نور هم به سرنوشت عبدالله دچار می شود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۶/۱/۱۹ کد خبر: 131440 منبع: پرینت

داكتر عبدالله در طی دو سال و چندی از حضورش در كنار رييس جمهور غنی، هميشه از آوردن اصلاحات و گرفتن حق تيم همراه خود از غنی تاكيد كرد.

چندين بار از مذاكرات رو در رو، بحث های داغ با رييس جمهور و حتی حركت های تند و فیزيكی خود و تيم اش برای تحقق توافقنامه سياسی ايجاد حكومت وحدت ملی سخن زد اما اين همه حرف ها و تلاش ها نتوانست خواست همراهانش را برآورده سازد و از وی بنام چهره ای ضعيف و حتی معامله گر ياد كردند.

اما در چند ماه اخير عطا محمد نور با انتقادهای تند از داكتر عبدالله، آستين بر زد و وارد مذاكره با رييس جمهور شد؛ استاد عطا از گرفتن حق حزب و تيم همكارشان سخن زد و وعده های زيادی به همكاران و همفكرانش از گرفتن چندين وزارت خانه، ولايت، قنسولگری... سخن زد.

آنچه كه به جز يک مورد آن هم رفع سرپرستی از ولايت بلخ و تقرر مجدد اش به حيث والی در بلخ تا حال چيزي ديگر بدست نياورد است. حال پرسش اينجاست كه اگر عطا محمد نور نتواند به آنچه به همفكران و تيم اش وعده داده، نايل آيد، آيا به سرنوشت داكتر عبدالله مواجه نخواهد شد؟

مسعود انصار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
عطامحمدنور
نظرات بینندگان:

>>>   عطاخان ملیونهادالرحق را برای مردم نگرفته بلکه به جیب خودگرفته حال هم ولایت بلخ میسر شود حق به حقداررسیده غم دیگری ندارد .هروقت جلو دزدی گرفته شود آنوقت استاد عطابازجهاد میکند .دموکرات

>>>   نور حساب های بانکی اش مسدود شده بود بخاطر خلاصی حساب هایش بهانه تراشی کرد که ع حق مجاهدین را گرفته نتوانست من تا نوروز 50 فیصد حکومت را از غ میگیرم اینها به ظاهر ودروغ بود اصلا او درک کرده که دیگر جنگ سالار ها بازار ندارند حالا می خئواهد خود را بهذ غ بچسپاند تا چند صبای دیگر هم خودرا از محاکمه به نسبت اختلاس ها وغصب هایش نجات دهد
ر

>>>   اقای نور چه شده ان توافق شما و ریس جمهور غنی که وعده نهایی شدن انرا در اول روز سال بمردم وعده داده بودی وزارت ها چه شد و معینت ها و ولایت ها و سفارت های وعده دادگی ات بمردم که گفته بودی از جانب ریس جمهور برایت داده میشود این تمام وعده ها بیک تعین بستی خودت از سرپرست بولایت خلاصه گردید و دلک ات ارام گرفت و زبانت بداخل دهنت قفل شد تو خو میگفتی که معامله گر نیستی تو خو میگفتی به چیزی کم قناعت نمیکنم تو خو داکتر عبدالله را ضعیف وناتوان ... خوانده بودی و به همین خط ونام صفت را از داکتر عبدالله جدا کردی و مشت گری خورده را باز کردی و انچه در یک دست بود انرا ریختاندی پس چرا خاموشی مثلیکه اقای اشرف غنی احمذزی ترا هم گول زد و بزمینت انداخت از پرواز و از گفتار و اخطار ماندت تو خو صاحب طلسم بود چه شد طلسمت غنی طلمت را شکستاند .

>>>   ‍‍ایا میدانید دلیل مخالفت اقای عطا ء محمد نور با آقای عبدالله موضوع پول است
که چرا عبدالله لا اقل مخارج آقای نور را که در انتخابات به نفع عبدالله شده مسترد
نتوانسته و همچنان در تقسیم پیدا گری ریاست اجرایی به آقای نور بد عهدی
صورت گرفته
م.شمس مزار شریف

>>>   آقای نظر دهند اول : شما بهترین انسان صادق و پاک نفس شاید هم اوغان باشید که چنین اظهار نظر در رابطه به استاد عطا نمودید . تمام مردم بلخ کور هستند و شما بینا وقتی استاد عطا تا این حد که شما میگوید دزد و خاین باشد پس مردم بلخ چرا دوستش دارند از شاه تا گدا ؟ در کدام ولایت کسی به اندازه استاد عطا کار و خدمت کرده است ؟ در قوم پشتون شما هم مانند استاد عطا شخص بنام گلا آغا شیرزی بود که قندهارا و ننگرهار شمارا شگوفان نمود اورا خانه نشین ساختید تنها بخاطریکه پاکستان رضایت نداشت. وقتی دیده ندارید پس تبلیغ بیجا نکنید.

