با شعار های قلابی با زندگی مردم بدخشان بازی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۶/۱/۱۹ کد خبر: 131441 منبع: پرینت

امتیاز گرفتن مقامات حکومتی غیر مسوول در تبانی با مقامات مسوول در مرکز حکومت باعث شد این معادن بدخشان قانونی استخراج نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، کریم الله خاوری، آگاه مسایل سیاسی و باشنده بدخشان در گفتگو با "همگام" در خصوص ناتوانی حکومت و استخراج معادن راغستان توسط طالبان و زورمندان محلی گفت: وجود منابع لاجورد، طلا، نفت و منابع دیگر در بدخشان باعث شده که این ولایت به میدان رقابت های طرفای مخالف شود. در زیر کوه بیکادور راغستان 12 الی 18 تن طلا وجود دارد که در زمان آقای کرزی هم این منطقه سروی شد و قرار بر استخراج معدن شد اما بنا به دلایل مشخص استخراج صورت نگرفت.

خاوری، درباره دلایل استخراج نشدن این معادن از سوی حکومت اظهار کرد: یکی از دلایل استخراج نشدن این معادن درخواست های مردم بود که می گفتند اگر معدن استخراج شود، باید سرک راغستان قیر شود و شفاخانه ها و کلینیک های آن اعمار شود و دلیل دیگر امتیاز گرفتن مقامات حکومتی غیر مسوول در تبانی با مقامات مسوول در مرکز حکومت بود که باعث شد این معادن قانونا استخراج نشود.

این آگاه سیاسی بیان کرد: حکومت مرکزی و محلی بدخشان اراده ای برای بازپس گیری این معادن از دست طالبان و زورمندان محلی ندارد و همین بی اراده ای آنان سبب شده است که طالبان ماهانه 40 میلیون افغانی از معدن راغستان بدست آورند.

وی می گوید: پس گرفتن مناطق و منابع از طالبان برای حکومت هیچ کار دشواری نیست و اگر حکومت اراده اش را داشته باشد مناطق از دست رفته وردوج، کران و منجان و خستگ راغستان با امکانات مالی و معنوی حکومت کاری ندارد اما این بیکاره ها با عدم اراده شان مردم را نگران کرده اند و هراس می رود که با گرم شدن هوا سناریوی قندوز و سرنوشت بدفرجام آن بر مردم بدخشان نیز تحمیل شود.

خاروی، در خصوص کم بودن امکانات جنگی در بدخشان افزود: چند سال قبل حکومت مرکزی یک لوای را در بدخشان تشکیل داد اما تا اکنون این لوای نه قوماندان دارد و نه افراد مسلحی که در برابر طالبان سد محکم باشند. در حقیقت لوایی که ایجاد کردند تنها روی کاغذ بود و در حد شعار هم باقی ماند و تا امروز هم از تجهیزات در این لوا خبری نیست. تنها با شعار های قلابی با زندگی مردم بدخشان بازی شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بدخشان
معدن طلا
نظرات بینندگان:

>>>   چون ازین حکومت چیزی بور نمی شود، بهتر است که همه بار دیگر طالب شوند. طرز تفکر طالبی در زندگی روزمرۀ مردم افغانستان وجود دارد. فقط پذیرفتن حکومت طالبانی یک جنبۀ رسمی به خود می گیرد.

>>>   چرا جای کمنتها خالی است؟ ای تاجکهای وعده خلاف که بر مردم تاجک بازی میکند!!!!!!!!!!!!!!!! پدرام کجا است که تاجک از تاجک می نالد! این هم رهبرانتان واین هم اینده تان! رهبران وندباز تاجک همیشه روسیه وریشسوخته رفتند! زیرا دزد وغارتګر بودند!

>>>   بدخشانیان مردمانی هستند که بیشترین عمر شان را در پشت حیوانات بار بری گذرانیده نه در پیش روی مکتب اگر لااقل در پیش روی مکتب می گذرانیدند می فهمیدند که معادن بدخشان یعنی مال بیت المال و یا داشته های مردم باید منافع شان را مساویانه تمام ملت چشید نه چند نفر زور مند چون عقل در کله شان وجود ندارد غریبان خودرا مسلح کرده می کشند و پول گزاف سنگ های گران بها را زور مندان می گیرند........


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است