فیفا، کار صد روزه کمیسیون انتخابات را ناکام خواند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۶/۱/۱۹ کد خبر: 131430 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات در سه ماه گذشته بی‌برنامه بوده و نتوانسته زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را مشخص کند.

به نقل از یک، یوسف رشید، رییس اجرایی انتخابات آزاد و عادلانه می گوید که "بی برنامگی کمیسیون انتخابات موجب عدم تطبیق اصلاحات انتخاباتی، بی باوری مردم نسبت به کمیسیون های انتخابات و مشخص نشدن زمان انتخابات پارلمانی شده است.

رشید افزوده است که اگر کار این کمیسیون‌ها، این گونه به کندی به پیش برود، امکان ندارد تا انتخابات پارلمانی در جریان امسال برگزار شود.

فیفا یکی از نهادهای ناظر انتخاباتی، که صد روز کاری کمیسیون انتخابات را به بررسی گرفته است می‌گوید که کمیشنران این کمیسیون به هیچ یک از تعهدات‌شان، عمل نکرده اند و سه ماده قانون انتخابات را نیز نقض کرده اند.

این درحالی است که کمیسیون انتخابات هرگونه بی‌برنامگی را از سوی کمیشنران این کمیسیون رد می‌کند و رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات هم گفته است که تلاش ها برای مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و نیز روند استفاده از تکنولوژی جدید در انتخابات های پیش رو ادامه دارد.

پیش از این رییس جمهور غنی به کمیسیون های انتخاباتی گوشزد کرده بود تا آمادگی های بهتر را برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها روی دست گرفته و این انتخابات باید در جریان سال روان برگزار شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات افغانستان
فیفا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است