مفلوج بودن دفاتر دولتی هلمند، زنگ خطر است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۶/۱/۲۰ کد خبر: 131467 منبع: پرینت

در برخی از ولسوالی های هلمند دفاتر دولتی مفلوج هستند.

به نقل از طلوع، کریم اتل، رییس شورای ولایتی هلمند می گوید که کارمندان دولتی در ولسوالی‌ها و بخش‌هایی که در اداره هراس افکنان است، حضور نمی یابند اما روزانه با امضای حاضری زدن معاش شان را دریافت می کنند.

اعضای شورای ولایتی هلمند می‌گویند که پس از گسترش ناامنی‌ها برخی از ولسوالان و کارمندان دولتی به کارهای‌ شان حاضر نمی‌شوند و کارها را از شهر لشکرگاه انجام می‌دهند.

این اعضا می افزایند که شش ولسوالی هلمند در دست طالبان است، ولسوالان معاش شان را می‌گیرند اما کاری انجام نمی دهند که این امر چالش‌های زیادی را برای روستانشینان به بار آورده است از جمله اینکه روستانشینان مجبور می‌شوند که برای حل قضایای شان به طالبان رجوع کنند.

مقام‌های هلمند نیز می‌پذیرند که پس از سقوط بخش‌هایی از این ولایت، ولسوالان و دیگر کارمندان دولتی به کار‌های شان حاضر نمی‌شوند.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که هم اکنون ولسوالی‌های ناوه، خانشین، دیشو، باغران، موسی قلعه و نوزاد کاملا در دست طالبان هستند و دولت در این ولسوالی‌ها حاکمیت ندارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هلمند
نظرات بینندگان:

>>>   حالا که اشرار نمیگذارند جواناتنئ هلمند تخحصیل کنند جوانان دایکندی هم باید به پوهنتون ها نروند چون وحدت ملی خراب میشود
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است