>>>   مشکل ملت ما جهالت است ونادانی از اوضاع واحوال محیط ومنطقه وکشور ولشکر هرقدر داد میزنیم وفریاد میکشیم که در وطن عزیز داخلی ها هیچ کاره نیستند عده ای نمی دانند ونمی فهمند وتعدادی هم خودرا به نادانی میزنند وتجاهل مینمایند کسیکه دو در صد میداندسرنوشت ملت ومهین به کجا کشیده شده همین عبدالله است چون خود قربانی نقشه های استعماری گردیده وبا تعهدی که سالها قبل با انها داشت مجبور است به ان پابندی نشان دهد ازین رو عین ما باغین شما اصلا بحث ندارد ودعوی نمیتوانند وهردو یکسان اند وهیچ کاره وبیکاره اگر چیزی می طلبند ویا درخواستی در میان است باید از مراکز اصلی قدرت بخواهند انهای میدانستند وتسلیم برنامه نگشتند همه شهید شدند ورفتند واینها که مانده اند بسیاری هاشان نمیدانند که چه در جریان است وکمی هم که میدانند بیهوده خودرا درگیر نمی سازنداگر عبدالله میدانست نیروی مردمی کاری را از پیش میبرد خیلی ها دانسته ونادانسته در پهلوی او قرار گرفتند اما این همه نیرو ومردم به پشیزی نمی ارزد درینجا در ماتم سرای ما قدرت اصلی به دست دیگران است وعین وغین وکاف گاف وطوی ودال همه ممثلین وسخن گو هستند وبس
سیه روز

>>>   پیامگذار اول(دیموکرات)، نظر تان را صد در صد تائید می کنم. همینطور است که نوشتید.

>>>   کسیکه باسم مستعار دموکرات بالای فرزند فرزانه ودلبند ملت ویگانه خدمت گذار مردم تاخته والفاظ ناشایست استعمال کرده یا مغرض اند واز جبه ای مخالف ویا ملحد وبی دین در هردو صورت باید دشمنی وعداوت خودرا با ایشان اظهار نماید ولی تعدادمعدودی هم هستند که نا شناخته وندانسته قضاوت های بی جا میکنند این نوع اظهار نظر های بی اساس خیانت بزرگ وجفای بیش نیست اینها یک بار در بلخ بروند وخدمات وفعالیت های را که دران ولا صورت گرفته مشاهده نمایند عمران وابادی را که به دست خالی وبا امکانات اندک انجام شده مشاهده کنند واینجا را باسایر ولایت ها وحتی با مرکز کشور که ملیارد ها دالر کمک های ملی وبین المللی دران حیف ومیل گردیده مقایسه نمایند بعد میدانند که دزد وخاین کیست وصادق ووطندوست چه کسانی میباشد من که اقای نور را ندیده ام ولی پیشرفت ها وعمران وابادی بلخ را از طریق فلم ها وتلویزیون دیده ام ان همه را به دیده ای قدر نگریسته برایش تحسین وافرین نثار میکنم وچشم بدخواهان او وهمه خدمتگذاران صادق را کور میخواهم وبرای انهاودیگر محبان وطن دعای توفیق بیشتر مینمایم
غزنی وال

>>>   برادرم سیه روز، شف شف نه شفتالو بگو. این دیگران کیها اند که از نام آنها ترس داری. من برایت می گویم:
سوال:حکومت دستنشانده به چه نوع حکومت گویند؟
جواب: به حکومتی که توسط نماینده امریکا جان کری به مسند قدرت نشانده شوند.
سوال: این ملیارد ها دالر را امریکا به خاطر بشردوستی بالای این فاسیدن مصرف میکند؟
جواب: نه برادر، اینها باید آن کنند که بادار می خواهد. اینها حتی استعفای خود را ازین حکومت ندارند. امریکا اینقدر احمق نیست، که این همه دالر را بالای شان مصرف کند و زمانیکه شماره های بانکی شان پُر شد، استعفا دهند. اینها بدون اجازه امریکا حتی حق خودکشی را ندارند. انتخابات یک نمایش است، برای مردمان کشور های خود شان، تا پول مالیات مردم خود را توجیه کرده باشند.

>>>   دموکرات خودش را نامگذاشته و صرف از روی تعصب جف میزند و بد میکند. کاش هر ولایت کشور یک استاد عطا میداشت...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است