تفاهمنامه تغذیه مصنوعی آب های زیرزمینی امضا شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۶/۱/۲۱ کد خبر: 131510 منبع: پرینت

وزارت انرژی و آب افغانستان تفاهمنامه‌ی "تغذیه‌ی مصنوعی" آب‌‌‌های زیرزمینی کابل را روز یکشنبه (20 حمل) با اداره‌ی انکشافی امریکا (USAID) امضا کرد.

در خبرنامه‌ی وزارت انرژی و آب آمده است که براساس برخی از روش‌های تزریقی، آب به طبقه‌های آب دار زمین وارد و ذخیره‌های زیرزمینی دوباره تقویت می‌شود.
علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب گفت که مرحله‌ی اول این پروژه بیش از شش و نیم میلیون دالر هزینه برمی‌دارد که از سوی اداره‌ی انکشافی امریکا و مرحله‌ی دومی آن از سوی بانک انکشاف آسیایی تمویل می‌شود.

وزارت انرژی و آب مسوولیت این پروژه را به یک شرکت خارجی سپرده است که از سوی بانک انکشاف آسیایی مدیریت خواهد شد و دارای دو مرحله‌ بررسی فنی و کار عملی است.

به گفته‌ عثمانی، این پروژه مقدار ذخیره و استفاده آب‌های زیر زمینی را یکسان می‌کند.

خشکسالی‌های پی در پی بیست سال گذشته در کشور و حفر غیرمسکلی چا‌ه‌های عمیق و اسراف آب از عوامل پایین آمدن سطح آّ‌ب‌های زیرزمینی در کابل است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آب ها
وزارت انرژی
نظرات بینندگان:

>>>   اقدام خیلی انسانی است این یک کار اساسی و بنیادی است در غیر آن مردم بسیار به مشکلات مواجه خواهد شد. تشکر فراوان از آقای عثمانی وزیر با کفایت و دلسوز ما!

>>>   خوب است اما در پهلو با رساندن آب به نل خانه های مردم اقدام نموده از حفر چاه های عمیق جلو گیری نماییدو هم میتوانید با آوردن یک کانال از دریای چنجشیر چندین بند آب مانند قرغه در اطراف کابل این مشکل را برای همیش حل نمایید. بند شاه و عروس و چهل دختران نمیدانم کارش چرا اینقدر به درازا کشید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است