی

>>>   همو گپ درست است که گویند یک تنگه جایت را نگهداری نمیتوانی آمدی لاف میزنی آنطرف سرحد دیورند را میگیرم. لافوک ها


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است