ایجاد یک جریان سیاسی بزرگ برای عدالت خواهان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۶/۱/۱۹ کد خبر: 131434 منبع: پرینت

مبارزه برای عدالت وارد یک لحظه نوین و خاص شده است. یک جریان سیاسی بزرگ بر محور چند خواست اساسی و کلان، بدون هیچ پی شرط ایدیولوژیک و بدون پذیرش برنامه یک حزب یا سازمان معین، در حال شکل گرفتن است که در آن خیلی از گروه ها و انجمن ها و محفل های کوچک و بزرگ سیاسی و شخصیت های مستقل، با حفظ گروه های که هم اکنون دارند، می توانند شامل شوند.

یک "جریان سیاسی"، فرقش با یک حزب و سازمان این است که در جریان سیاسی ده ها حزب و سازمان و گروه و انجمن و شخصیت های ملی و مستقل می توانند شرکت کنند.

در جریان سیاسی، تنها چند خواست کلان و مشترک، محور کار همه نیروهای شامل در آن جریان می باشد اما در حزب سیاسی، اعضایش بر دور یک برنامه واحد و همه جانبه، با استراتژی و تاکتیک های مشخص، معمولا بر بنیاد یک نگرش و ایدیولوژی خاص جمع می شوند. شیوه های کار و فعالیت های "جریان سیاسی" با "حزب" فرق می داشته باشد.

ایجاد یک جریان سیاسی بزرگ و فراگیر، یک امر حیاتی و ضروری است. برای براندازی این نظام تک قومی، متمرکز، فاسد و ضدبشری و برای دست یابی به عدالت و آزادی، باید طرح نو و خردمندانه ای را پیشکش کنیم.

همه قومی ساختن قدرت سیاسی، فدرالی ساختن کشور، دفاع از هویت ها و فرهنگ های که فاشیزم برای نابودی شان تلاش می کند، دفاع از آزادی بیان و حقوق اساسی شهروندی و ده ها خواست بزرگ دیگر می توانند شامل برنامه مبارزاتی این جریان سیاسی بزرگ باشند.

این جریان به روش های پوسیده و بسیار ضد مدنی که معامله گری و بده بستان های شرم آور جوهر آن را می سازد، پایان می بخشد و راه و روش درست و پذیرفته شده ای جهانی را بر پایه عدالت و مردم سالاری واقعی بنیاد می نهد.

اگر ما جدی کار کنیم، اگر خودخواهی ها و منفی بافی ها و بی اعتمادی های خورد سازنده را به یکسو بگذاریم، این جریان سیاسی بزرگ حتما ساخته می شود. ورنه، باز هم ما می مانیم و نق زدن های دایمی مان، کشور می ماند و یکه تازی فاشیست ها، معامله گران، مافیایی ها و دشمنان مردم که بدون تردید کشور را به سوی تباهی کامل و نابودی حتمی سوق می دهند.

عمر راوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیورند
پشتون پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   آقای راوی، حتماّ خودت رئیس این جریان می شوی و چند تاجنگسالار شناخته شده و قاتلین 65 هزار کابلی نیز در قطار اول این جریان قرار خواهند گرفت.

>>>   تازمانیکه یک جنگ سالار درحکومت باشد نه عدالت می آید نه حکومت

>>>   به شرطی که بعد از رسیدن به قدرت مرام عدالت خواهی شان را فراموش نکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است