جنجال هزینه‌های سرسام‌آور سفرهای‌ ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۶/۱/۲۱ کد خبر: 131506 منبع: پرینت

هزینه های سفرهای تفریحی رییس جمهور آمریکا به قدری زیاد است که اگر با همین روند ادامه دهد، هزینه ده ماه اول ریاست جمهوری‌اش با هزینه هشت سال دوران ریاست جمهور اوباما برابری خواهد کرد.

روزنامه ایندیپندنت در مطلبی، هزینه‌های سرسام‌آور سفرهای‌ رییس‌جمهور آمریکا را، که از جیب مالیات‌دهندگان پرداخت می‌شود، بررسی کرد. این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سفرهای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، به اقامتگاهش در فلوریدا تا کنون برای مالیات‌دهندگان آمریکایی دستکم 24 میلیون دالر هزینه داشته است در حالی که این مبلغ تقریبا برابر است با هزینه 2 سال اول ریاست جمهوری باراک اوباما، رییس جمهور پیشین این کشور است.

ترامپ از ده هفته پیش که به ریاست جمهوری رسیده است، هفت آخر هفته را در مارئه لاگو گذرانده است. تخمین زده شده است که هر یک از این سفرها به علت اقدامات امنیتی برای رییس جمهور، دستکم 3 میلیون دالر هزینه دارد.

در کل، هزینه سفر اوباما در 8 سال دوران ریاست جمهوری‌اش 97 میلیون دالر بوده است که میانگین آن سالانه 12/1 میلیون دالر محاسبه شده است. این در حالی است که ترامپ این مبلغ را در اولین ماه ریاست جمهوری خود خرج کرده است. وی در سه تعطیلاتی که برای بازی گلف سپری کرده ده میلیون دالر هزینه کرده است.

در عین حال هزینه سفر و اقدامات امنیتی برای کل خانواده ترامپ احتمالا بسیار بیشتر است زیرا ملانیا، بانوی اول و بارون، کوچکترین پسر ترامپ، دستکم تا سپتامبر در نیویورک زندگی می‌کنند و اداره پولیس نیویورک اعلام کرده است برای حفاظت از بانوی اول و پسرش در برج ترامپ، روزانه بین 127 تا 146 هزار دالر هزینه می شود.

پس از میزبانی ترامپ از رییس جمهور چین در مارئه لاگو در این آخر هفته، میانگین سفرهای ترامپ به فلوریدا حدود 2 میلیون و 400 هزار دالر در هفته خواهد شد که اگر این روند ادامه یابد، هزینه‌های وی فقط در ده ماه اول ریاست جمهوری‌اش، معادل 97 میلیون دالر هزینه کل ریاست جمهوری اوباما خواهد بود.

منتقدان گفته‌اند اگر رییس جمهور آمریکا این سفرها را کاهش بدهد، می‌تواند هزینه برنامه‌های امنیت اجتماعی و هنری را که قصد کاهش آنها را دارد، با این پول بپردازد.

دولت ترامپ درنظر دارد 579 میلیون دالر از هزینه های سازمان های دولتی را کاهش دهد و این مبلغ فقط کمی کمتر از 600 میلیون دالر هزینه اقدامات امنیتی است که از جیب مالیات‌دهندگان برای سفرهای وی در مارئه لاگو در این دوره از ریاست جمهوری‌اش صرف می‌شود.

ترامپ پیش از مراسم تحلیف خود، بارها از گلف بازی اوباما در دوران ریاست جمهوری‌اش انتقاد کرده بود.
وی در اکتبر 2014 در توییتر نوشته بود: «چطور می‌توان باور کرد که با همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که آمریکا دارد، رییس جمهور اوباما یک روز را صرف بازی گلف می‌کند؟»

ترامپ افزوده بود عاشق گلف است؛ اما اگر به کاخ سفید برود، دیگر هرگز روی بسیاری از مکان هایی که برای گلف می رود را نخواهد دید و تمام مدت در کاخ سفید می‌ماند و کار می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است